Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Forsta gangen jag var hem till min basta kompis i Sverige promenerade jag forbi hennes bil, dar hennes ex (barnens pappa) och hennes nuvarande hjalptes at for att fa igang den igen. Barnen gick emellan precis som de ville och aven om de hade nagon sorts skema sa gick det bra att andra om ingen hade nagot extra bestamt. Det var det absolut mest fantastiska jag sett ... aven nu, sa har mycket langt senare.

Sedan traffade exet en ny kvinna och da brot allt ihop. Det blev istallet den varsta soppan jag sett, dar han ignorerade ett av sina barn och holl undan det andra for min kompis sa hon inte fick traffa sitt barn pa manga ar ...
Vi har en liknande erfarenhet. Mamma och pappa bor i husen jämte varandra och vi (jag och min bror) kunde gå fritt mellan mamma och pappa. Mamma hjälpte pappa när pappa flyttade och pappa hjälpte mamma när hon flyttade två månader senare. De fortsatte dela telefonabonnemang för att det var billigare så. De delade även bil och parkeringsplats (den som hade barnen hade bilen) för att inte behöva ha varsin. Det var liksom inga friktioner alls och själva separationen var också friktionsfri. Jag hörde aldrig mamma och pappa bråka om något under försäljningen av huset vi bodde i, uppdelning av saker, etc. Bara vuxna diskussioner.

Mamma bodde till och med varannan helg i pappas lägenhet innan hon fick sin lägenhet. För att vi inte skulle behöva bo där mamma bodde tillfälligt.

Sen flyttade pappas tjej in och ja, you do the math 🙄

Det är inte samma stämning nu. Pappa fick snabbt skaffa ett eget telefonabonnemang och köpte ut mamma ur deras, före detta, gemensamma bil (mormor dog under separationen så mamma kunde ta över mormors bil, annars kunde det så klart blivit tvärt om). Numer får vi inte besöka pappa på mammas veckor och massa andra saker som jag inte orkar räkna upp.
 
Ok... jag frustade just så katten blev alldeles förskräckt! :rofl: :rofl: :rofl: De tre vise männen har nog aldrig sett så ståtliga ut :angel: Och var f-n är Josef?! Snubben bredvid Maria är ju en herde! Har hon vänstrat både med Gud och en herde?! O_o

Edit: Och var hittar man den?! :bump:
Klart "hon" har :angel:
Och vad är det för kön på Maria igentligen :confused: eller är det Josef som vänstrat med en herde :confused: Var är Maria :confused: den väcker så många frågor :cautious:

Fasen, den där måste jag köpa :angel::D
 
Jag saved just den har bilden for att skicka till kompisen ... jag kallade den for "julstake" innan jag ens kom pa hur dubbelt fel det blir. 😂
Klockrent! 😂😂 En kompis skrev: Är det läge att vara avundsjuk på jesubarnet?" och jag svarade att vem som helst hade varit avundsjuk i det läget, jag menar tre vise män på en och samma gång! Jag har svårt att få till det ens med en vis man! 😂
 
Var dimmigt ut över till Skokloster i em
Regnar mkt nu
20201020_155145.jpg
 
Ja, det känns lite som att staken gett "hen" ett ansikte... :angel:

Jag är dödstrött så min humor är totalt i rännstenen just nu :rofl:
Själv måste jag förklara för min mor att jag inte har några pengar kvar för resten av månaden, "för jag var tvungen att köpa en adventsstake där motivet är 5 stycken människor med gigantiska penisformade ljus, som de håller över ett spetsat jesubarn" 😬
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 885
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 358
Senast: tuaphua
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 755
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 581
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp