Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man kan få till ett rätt snabbt bröstsim också. Jag crawlar 1 km på 26 minuter men mitt bröstsim är fortfarande snabbare.

Bröstsimmet är dessutom lättare än crawl att få till på egen hand. Köp badmössa och simglasögon, kolla lite Youtubefilmer och kör igång!
Bröstsim är jag rätt bra på, även om jag inte är så snabb. 1 km på typ 40 minuter. Simmar typ 3 ggr i veckan sedan tidig höst och jag känner att jag blir starkare.
Men att glida fram i crawl låter häftigt. 😀
 
Man kan få till ett rätt snabbt bröstsim också. Jag crawlar 1 km på 26 minuter men mitt bröstsim är fortfarande snabbare.

Bröstsimmet är dessutom lättare än crawl att få till på egen hand. Köp badmössa och simglasögon, kolla lite Youtubefilmer och kör igång!
Samma här. Eller jag crawlar inte alls - jag sjunker bara när jag försöker. Men 1km bröst går på 20 min.

Jag brukar hitta någon långsam pensionär och försöka varva hen så många gånger som möjligt för att hålla uppe humöret 🙈🤣

/Inte alls tävlingsmänniska eller nåt
 
Det kommer gå bra ❤️
Jag hoppas verkligen det men det är en stor operation och hon är snart 11år, vilket ju är en del för en schäfer. Även om folk fortfarande frågar hur gammal valpen är. Jag försöker tänka att iom att hon är så fräsch så är det en fördel. Och hon har ju gjort den på andra sidan när det var tumörer men det är ju 2 år sedan.

Kommer nog inte vara så med i huvudet på jobbet i morgon.
 
Samma här. Eller jag crawlar inte alls - jag sjunker bara när jag försöker. Men 1km bröst går på 20 min.

Jag brukar hitta någon långsam pensionär och försöka varva hen så många gånger som möjligt för att hålla uppe humöret 🙈🤣

/Inte alls tävlingsmänniska eller nåt
Jag tävlingssimmade som liten/ungdom , men fick aldrig till fjärillssim o vändningen så jag gick bildligt talat rak in i kaklet :eek: :o:D
 
herrejesus vad snabbt ni simmar!
1km crawl tog mig ungefar 35 minuter, men det ar ocksa for att jag stannar med jamna mellanrum for att hamta andan. Har forbattrats nagot enormt bara pa den senaste manaden dock - over jul klarade jag knappt att crawla 75m i strack!
Jag tror inte jag crawlar så snabbt egentligen om man jämför med de som tränar simning t ex. Men jag är ändå nöjd för jag har kämpat för det!

Det är bättre att du kör som du gör nu med korta intervaller så att du kan hålla en bra teknik och andning. Distanserna utan paus kommer komma om du håller i!
 
herrejesus vad snabbt ni simmar!
1km crawl tog mig ungefar 35 minuter, men det ar ocksa for att jag stannar med jamna mellanrum for att hamta andan. Har forbattrats nagot enormt bara pa den senaste manaden dock - over jul klarade jag knappt att crawla 75m i strack!
Nu har jag inte simmat alls sedan i somras. Men när jag har haft ett längre uppehåll så kan jag inte simma mer än 200m för mina fingrar klarar inte mer (extremt överrörliga). Simmar jag 2ggr/v kan jag höja med max 100m för varje vecka. Iom det så hänger kondisen med så det blir ingen paus förrän jag går upp.
 
Hr precis kommit hem efter ett kvallsim och har precis simmat 1000m crawl for forsta gangen! wohoo!!

Senaste "langdrekordet" var 650m for nagon vecka, 10 dagar sedan. Borjade lara mig frontcrawl i borjan pa oktober, sa har bara hallit pa i typ 4 manader. Nasta steg ar att lara mig hur man gor snygga vandningar - "tumble turns".
Åh, vad kuul! Jag gick en crawlkurs med en vän för typ tolv år sedan och det var så himla kul!
Åh! Skulle vilja gå en crawlkurs. Jag simmar bara bröstsim och skulle vilja kunna variera mig.
Gört, ba gört! Jag var så himla impad av hur smarta övningar de lärde ut. Hade aldrig kunnat lära mig i närheten av lika bra på egen hand.

Men jag var också snabbare i bröstsim. Galet kul att voltvända dock. Och det är skön variation för kroppen att ha fler simsätt.


Vad jag gör? - mest vilat armarna idag pga körde bil igår. :cautious: Och lyssnat på en fantastisk pod om samspelet mellan de ord vi har för våra naturomgivningar och hur vi uppfattar och behandlar dem. Perfekt för en naturintresserad språknörd. Emergence magazine är min absoluta favvopod för tillfället.
 
Jag tävlingssimmade som liten/ungdom , men fick aldrig till fjärillssim o vändningen så jag gick bildligt talat rak in i kaklet :eek: :o:D
Jag simmade också som liten. Tyvärr så fanns det ingen tävlingsgrupp i min ålder så jag fick träna med flickor 10år när jag var 6 och tränaren tyckte jag skulle tävla vilket då blev mot pojkar 8år.

Alltså de var så mycket snabbare än mig att jag slutade simma efter den tävlingen.
 
Just kommit in efter en promenad med Kajsa ❣️ Våra grannar måste tro att jag är tokig som oftast är ute två gånger om dagen och går med katten i sele
I området där min bror bor är det en pensionär som är ute med en stor kanin i sele tidigt på morgnarna. 🐇

Visst tittade jag till första gången jag råkade se dem (går den vägen till bussen ibland) men mest för att jag blev förvånad. Nu tycker jag det känns trevligt att denne månar så om sitt djur.
 
Jag tävlingssimmade som liten/ungdom , men fick aldrig till fjärillssim o vändningen så jag gick bildligt talat rak in i kaklet :eek: :o:D
Jag hade inte simmat fjäril direkt när jag och sambo blev ihop. Första semestern förstörde vi nog semestern alt gav en rolig show åt övriga runt poolen när han skulle lära mig. Fuckar man upp crawl eller ngt så splashar det ju inte lika illa som fjäril. Fjäril känns så brutalt!
Kändes ändå som jag hade god hjälp av inbyggda flytkuddar på bröstkorgen. Det maskerade teknik- och styrke-missar. 😅
 
Det är två hus. Det ena är sedan länge ett förråd (med egen adress) och det andra bor jag i.

Pappan har inrett den linjebuss vi hämtade i våras så att den har allt utom toa och dusch, som finns i bastun (där finns även hans tvättmaskin och torktumlare).

Vilket år som helst kommer han färdigställa gäststugan och bo i den.
Okej, då förstår jag.
 
Vad är det du pluggar? 🙂
Administration :) Läser två kurser parallellt, just nu en i företagsekonomi och en i information och kommunikation. Egentligen har jag ganska bra koll på sådant, men så fort något ska bedömas med betyg så låser sig min hjärna och jag får svårt att komma runt det.

På förra inlämningsuppgiften tvekade jag på om mina källor alls skulle bli godkända och om jag verkligen hade förstått uppgifterna rätt, fick högsta betyg i båda kurserna, så uppenbarligen krånglar jag till det mer än nödvändigt.
 
Åh, vad kuul! Jag gick en crawlkurs med en vän för typ tolv år sedan och det var så himla kul!

Gört, ba gört! Jag var så himla impad av hur smarta övningar de lärde ut. Hade aldrig kunnat lära mig i närheten av lika bra på egen hand.

Men jag var också snabbare i bröstsim. Galet kul att voltvända dock. Och det är skön variation för kroppen att ha fler simsätt.


Vad jag gör? - mest vilat armarna idag pga körde bil igår. :cautious: Och lyssnat på en fantastisk pod om samspelet mellan de ord vi har för våra naturomgivningar och hur vi uppfattar och behandlar dem. Perfekt för en naturintresserad språknörd. Emergence magazine är min absoluta favvopod för tillfället.
Ja, jag varvar oftast bröst, rygg och crawl då jag simmar. Och ”delfinsim” och diverse larv.
Känns skönt att kunna träna olika muskelgrupper etc. Vi brukar köra det som träning på semester. 😅

Jag växte ju dels upp med pappa simmaren som dessutom jobbade på ställe som hade en fin inomhuspool som anställda fick använda. Den var oftast tom och vi kunde åka dit med mig och kompisar på helgen. Sån lyx!
Och så har vi alltid haft båt. Så simmande och lekande i vatten har varit frekvent.
Hade heller aldrig lärt mig simma så pass väl, dyka så bra etc utan simskolan och än mer kanske pappa.
Härligt för en gänglig unge som växte fort som satan. I vattnet var jag som en delfin. På land mer som ett långbent och vingligt föl. 😅
 
I området där min bror bor är det en pensionär som är ute med en stor kanin i sele tidigt på morgnarna. 🐇

Visst tittade jag till första gången jag råkade se dem (går den vägen till bussen ibland) men mest för att jag blev förvånad. Nu tycker jag det känns trevligt att denne månar så om sitt djur.

När jag jobbade på NK var det en excentrisk tant som brukade komma med sina katter i barnvagn. INGA konstigheter 😅😅 Måste dock erkänna att jag höjde på ögonbrynen en allhelgonahelg då hon lyfte ut en katt från barnvagnen och den hade ngn slags ”vampyr-outfit” med vingar på sig 😆
MEN var absolut inte det konstigaste en sett på NK genom åren ska tilläggas 😅
 
Senast ändrad:
Hundarna var inte i sovrummet när det var dags att lägga sig, sååå jag passade på att byta sängkläder. Det är SÅ skönt i min säng nu. Borde ha gjort det för länge sedan egentligen... Har även samlat ihop lite smutstvätt och sopat golvet. Lite för sent för att dra igång dammsugning nu, men sett till hur kort tid jag städade så blev det stor förbättring av rummet. Nu kommer det ju också vara betydligt trevligare att vakna imorgon :D
 
Åh :love: , jag vill att det ska bli ljusare och bättre väder så att lillknas kan komma ut varje dag ocksåååå! :arghh:
Försöker gå en sväng på morgonen med henne, oftast vill hon inte ta några långa promenader då utan är hellre ute på balkongen och spanar på fåglar :D Riktig katt-tv. Sen går vi en sväng på kvällen i området, vi har ju bra med belysning och Kajsa får ha reflexer på sig. Då vill hon gärna gå en längre promenad och spana på alla hus :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
64 999
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 895
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 333
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Att ha en underbar bok att läsa (gärna en tjock som tar sin tid) är en Lycka med stort L. När den tar slut är jag liksom lämnad i ett...
Svar
1
· Visningar
498
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp