Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såhär stod min stackars gamling igår :crazy:
Lyckades som tur var klippa upp plasten med en gammal grensax.
Stackarn gnäggade till mig flera ggr. Var stel och svullen när han kom loss. Men inga synliga skador. Kolla honom igen idag.
 

Bifogade filer

  • A498919A-BCA4-46CA-8C09-CB8E69BB2B2F.jpeg
    A498919A-BCA4-46CA-8C09-CB8E69BB2B2F.jpeg
    891,7 KB · Visningar: 155
Följder av det översvämmade akvariet på 720 liter: BÅDA mittstagen på karet lossnade, märker detta vid en närmare titt och när jag undersöker den 2 meter långa och drygt 1 cm tjocka glasrutan så visst BUKTAR den och hela ramen ut! :nailbiting:

Alltså SKRÄCKEN när jag inser detta, jag har nog med fiskmardrömmar som det är! Får som vanligt påminna mig om att - det håller hitintills, det lär inte spricka helt plötsligt precis när DU ser problemet.

Blev omedelbar 80% tömning av karet, fram med jättetvingar och så var det problemet löst. För tillfället iallafall, tvingarna är dock starkare än mittstagen någonsin varit så det lär vara ngt annat som brister isf...

Men varför görs mittstagen av matrial som öht kan erodera så att de finns risk för att de brister?! Tycker ju det vore en fördel om akvarier och akvariemöbler tål vatten, men jag kanske är kräsen? Nästa kar lär blir helglas.

Känns ändå lite betryggande att jag har fiskar som kan klara timmar på torra land om olyckan verkligen skulle vara framme.
nedladdning.jpeg.jpg

:love::love::love:
 
Följder av det översvämmade akvariet på 720 liter: BÅDA mittstagen på karet lossnade, märker detta vid en närmare titt och när jag undersöker den 2 meter långa och drygt 1 cm tjocka glasrutan så visst BUKTAR den och hela ramen ut! :nailbiting:

Alltså SKRÄCKEN när jag inser detta, jag har nog med fiskmardrömmar som det är! Får som vanligt påminna mig om att - det håller hitintills, det lär inte spricka helt plötsligt precis när DU ser problemet.

Blev omedelbar 80% tömning av karet, fram med jättetvingar och så var det problemet löst. För tillfället iallafall, tvingarna är dock starkare än mittstagen någonsin varit så det lär vara ngt annat som brister isf...

Men varför görs mittstagen av matrial som öht kan erodera så att de finns risk för att de brister?! Tycker ju det vore en fördel om akvarier och akvariemöbler tål vatten, men jag kanske är kräsen? Nästa kar lär blir helglas.

Känns ändå lite betryggande att jag har fiskar som kan klara timmar på torra land om olyckan verkligen skulle vara framme. Visa bifogad fil 80264
:love::love::love:
Åh, fantastiska fiskar! Men så läskigt med akvariet!
 
Minus 10 grader när jag gick upp, minus 8 i stallet. Har frusit rumpan av mig hela veckan då vi är ute mycket med barnen.

Nej var skönt att träffa Trulis och lätta lite på ångesten som gnager. Är så slut att minsta lilla motgång just nu gör att jag grinar. Värst var väl igår när jag hade handledning i 2 timmar och börjar gråta. Man känner sig ju jätte seriös .. 💁😬 Men som sagt är helt slut plus prestationsångest och spänning under tiden. Svårt att finna något sorts mellanting när man ska bli bedömd i allt man gör.
 
Åh, fantastiska fiskar! Men så läskigt med akvariet!
Ska hälsa dem det! :love: Den stora på bilden, Sammy, är en 50 cm pansarvagn och en riktig gullegris. Den mindre, Sayid, är en 18 årig gammal surgubbe. :p:love:

Ja, så skrämmande! Det är så obehagligt att ens älskade djurs tillvaro hänger på att vattnet håller sig inom de där glasväggarna, när man tänker efter. Betongjutet jättekar kanske hade varit något ändå..
 
Haha, jag var ju fundersam på vad jag skulle hitta på för att underhålla mig i helgen. Det hade jag inte behövt varit, bara legat utslagen i soffan. Var ett tag sedan jag kände av infusionen så, men... det var ju dubbelt så mycket som jag brukat få. Igår så var jag tex så rödflammig om kinderna så det gjorde ont (nej, @athena_arabians inte pga retinol :D) och jag är allmänt svag och darrig.
 
Mysmorgon pågår även här! Eller ja, förmiddag om vi nu ska vara petiga... :angel: Efter en intensiv vecka med dålig sömn är det precis vad jag behöver! Ska snart hoppa in i duschen och sedan ta en promenad tillsammans med sambon i det underbara, soliga, krispiga vintervädret. Ska stanna på några av kvarterets mysiga små butiker på vägen och köpa hyacinter, ljus, eftermiddagsfika och kanske en och annan julklapp. En lördag helt i min smak 😊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
372
· Visningar
23 383
Senast: Dentaku
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
204
Senast: manda
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 515
Senast: manda
·
Relationer Jag träffade en kille. Världens finaste. Jag föll för honom som jag aldrig fallit för någon tidigare, jag har aldrig känt så starka...
Svar
2
· Visningar
789
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp