Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.

athena_arabians

Trådstartare
Ligger på TV-soffan med en katt på magen:

_20211007_221143.JPG


Life is good :love:
 
Senast ändrad:
Det blev 45 svettiga men roliga minuter med bästa hästen på ridbanan; kändes så fin när hon var lösgjord 😍 och sista galoppfattningen fick pållan massor av beröm då hon fattade ur ryggning och så skönt för henne att bli lite rakad, stod och njöt när en stallkompis klippte 🥰. Inte mycket päls men gör skillnad och då drog ju klockan iväg så var hemma strax efter 19 så kände inte så värst för att laga soppan som tänkt och äta ännu senare och sambon hade ju stekt tillräckligt med pannkakor åt sig så tog hellre lättare mat. Hankatten verkar nöjd efter flera timmar ute på egen tass för första gången på en vecka 🥰.
 
För att fortsätta på katt-temat är det lagom praktiskt att ha en entusiastik axel-katt när man sitter i soffan med färg i håret. Tack och lov hann jag fånga honom så jag tror bara det var en trampdyna som blev lite lila. :D

Grannkatten smet in i mitt snickeri när jag hade målat pallkragar för odling svarta... det var massor av svarta tassavtryck! :laugh:

Tack och lov var det inte en så farlig färg, linoljefärg med järnoxid som pigment. Det är därför jag törs använda den för odling.
 
Grannkatten smet in i mitt snickeri när jag hade målat pallkragar för odling svarta... det var massor av svarta tassavtryck! :laugh:

Tack och lov var det inte en så farlig färg, linoljefärg med järnoxid som pigment. Det är därför jag törs använda den för odling.
Kailzie gästspelade som treprickig dalmatiner under några veckor sedan hon hjälpte mig med en oljemålning en gång, och hade även en touch av blå efter hårfärgning. :angel: Så går det när man ska lägga nosen i blöt hela tiden! :heart
 
Dags att sova, faktiskt klarat att vara vaken hela dagen idag :up: Däremot börjar hosta mer :down:

Sonen gick på förskolan idag men hade varit trött, erbjöd att han kunde vara hemma med mig imorgon. Andra föräldern skulle fråga. Hann bädda rent, städa undan lite och förbereda mig. Sen blev det inte så att han kom hit 💔

Jaja, mer tid för mig att vila upp mig då. Ska se om jag kan ta mig iväg och reklamera/få hjälp med en vara jag köpt imorgon 🤷‍♀️

Har också tittat på Harry Potter hela halva dagen 💫✨
 
Helt uppe i varv över att jag ska till ett stall imorgon! Och kanske få klappa på en häst. :heart Planen är att kolla på en kurs så mycket jag bara orkar i helgen, förhoppningsvis andas lite mule och känna in vibben på ett stall i närheten. Känner mig som ett barn kvällen innan julafton. Det var på riktigt över 10 år sedan jag red. :eek:

Jag har någon sorts förhoppning om att så småningom kunna ridrehaba den här stackars kroppen. Imorgon steg 1a) orka vara i ett stall/spana in stället. Längtar!
 
Har så smått påbörjat projekt "flytta in i sovrummet" ikväll. Jag har inte sovit där på snart två år (sedan sist jag hade besök över natten som behövde bäddsoffan. 😅 ) eftersom det bara är där jag får sömnparalyser.... men nu har jag slängt ut en drös gamla kuddar som legat och drällt i den för evigt bäddade sängen, och beställt nya. Där är dammtorkat och vädrat och generellt uppfräschat! Hängt upp mörkergardinerna etc etc.
Just inatt sover jag i soffan som vanligt, men kanske imorgon... :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
67 494
Tjatter Jag ligger ofta på soffan och lyssnar på musikvideos på youtube i datorn. Ibland pausar uppspelningen, eller så är det för mycket reklam...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 269
Senast: Habina
·
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
609
Tjatter Hello I don't know how I ended up here I don't know Swedish nor do I have much interest in horses My friends seem to love this website...
Svar
4
· Visningar
604
Senast: Sarah415
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp