Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.

LadyCovergirl

Trådstartare
Vi ska äta kvällsmat nu :) Vitkålsgratäng med kyckling och bönsallad :d

IMG_20200828_201748_861.jpg
 
Gah. Tackade ja till ett guideuppdrag. Sedan ville de att jag skulle ta en grupp till samma dag. Det är den dagen jag har ett nämndsammanträde som kommer att bli låååångt och tufft.

Jag fixar det inte. Men jag sa ja för de hävdade att de inte hade någon annan tillgänglig. Så nu har jag försökt bli av med den andra turen genom att ragga ersättare på egen hand. Går sådär. Tror jag får höra av mig och säga ifrån.

Jag klarar inte så mycket i taget. Min hjärna och kropp loggar ut. Det vet jag ju. Varför sa jag ja? :banghead::banghead::banghead:
 
Nu är boken färdigläst och jag hoppas att jag får nästa i triologin snart. Får jag inte det får jag lösa det själv :)
Plus att jag fått reda på en sak jag är rädd för :cautious: Jag är iövrigt inte alls lättskrämd och bryr mig inte om sånt som de flesta blir rädda för. Men detta var tydligen logiskt :cautious:
 
Nu är boken färdigläst och jag hoppas att jag får nästa i triologin snart. Får jag inte det får jag lösa det själv :)
Plus att jag fått reda på en sak jag är rädd för :cautious: Jag är iövrigt inte alls lättskrämd och bryr mig inte om sånt som de flesta blir rädda för. Men detta var tydligen logiskt :cautious:

Vad är det för bok?
 
Vad är det för bok?
Divergent. Mycket mildare än vad jag trodde efter första kapitlet, men då trodde jag att den skulle vara som hungerspelen. Inte helt fredlig men det är ju det som gör den läsvärd :)

Jag är även positivt överraskad över att skolan inte valde en hästbok. Troligtvis skulle alternativen vara att jag antingen redan läst den och kan den utantill, eller så känner jag till författaren och tycker inte att denne skriver intressant.
 
Divergent. Mycket mildare än vad jag trodde efter första kapitlet, men då trodde jag att den skulle vara som hungerspelen. Inte helt fredlig men det är ju det som gör den läsvärd :)

Jag är även positivt överraskad över att skolan inte valde en hästbok. Troligtvis skulle alternativen vara att jag antingen redan läst den och kan den utantill, eller så känner jag till författaren och tycker inte att denne skriver intressant.

Åh, jag älskar den serien! Nu blev jag sugen på att läsa om den :p
 
Håller på med att läsa igenom bokmanuset i sin helhet en gång till. Jäklar vad det är SVÅRT att få överblick över texten när den är nästan 300 sidor lång..... O_o
(Skrev jag det där? Det stycket hade jag helt glömt! Och så vidare).
 
Jag är facebookvän med en gammal barndomsvän. Hen har varit sjuk i covid länge, typ halva våren och stor del av sommaren. Nu har hen bytt profilbild, och någon annan har kommenterat att hen "blivit så smal och fin i ansiktet"

JAG VET att jag är ovanligt lätt-triggad men alltså människan har alltså VARIT SJUK I FLERA MÅNADER. Hen har varit/är kraftigt överviktig, så jag kan väl på sätt och vis förstå en sån kommentar som uppmuntrande OM personen hade gått ner i vikt hälsosamt osv. Men hen har ju tappat mycket vikt för att hen länge varit svårt sjuk :banghead::banghead::banghead: Som "åh vad fin du BLIVIT nu när du varit sjuk!" :banghead::banghead::banghead:

Iofs när jag tänker efter så de "positiva" kommentarer jag fått om min viktnedgång (från normalviktigt bmi redan från början) är ju lika dumma egentligen, fast jag har inte direkt skrivit på Facebook om att jag varit/är sjuk i ätstörning och på det har haft andra problem med magen... Den här personen har till och med skrivit mycket om sin långdragna sjukdom så det är ju ingen hemlighet direkt.

Och för att ytterligare låta tankarna rinna iväg är jag sugen på att göra en statusuppdatering och berätta att de som frågat efter min diet för viktnedgång osv, det är bara att skaffa en jobbig ätstörning med ångest 24/7, och gärna komplettera med magsmärtor i perioder, så kommer kilona rasa :cautious: Lite (mycket) passivt aggressivt hoppas jag att de skulle skämmas halvt ihjäl då för sina ogenomtänkta kommentarer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Hur kryddar ni er kyckling? Jag är så förbannat less på allroundkrydda / salt och peppar... snälla hjälp! När kycklingen är stekt och...
2
Svar
21
· Visningar
1 166
Senast: sjoberga
·
Mat hej jag undrar hur nyttigt thaimat är? det borde väl ändå va rätt nyttigt eftersom de äter d typ varje dag i thailand. och jag menar...
Svar
18
· Visningar
2 123
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
64 966
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Får ont i magen av nästan allt. Provar vad som fungerar och det är väldigt få saker. Keso. Vitt bröd (så det är inte celiaki), riskakor...
Svar
8
· Visningar
896
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp