Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sant! ... men det har ar en trend over hela landet. Vissa omraden har svarare brist pa arbetare (i alla lone/utbildnings grupper) an andra, men det finns overallt. Vi har en ganska stor "arbetsloshet" ... men det beror inte pa att det inte finns job, det beror pa att arbetare har insett att de kan krava mer an en loneforhojning och har sagt upp sig medan de soker nya job. En av orsakerna att saga upp sig ar moral och stammning pa jobbet ... alla vill nu ha en trevlig arbetsplats. De vill helt enkelt tycka om att ga till jobbet!

Flera olika grupper funderar nu pa att streika. Har pa vastkusten har vi en sjukhus-jatte dar personalen (96% tror jag det var) har rostat for streik, men just nu pagar forhandlingar. De vill inte bara ha hogre lon, framfor allt ar onskemalen att lone skalan ska andras, de vill ha fler anstallda, och en annan fordelning av arbets uppgifter. Just den kedjan av sjukhus finns bade pa vast och ostkusten ... samt i "mitten" :grin: ocksa.

Hos bussbolaget ser vi att en loneforhojning med 23+% inte ar tillrackligt ... Har tjanar en skolbuss chauffor nu drygt 200 sek i timman ... och de flesta betalar under 30% skatt. De som soker fragar efter benefits, 401K (om man betalar in till en pensions forsakring ger arbetsgivaren lika mycket) och liknande och ar mindre imponerade av lonen.
Av vad jag uppfattat av USA:s arbetsmarknad så säger jag BRA. Flera områden har haft bedrövliga rättigheter för de anställda så detta tillfälle ligger bra till i tiden. För jag tycker inte att det är fel att vilja arbeta på en trevlig arbetsplats, utan rimligt - det vill jag också.
Det där med sjukhusen hade kunnat behövas här också :grin:
 
Ingen sovmorgon här inte. Fattar inte vad jag ska upp och göra så tidigt! Finns ingen anledning liksom..
Nåja, jag har fått en del gjort. Startat diskmaskinen och matat katter. Nu dricker kaffe och funderar på vad som ska göras idag. Ingenting planerat.
 
Sant! ... men det har ar en trend over hela landet. Vissa omraden har svarare brist pa arbetare (i alla lone/utbildnings grupper) an andra, men det finns overallt. Vi har en ganska stor "arbetsloshet" ... men det beror inte pa att det inte finns job, det beror pa att arbetare har insett att de kan krava mer an en loneforhojning och har sagt upp sig medan de soker nya job. En av orsakerna att saga upp sig ar moral och stammning pa jobbet ... alla vill nu ha en trevlig arbetsplats. De vill helt enkelt tycka om att ga till jobbet!

Flera olika grupper funderar nu pa att streika. Har pa vastkusten har vi en sjukhus-jatte dar personalen (96% tror jag det var) har rostat for streik, men just nu pagar forhandlingar. De vill inte bara ha hogre lon, framfor allt ar onskemalen att lone skalan ska andras, de vill ha fler anstallda, och en annan fordelning av arbets uppgifter. Just den kedjan av sjukhus finns bade pa vast och ostkusten ... samt i "mitten" :grin: ocksa.

Hos bussbolaget ser vi att en loneforhojning med 23+% inte ar tillrackligt ... Har tjanar en skolbuss chauffor nu drygt 200 sek i timman ... och de flesta betalar under 30% skatt. De som soker fragar efter benefits, 401K (om man betalar in till en pensions forsakring ger arbetsgivaren lika mycket) och liknande och ar mindre imponerade av lonen.
Löner stiger kan vara en följd av att över 700000 har försvunnit och många av dem har varit. sen vet jag inte vad levnadskostnaderna är där men att jämföra med svenska förhållanden är nog inte rätt.
 
Tror att jag ska börja dagen med att åka och handla. Och sedan blir det promenad med ponnyn. Funderar på att besöka föräldrarna, men jag känner mig så låst av att sedan behöva åka hem och promenera ponnyn igen i eftermiddag. Tramsigt förmodligen, men jag kan inte riktigt koppla av när jag måste passa en tid - lite Askungen-syndrom kanske..... ;)
 
Ibland är de skönt att ha rätt i sina teorier 😂 Hästen snäll lugn och glad bara dunkat hoven i dörren två gånger på morgonen när han såg att de tände upp inne i huset. Han ser rakt in i huset 😂 Så täcke på hädan efter. De går inte alltid att försöka få dem att vänja sig av med saker som de är vana vid.

Har 7 vägar till drama att roa mig med idag också 🙈 Boken är inte speciellt spännande men vi har fått frågor att svara på så vi ska fixa tentan.
 
Dricker kaffe och väntar på att mina nykokade ägg ska svalna, blir gott med äggmacka :d Sen blir det städa badrummet och göra matlådor, blir en kycklinggryta av hälften och hälften ska jag köra i ugnen med lite creme fraiche. Ska dessutom vara smart för ovanlighetens skull och diska upp medan det puttrar :D
 
Jag är tjurig. Frågade mannen om vi skulle fika. Visst, säger han. Kommer ner, trycker i sig en bulle och en klunk kaffe, springer sen upp till datorn igen.
Hade det inte varit bättre att säga "nej, inte nu. jag spelar"?
Vad tråkigt! :down:

Fascinerande att min sexuella läggning sitter i håret. Eftersom jag nu har superkort hår är jag naturligtvis lesbisk. Öhm jag har aaaaldrig hört det förut. Men den biologi jag har läst har aldrig nämnt det. Så jag fortsätter vara hetero då . 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Men jisses :rofl: Ska man tro på sånt så var mitt ex gay för han har långt, tjockt hår :rofl:Han kan ju aldrig haft det för att han var snygg i det och tyckte det var praktiskt med lite extra "isolering" på huvudet vintertid :angel::rofl:
 
Bakar mjuk pepparkaka :) ! Får hoppas att den blir bra. Jag lyckades nämligen glömma sockret när jag skulle vispa ägg och socker. Tyckte väl att blandningen såg lite väl gul ut...... :D Jag kom på det när jag hade öst i smör- och gräddfilblandningen (och det var ju tur att jag faktiskt kom på det ALLS!). Så då kändes det inte läge att vispa igen. Rörde därför bara i sockret i resten. Så nu är det bara att hålla tummarna för att det funkar.... :nailbiting: Än så länge ser den helt okej ut. Har rest sig fint, osv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
68 781
Tjatter Jag ligger ofta på soffan och lyssnar på musikvideos på youtube i datorn. Ibland pausar uppspelningen, eller så är det för mycket reklam...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 294
Senast: Habina
·
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
621
Tjatter Hello I don't know how I ended up here I don't know Swedish nor do I have much interest in horses My friends seem to love this website...
Svar
4
· Visningar
612
Senast: Sarah415
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp