Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev lite ”poppisar” å mer saft. 😍❤️

image.jpg
 
Nu blev jag irriterad, de lägger upp ett inlägg om en träning där det stod att det i första hand var till för ryttare i träningsgrupper samt tävlingsryttare under 20år. Datumet för själva träningen var en vanlig tisdag när det är ridskola, jag skriver att det hade varit jättekul och undrar om tiden för träningen verkligen stämmer mer tanke på datum.
Får inga svar på mina frågor mer än "du är över 20 år".... de va ju inte direkt ett svar på min fråga men.......

Verkar inte som vi som är över 20 år får va me på inverkansridning längre...
 
Red hästen ikväll, och testade att gå omkull. Första gången för både henne och mig. Hon verkar ha klarat sig med lite skrapsår på knän och mule, jag lyckades vrida till en handled lite men det är nog inte så farligt. Vet inte riktigt vad som hände, tror att hon på något sätt snubblade på sig själv. Vet inte vad annars, det var på plan grusväg i skritt.

Obehagligt men verkar ha gått bra.

Nu sitter jag med ett svenskaprov.
 
Läste lite i en viss hundgrupp på fb där folk upprepade "sär panodil", alltså det tog mig en minut att fatta men nu kan jag inte sluta skratta :rofl:
 
Igår tog sambon ochjag bilen till fastlandet för att slå så många flugor i en smäll!

Lämna bilen på verkstad för ett saftey recall fix samt service.
Dom gjorde även en "besiktning" av bilen och vi fick en lång lista på saker som rekommenderas att fixa (typ av en kostnad av halva inköpspriset :rofl: det får definitivt vänta ett tag)

Hade en hyrbil under dessa timmar och åkte runt till olika shoppar för alla småsaker vi inte kan skaffa på ön.

Hämtade upp bilen igen när den var klar och lämnade tillbaka hyrbilen. Sedan åkte vi ut till ett megastort shoppingcenter och var in i olika butiker och provade sängar (madrasser). Hittade en vi gillade som vi köpte och ordnade med leverans till ön dagen efter (madrassen anländer nu i eftermiddag). Sedan åkte vi till sist till ett annat ställe för att plocka upp vår ikea-order på deras collect point i vår stad. Har inte nån ikea butik här.
Har köpt sängram, sidobord, barbord och data-bord.

Sen fick vi åka hem!

Så nu är kl strax innan 07 och det blir skruva ikeamöbler hela förmiddagen så sängen är klar när madrassen anländer... phu
 
Det finns en lite speciell profil i hundvärlden som utmärkt sig genom att bl.a stalka och ringa upp människor som inte har samma åsikter som honom eller kritiserat hans fb-grupp. Sär panodil är en lite modifierad omskrivning av hans namn (klarar inte av faktumet hur likt det är hans riktiga namn :laugh:)
;););) Fast han har lugnat sig lite med stalkandet och jag är inte ens bannad i hans grupp 🙈:nailbiting: hör o häpna!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
269
· Visningar
8 331
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 192
Senast: Nixehen
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 617
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
20 636
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp