Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker gå en sväng på morgonen med henne, oftast vill hon inte ta några långa promenader då utan är hellre ute på balkongen och spanar på fåglar :D Riktig katt-tv. Sen går vi en sväng på kvällen i området, vi har ju bra med belysning och Kajsa får ha reflexer på sig. Då vill hon gärna gå en längre promenad och spana på alla hus :laugh:
Så mysigt! :heart
Jag vill inte ta med katten på morgonen då jag måste passa tid till jobbet, då känns det viktigare att hunden får komma ut ordentligt. Av någon anledning tar kombopromenader mycket längre tid på kortare sträcka. 😅
När det blivit mörkt tar jag inte ut honom alls, han tycker att folk och bilar är läskiga i mörkret och jag själv ser inte eventuella lösa hundar. Han blir ju dessutom kall så fort om det är det minsta blött (och hur ofta är det Inte blött en vinterkväll i Skottland? :grin::laugh: ) Det ska bli så skönt med vår!
 
Åh! Skulle vilja gå en crawlkurs. Jag simmar bara bröstsim och skulle vilja kunna variera mig.

Säger också kör! Så kul och härlig känsla!
Min pappa har tävlingssimmat en del och var bäst i just crawl, säkert pga kroppsformen.
Så när jag var liten började vi på ”plask och lek” varje söndag kl 08:00. Stackars pappa! 😅
Sen när jag blev äldre blev det simskola med crawl bland annat. Jag är helt ok simmare och crawl passar mig bäst.
Men pappa! 😱 När jag har på mig bra simfötter är vi lika snabba. 😅
Sambo har också varit tävlingssimmare. Men han har helt annan kroppsform och var bäst på fjäril. Häftigt hur kroppen påverkar simsätt!
Som alla andra Svenskar larde jag mig brostsim nagon gang i forntiden. Mina tva aldsta barn larde sig Simma brostsim I Sverge ocksa.
Den yngre av de tva har (haft, det marks inte nu nar Han ar vuxen langre) visa problem med coordinationen och simma var super svart for honom. Tills Han mom till Amerikanska skolan och Han fick valja simsatt. Det var mycket lattare for honom att simma crawl och Han ar en mycket duktig simmare Numera.
Den yngste la sig till med en fjarils kick nar Han simmade i var pool som 3 aring. Armarna efter sidorna ansiktet i vattnet ock en fjarilskick … Han simmade ikapp tavlings simmare och sag ut som en liten sal nar Han gjorde det. 😋
Han tavlings simmade I fjaril och crawl Fran andra till 5-6te klass… Medan jag fortfarande nastan drabbas av panik om nagon skvatter vatten i mitt ansikte nar jag ar I vattnet. Och … aven jag ar certfierad scuba diver, liksom resten av familjen. Det var en intressant process for mig att ta pa fenor, ga ner under vattenytan och inse att jag inte kunde ga pa botten :angel::rofl:
 
Jag hoppas verkligen det men det är en stor operation och hon är snart 11år, vilket ju är en del för en schäfer. Även om folk fortfarande frågar hur gammal valpen är. Jag försöker tänka att iom att hon är så fräsch så är det en fördel. Och hon har ju gjort den på andra sidan när det var tumörer men det är ju 2 år sedan.

Kommer nog inte vara så med i huvudet på jobbet i morgon.
Jag lät operera min 25-åriga shettis i höstas. Hon hade skadat ena bakbenet och det krävdes en liggande operation för att fixa problemet. Såklart funderade man ju lite kring att hon är rätt gammal, men allt gick bara fint :) !
 
Det är två hus. Det ena är sedan länge ett förråd (med egen adress) och det andra bor jag i.

Pappan har inrett den linjebuss vi hämtade i våras så att den har allt utom toa och dusch, som finns i bastun (där finns även hans tvättmaskin och torktumlare).

Vilket år som helst kommer han färdigställa gäststugan och bo i den.
Började inte han bygga ett hus nånstans eller har mitt minne helt svävat iväg?
 
Fortfarande problem med handen, hade ju inbillat mig att det skulle gå över under natten. :(
Gör inte speciellt ont om jag inte gör något, men den är känslig för att komma emot något och jag böjer inte gärna på fingrarna, kommer bli lite besvärligt att hantera mina 25 litersdunkar när jag ska köra vatten senare idag. :cautious:
 
Fortfarande problem med handen, hade ju inbillat mig att det skulle gå över under natten. :(
Gör inte speciellt ont om jag inte gör något, men den är känslig för att komma emot något och jag böjer inte gärna på fingrarna, kommer bli lite besvärligt att hantera mina 25 litersdunkar när jag ska köra vatten senare idag. :cautious:
Var rädd om dig! nu vet jag inte hur illa hundar är, jämfört med katter som kan bli riktigt illa. Men det kanske är bra att prata med vården? En anhörig fick livslånga problem efter ett katter.
 
I fredags åt vi tacos hemma, med en jättegod men vitlöksbrutal guacamole. Åt litet grann, blev mätt, ställde undan resten av guacamolen i kylen. Igår kväll kom jag hem halvsent efter jobb och slevade i mig resten, typ 2-3 dl, ihop med tacochips som om det vore... tja, kvällsmat. För det är ju så gott. 🙈 Men guacamole blir ju oftast ännu mer vitlöksbrutal efter någon dag eller två, och jag åt en försvarlig laddning igår, så nu sitter jag på jobbet och osar vitlökskompost ur varenda por och kroppsöppning och magen är klart mindre nöjd än igår kväll. Men det var det värt. :bag:
 
Var rädd om dig! nu vet jag inte hur illa hundar är, jämfört med katter som kan bli riktigt illa. Men det kanske är bra att prata med vården? En anhörig fick livslånga problem efter ett katter.
Kattbett är ju ofta djupa, nu hade jag handskar på mig tack och lov, annars vete 17 om jag haft några fingrar kvar. Första tanken var att hur kör jag till akuten med bara en vänsterhand? Jag tror ju inget är brutet, skulle vara att lederna i fingrarna fick ordentligt med stryk men vet inte vad vården kan göra åt det? Ska köpa mer Treo idag och om det inte lugnar ner sig under dagen så ringer jag 1177.

Ska kolla om vår skyddsvakt kan hjälpa mig bära ut dunkarna till bilen senare idag så slipper jag krångla med det och bara en hand.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 298
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 351
Senast: tuaphua
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp