Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Apoteket skickae meddelande att vovvens Andapsin finns att hämta.

Han behöver det. men det känns jobbigt att byta till "stadskläder" och åka in till stan och gå in på köpcentret där apoteket ligger.

Eftermiddagen planerar jag att tillbringa i skogen med hink, vovve och bärplockare. Känns betydligt mer lockande.
Jag har slutat byta till stadskläder :o så länge jag inte stinker gödsel eller nåt annat så;)
 
Undrar om inte vi haft frost i natt. Jag hade sovmorgon så gick inte upp förrän strax efter halv 8 och då var det bara 4 grader. Skönt med lite kyligare luft och jag längtar efter att alla jäkla flygfän dör :devil: Min ena häst är knottkänslig men klarar sig utan täcke hela säsongen tills nu...
Burr, det låter lite väl kallt dock! Jag vill ha höst ett tag först innan det når 0 grader :cautious:
 
Själv sitter jag på jobbet och skakar för att det är så kallt :up: Jag har jeans, dubbla strumpor, thermokjol, linne, tjock stickad tröja och filt.

På vårt kontor i stan är det ALLTID för kallt! Även på sommaren så fryser man. Mycket bättre att sitta hemma för här kan jag elda om det är kallt, öppna fönster och slå på fläkten om det är varmt :)
 
Tydligen ändrade de sig och har förhoppningsvis bestämt sig för vem som ska vara mentor-mentor nu. Men jag är nöjd om ändringen betyder att jag har den andra personen dom mentor, jag ville helst ha henne från början :angel:

Nu ska vi bara reda ut vem som ska ha avstämningar med mig. Eventuellt den tredje personen. Eftersom min mentor förra året var koordinator för mitt program så hade jag avstämningar med henne. I år är det en annan koordinator och två andra mentorer, så anledningen till att de blndade in en tredje person var nog för att hon är koordinator för programet :)
 
På vintern har jag 3 värmefläktar som jag drar in hit med förlängningssladdar från olika rum (annars går säkringarna). 2 strumpor, raggsockor, vinterskor, långkalsonger, byxor, thermokjol, vinterjacka ( i bland, annars många lager tröjor), mössa och vantar. :up: :arghh:

Du sitter alltså inomhus på jobbet med vinterjacka, mössa och vinterskor? Vad säger arbetsgivaren om det? Det måste ju gå att anmäla? Om det är typ minusgrader inomhus finns det ju inte en chans att det är godkänt ur arbetsmiljösynpunkt. Sen måste väl folk reagera om den som sitter i en reception (fattar det som att det är ditt jobb?) inomhus är klädd som inför en polarexpedition i januari? 😅
 
Du sitter alltså inomhus på jobbet med vinterjacka, mössa och vinterskor? Vad säger arbetsgivaren om det? Det måste ju gå att anmäla? Om det är typ minusgrader inomhus finns det ju inte en chans att det är godkänt ur arbetsmiljösynpunkt.
Det är inte minusgrader, men det är drag (från en stor glasad entré där det ofta står öppna dörrar) och blir lätt runt 15 grader, och så sitter jag still i flera timmar = det blir kallt.

Jag har påpekat det vid alla arbetsmiljörundor i 5 år. De har sagt att de ska "titta på det" och har som sagt gett mig värmefläktar och element.
 
Det är inte minusgrader, men det är drag (från en stor glasad entré där det ofta står öppna dörrar) och blir lätt runt 15 grader, och så sitter jag still i flera timmar = det blir kallt.

Jag har påpekat det vid alla arbetsmiljörundor i 5 år. De har sagt att de ska "titta på det" och har som sagt gett mig värmefläktar och element.

Ok. Trodde på klädseln du beskrev att det var minusgrader. Jag hade troligen svettats ihjäl om jag haft raggsockor, vinterskor, långkalsonger, byxor, thermokjol, vinterjacka, mössa och vantar vid 15 plusgrader (trots ev drag) 😅

Kan du kanske ta frågan högre upp på ngt sätt? :)
 
Ok. Trodde på klädseln du beskrev att det var minusgrader. Jag hade troligen svettats ihjäl om jag haft raggsockor, vinterskor, långkalsonger, byxor, thermokjol, vinterjacka, mössa och vantar vid 15 plusgrader (trots ev drag) 😅

Kan du kanske ta frågan högre upp på ngt sätt? :)
Högre upp hänvisar till de personer som gör rundorna. 🙄

Haha ja så är det ju. Man är olika känslig för kyla. Hade jag rört på mig lite hade jag inte upplevt 15 grader och drag särskilt kallt.
Är en sån där person som fryser jättemycket när jag är stilla, och blir varm när jag rör mig. :cautious:
 
På vintern har jag 3 värmefläktar som jag drar in hit med förlängningssladdar från olika rum (annars går säkringarna). 2 strumpor, raggsockor, vinterskor, långkalsonger, byxor, thermokjol, vinterjacka ( i bland, annars många lager tröjor), mössa och vantar. :up: :arghh:
Låter som mitt kontor jag hade för ett par år sedan. Hörnkontor med gigantiska fönster på två av fyra väggar, enkelglas, originalramar från tidigt 1900-tal och kontoret vette mot havet = det blåste rätt igenom.. Fick köra ytterkläder, industrifläktar och massa te/kaffe :P
 
Låter som mitt kontor jag hade för ett par år sedan. Hörnkontor med gigantiska fönster på två av fyra väggar, enkelglas, originalramar från tidigt 1900-tal och kontoret vette mot havet = det blåste rätt igenom.. Fick köra ytterkläder, industrifläktar och massa te/kaffe :P

När jag jobbade som arkeolog på Irland en vinter var det alltid oklart om man vad blöt, fuktig eller ”bara kall”. Mkt oangenäm känsla haha 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 774
Senast: Barbabelle
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 397
Senast: Nixehen
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 603
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 098
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp