Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vovvi och jag har jagat svamp idag. Vi hittade en helvetes massa svamp, av fel sort.
Hittade 1(!) kantarell. Får bli kantarelltoast på en krutong typ. ✌️
Inte impad! ⬇️🐶
A662F92A-9CDD-4DD5-9C9B-1729BE219DCC.jpeg
 
Slängt ytterligare en påse rensade lingon i frysen. Snart har jag fyllt mitt pensum. Lovade exets klan två hinkar.

Jag har själv massor i frysen och behöver den mentala lugnande dosen lingonplockningen ger. Meditativt, och balsam för själen.

Lingon är dessutom lätta att rensa, man häller bara upp dem på en stor bricka och pallar upp i ena änden. Sedan rullar man ner bären medan man plockar bort skräpet. :)
 
Senast ändrad:
Just inkommen från uthuset .Har finjusterat ett av dikena så det blev rätt höjd och sedan håller jag på att slå bort betong så att huset är loss från grunden .Väntar fortfarande på timmermannen som ska hjälpa mig att byta en stock .Hade det inte varit för den jäkla coronan hade jag dragit till Thailand då huset står på den nya grunden då jag knappt haft en ledig minut sedan mitten på maj utan utnyttjat dagarna till mellan 20-24 på kvällarna så nu är undertråden snart slut som det känns .Bara det håller i mål och inte händer innan då blir det katastrof
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Hur kryddar ni er kyckling? Jag är så förbannat less på allroundkrydda / salt och peppar... snälla hjälp! När kycklingen är stekt och...
2
Svar
21
· Visningar
1 154
Senast: sjoberga
·
Mat hej jag undrar hur nyttigt thaimat är? det borde väl ändå va rätt nyttigt eftersom de äter d typ varje dag i thailand. och jag menar...
Svar
18
· Visningar
2 074
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 826
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Får ont i magen av nästan allt. Provar vad som fungerar och det är väldigt få saker. Keso. Vitt bröd (så det är inte celiaki), riskakor...
Svar
8
· Visningar
891
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp