Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha.. Strömmen skulle vara tillbaks nu. Den var igång i typ 10 minuter. Lyckan!
Sen dog den. Och nyss körde bondens anställda upp hit och kollade elskåp med tel vid örat innan han körde iväg raskt.
Strömavbrottet är ju för att de skulle laga det som gör att vi har mkt strömavbrott. Hoppas det inte var mer paj än de trott. 😬
 
Åt lite för fort och mår nu illa. Känns som att den här veckan går sådär :meh: 🤷‍♀️

Nåja cocillana gjorde susen för hostan. Den är på en mycket vettigare nivå, och jag känner mig cocillana-groggy (gissar att det faktum att jag bara sovit 3 timmar spelar in) men ändå mycket piggare än med den hysteriska hostan.
 
Nyss kommit hem från veterinären, Gretzky hade en knöl på kinden som skulle undersökas. Var bara ett aterom som tur var 🥳 Och Gretzky skötte sig exemplariskt med sin lilla munkorg, hon är inget fan när man ska undersöka något och rycker gärna till. Hon har aldrig bitit men jag har hellre den på än att hon råkar nipsa till någon.
 
Jaha.. Strömmen skulle vara tillbaks nu. Den var igång i typ 10 minuter. Lyckan!
Sen dog den. Och nyss körde bondens anställda upp hit och kollade elskåp med tel vid örat innan han körde iväg raskt.
Strömavbrottet är ju för att de skulle laga det som gör att vi har mkt strömavbrott. Hoppas det inte var mer paj än de trott. 😬
Tekniskt sett har ni färre strömavbrott om ni istället har ett långt konstant 😅
 
Stör mig på att jag måste vänta typ en dag till för att se om jag fick godkänt på första inlämningsuppgiften på kursen jag går. Visserligen ska den inte vara inne förens den 27:e, men det står i alla fall att dom ska rätta på två dagar. :p Har redan börjat och är typ klar med nästa uppgift som ska in den 2:a december. Känns skönt att ligga före så att jag slipper hetsa upp mig och tro att jag inte hinner i tid (det gör jag även fast jag ligger typ en vecka före i kursen...)
 
Tekniskt sett har ni färre strömavbrott om ni istället har ett långt konstant 😅
😂 True!
Det här var ju iaf planerat i förväg, även om det blev nästan 2 h mer än plan. Då kan man ju preppa lite.
Hagt mkt blixtnedslag som grillat sönder elnätet här och var och det har varit svajigt sedan en av de värsta smällarna. Hoppas allt är fixat nu. Borde iaf dröja ett tag till det blir blixtoväder igen. 😅
 
Stör mig på att jag måste vänta typ en dag till för att se om jag fick godkänt på första inlämningsuppgiften på kursen jag går. Visserligen ska den inte vara inne förens den 27:e, men det står i alla fall att dom ska rätta på två dagar. :p Har redan börjat och är typ klar med nästa uppgift som ska in den 2:a december. Känns skönt att ligga före så att jag slipper hetsa upp mig och tro att jag inte hinner i tid (det gör jag även fast jag ligger typ en vecka före i kursen...)
Vad pluggar du? 😊
 
Har börjat avsluta alla sms till sambon med denna istället för puss/kyss typ.
Nu har det spridit sig så att flera kompisar gör detsamma, med mig och sina partners. 😂
1EA26E17-BB5C-499A-A2D7-2072055B428B.gif
 
Idag har jag haft utvecklingssamtal :)

Förutom att vi pratade om klimatet i klassen (det är långt ifrån bra) så pratade vi om mig och hur det går i de kurserna som jag läser. Min mentorn läste upp det mina lärare har skrivit i mitt omdöme/om mig och jag förstår inte vad jag har gjort för att förtjäna så fina ord? :o
"godisklubba gör mina dagar roligare, jag hoppas att jag också gör hennes dagar lite roligare"
"godisklubba is sometimes struggling with the class but she always does her best. It’s a preasure to have her in my class"
Alltså? 😭❤️

Jag har helt enkelt världens bästa lärare :love:
 
Spännande! Känns det intressant som framtida jobb?

Min partner jobbar som programmerare och har övertalat mig om att jag borde jobba med det. Det är ganska roligt, bygga olika program och hemsidor osv. Tydligen relativt enkelt att som kvinna få jobb med iom att arbetsmarknaden letar efter kvinnor för att jämna ut könsfördelningen. Är ju även ett jobb man kan jobba hemifrån en del och inte som att man sliter ut kroppen, så känns mer intressant än mina tidigare jobb! :)
 
Min partner jobbar som programmerare och har övertalat mig om att jag borde jobba med det. Det är ganska roligt, bygga olika program och hemsidor osv. Tydligen relativt enkelt att som kvinna få jobb med iom att arbetsmarknaden letar efter kvinnor för att jämna ut könsfördelningen. Är ju även ett jobb man kan jobba hemifrån en del och inte som att man sliter ut kroppen, så känns mer intressant än mina tidigare jobb! :)
Häftigt! Det är definitivt många vägar att välja vidare inom. Jag har endast grundkurser i programmering, nätjuridik, tjänstedesign osv inom min examen och har landat i en mer allmän digitaliseringsutvecklingsroll och framöver projektledare inom automatiseringsprocesser. Skönt att man inte behöver vara expert fullstackutvecklare för att kunna jobba med framtidsyrken ändå. :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 194
Senast: pepp
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 752
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 656
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
64 993
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp