Vad gör vi? Del CXLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har beställt från nätet: Karlsten bed bug killer spray. Fast de rekommenderar egentligen att man tar ut pest control här också - nu tror jag inte att jag har vägglöss egentligen, jag får bara ågren över det ibland och senast panikköpte jag den här sprayen. 😅
Jag känner verkligen med dig :heart jag är tokrädd för att få in vägglus. Inte för att jag vet var de skulle komma ifrån, jag åker ju aldrig någonstans.

Jag fattar inte riktigt var mina kom ifrån heller haha, kanske grannen?
Men hoppas ICKE för då kan de ju komma tillbaka :wtf:

Nu verkar de dock vara på väg bort, ta i trä osv!
 
Solen skiner härligt :love: . Precis avslutat sen frukost :). Nu börjar halsen bli bättre men lätt slemhostig och igår varm, 37,7 i temp men kan ju va äl eller för vi hade eldat och jag hade även stickat på mig, känner mig inte sjuk. Hoppas det bara är refluxen jag hade härrom dan :cautious: 🙃 .
 
AAA70A0A-C212-4F08-BCFF-9DC01C89EEBB.jpeg


Dagen hittills…
 
Sitter och försöker fila på en projektansökan för jobbet. Men det är svårt för det handlar om verksamheter som jag inte är inblandad i överhuvudtaget, dessutom är det för två kommuner som ska göra projektet ihop.
Jag ska egentligen bara hjälpa till med själva ansökandet - men har blivit sittande själv med texten. Skriver liksom helt i blindo och de som faktiskt jobbar i aktuell verksamhet gör inte ett skit.
Kommer kännas bättre på måndag när det är inlämnat - men just nu är det bara förvirrat
 
Bra dag hittills! Barnen sov borta i natt och jag låg bra med på jobbet så jag unnade mig att gå ut och pürscha rådjur en sväng innan jag åkte hem och började jobba. Himla skönt att komma ut så direkt på morgonen!
Lunchpromenad med två hästar och båda hundarna plus fix i stallet på lunchrasten. Ska jobba en timme nu sen är det ridskolan med äldsta dottern och senare ikväll ska jag träna :)
 
Hemma efter flera dygn i vården. Fått en dialysfistel och en dialyskateter inopererad. Mer omfattande ingrepp än jag fattat. Operationen tog fyra timmar och inatt har jag inte sovit alls pga smärtor.

fick Ketogan mot det onda och det visar sig att jag inte tål det. Jag kräks.

Tre dygn utan mat och jag är rätt matt. Gröt får jag behålla så det ar vad jag festade loss på när jag kom innanför dörren hemma. :D Men föst tände jag i spisar och panna. Det är 15 grader i huset.

Sammanfattningsvis en rätt ynklig tant just nu. Men vi tar oss. Längtar efter att få sova i egen säng. Ja efter att få sova över huvud taget.
 
Fick hem mina nya vinterdäck idag så jag mötte upp leveransen på parkeringen och lyfte in dem direkt i bilen, drog iväg för att få dem skiftade på fälg och döm om min stora förvåning att jag bara kunde rulla direkt in, ingen kö! Ännu mer förvåning när jag blev bjuden på kaffe och fick några nya bultar gratis då det fattades några när de skulle montera. :up:

Hämtat ut några klänningar jag köpt, får se om de passar och annars lämnar jag tillbaka dem i morgon. Passade även på att köpa en säck lucernpellets +15 kg morötter till pållarna och 25 kg jordnötter till småpippisarna. :d

Schemamöte med gruppen, vattnat hästarna och gett dem morötter, lyft ut sommardäcken och låst in dem i förrådet, burit in 10 kg kattsand, stängt åt hönsen och utfodrat odjuren, bara matte kvar nu. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp