Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har hamnat i en ond cirkel med sömnen. Supertrött-dricker kaffe på jobbet för att inte falla ihop-somnar inte förrens småtimmarna-supertrött...Tur att det är helg snart så jag kan vila helt.
 
På vintern har jag 3 värmefläktar som jag drar in hit med förlängningssladdar från olika rum (annars går säkringarna). 2 strumpor, raggsockor, vinterskor, långkalsonger, byxor, thermokjol, vinterjacka ( i bland, annars många lager tröjor), mössa och vantar. :up: :arghh:
Har du gått till läkare och kollat upp dig? Låter inte normalt att frysa så mycket på ett kontor inomhus, varesig på vintern eller nu! Jag vet allt om hur det är att vara kall, jag fryser ofta och behöver extra tröja, filt eller liknande men din situation låter som det kanske beror på något annat än (bara) temperaturen inomhus. Dragigt eller ej, men så kallt att man behöver mundering för polarexpedition vintertid och lättare polarexpedition redan nu låter typ osannolikt om allt fungerar som det ska i ens kropp :)
 
Det är inte minusgrader, men det är drag (från en stor glasad entré där det ofta står öppna dörrar) och blir lätt runt 15 grader, och så sitter jag still i flera timmar = det blir kallt.

Jag har påpekat det vid alla arbetsmiljörundor i 5 år. De har sagt att de ska "titta på det" och har som sagt gett mig värmefläktar och element.
Men får det verkligen vara så kallt som 15 grader på en arbetsplats inomhus :confused:
 
Försöker snygga till huset. Det är inte jättesunkigt men jag ska vara borta hela helgen och de som är kvar har besök (så nej det är inte jag som borde städa egentligen). Det är på något vis lättare när det är totalt kaos. Nu går jag mest runt och flyttar lite på leksaker, har lagt alla soffkuddar i en säng och dammsugit soffan osv. Bah. Jag har inte tid att vara så här ineffektiv.
 
Har du gått till läkare och kollat upp dig? Låter inte normalt att frysa så mycket på ett kontor inomhus, varesig på vintern eller nu! Jag vet allt om hur det är att vara kall, jag fryser ofta och behöver extra tröja, filt eller liknande men din situation låter som det kanske beror på något annat än (bara) temperaturen inomhus. Dragigt eller ej, men så kallt att man behöver mundering för polarexpedition vintertid och lättare polarexpedition redan nu låter typ osannolikt om allt fungerar som det ska i ens kropp :)
Jodå, allt är normalt. Det de hittade när jag var inne och kollade mig för 2 år sedan var järnbrist, men den har jag fått bukt med. Tyvärr hjälpte inte det mot frusenheten.
 
Herregud vad det är rörigt vid korsvägen! Är inte förvånad över att det hände en olycka där nyss. Jag lyckades undvika den med 2 minuter tack vare att jag gick en bit och kom med en tidigare spårvagn. Hoppas alla inblandade klarade sig så bra som det går!

I eftermiddag ska vi kolla på en eventuell bostad. Pappa och pappas tjej verkar väldigt intresserade av att flytta dit. Det är typ 600m från oss, lite sämre läge, men fortfarande bra! Det är välkommet att den bostaden är 20 m2 större också :)
Men vi får se, det är ju mycket som ska matcha i så fall :)
 
Jag halkade i mitt omdöme och höll på att bli lurad på pengar. Men det löste sig och jag har fått tillbaka varenda krona. Nu hade jag överlevt ändå men det är ingen rolig känsla att någon annan försöker utnyttja en. Men nu lättad och det känns så skönt att kunna skriva det!
 
Jodå, allt är normalt. Det de hittade när jag var inne och kollade mig för 2 år sedan var järnbrist, men den har jag fått bukt med. Tyvärr hjälpte inte det mot frusenheten.
Tycker du ska kolla igen! Alltså, jag är också jättefrusen av mig, mer än alla andra jag känner typ, men din beskrivning låter som på en helt annan planet och jag har svårt att tro att det bara kan ha med inneklimatet att göra..
 
Så, efter ungefär 1 års planering och letande efter rätt lokal är vi nästan i hamn med vår bröllopsfest. Nu fick jag precis reda på att hotellet där det var tänkt att gästerna kunde bo är stängt för renovering :arghh: Vilket även sabbar en del andra planer eftersom vi planerat in våra egna frukostar, luncher mm. den helgen på det hotellet och inget annat ligger i närheten.

Fan då. Det här med att planera bröllopsfriande var absolut inte ens i närheten så kul som jag trodde när jag var yngre 😅
 
Jag och 26-åringen har gått en promenad, ätit lunch, tömt diskmaskinen, vikt undan tvätt och planerat mat för en vecka framåt. Det är godkänt såhär långt :)
Om en knapp timme kommer dottern hem och då ska vi till stallet. Hon ska rida hingsten och så ska vi fylla på höpåsar. Ganska lagom tror jag :)
 
Undan för undan blir jag bättre, men nog sjutton är jag glad att jag fortfarande är hemma....speciellt efter min hostiga natt :cautious: !

Har precis varit ute och matat hästar och konstaterade att det kändes lite lättare idag..... :up: Vädret var riktigt skönt också. Soligt och svalt. Nu är jag tillbaka i soffhörnet, men efter tre dagar till borde jag väl ändå vara tip-top igen :) ?!
 
Så, efter ungefär 1 års planering och letande efter rätt lokal är vi nästan i hamn med vår bröllopsfest. Nu fick jag precis reda på att hotellet där det var tänkt att gästerna kunde bo är stängt för renovering :arghh: Vilket även sabbar en del andra planer eftersom vi planerat in våra egna frukostar, luncher mm. den helgen på det hotellet och inget annat ligger i närheten.

Fan då. Det här med att planera bröllopsfriande var absolut inte ens i närheten så kul som jag trodde när jag var yngre 😅

När jag hör sånt här blir jag extra glad över hur vi valde att gifta oss 😂 Hoppas det löser sig för er 🥰
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 299
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 187
Senast: Nixehen
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 614
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
20 632
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp