Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jovars. Minns när jag kom hem från skolan som 13åring med stukad fot och envisades med att rida (med sadel)...Jaaaa så ung och dum man var....
Jag har ridit (med sadel) med stukad fot som vuxen också....:o:angel:

När vi precis dragit igång en hoppgrupp för ett par år sedan och fått ut en duktig tränare till ridhuset i närheten stukade jag foten. Ville ju för allt i världen inte missa första träningen och var mycket angelägen om att tränaren skulle vilja fortsätta komma ut...

Gick åt ohemula mängder tejp (och jag fick bara gå på en Alvedon, eftersom jag plussat på graviditetstest bara dagarna innan och inte fick ta något starkare :p) men träningen kunde genomföras :D
 
Ett par knäckemackor med skivat ägg till mellis inna jag åker till stallet; bra och försöka förebygga att okynnesäta kakor i stallet! Har precis upptäckt hur gott surdegsknäcke är :p:d
 
Kopparledningarna ska försvinna här i november, och vi erbjuds mobilt bredband i stället. MYCKET skeptisk var jag (pga tidigare inte speciellt bra mobiltäckning) men - hör och häpna! - det verkar faktiskt funka utmärkt :up: ! Förutom för maken, vars dator inte verka hitta det nya nätverket :confused: (min dator och två mobiler har inga problem alls)....
 
Helt plötsligt är Word inte längre automatiskt det program alla texter sparas i. Jag har installerat om office-paketet, startat om etc etc.. Jag fattar inte varför alla jävla texter nu är sparade i wordpad och hur jag kan ändra det.
Hatar teknik! Känner att snart åker datorn ut genom fönstret!
Mood be like ⬇️

E521199F-14A0-4C37-96DC-28DCA50EF09E.jpeg
 
Jag sitter och googlar, med varierande framgång, hur det känns om man skadat/brutit nedersta revbenet. Allt jag hittar verkar referera mer till de andra lite coolare revbenen som sitter över hela bröstkorgen. Men jag har ju ont i det pyttelilla längst ner liksom :cautious:

Egentligen ska jag plugga men revbenet distraherar mig!
Det gör ont :D

Smärtan är densamma vilket revben man än skadat. Tro mig. Jag har testat ett antal varianter. Har aldrig brutit några ben eller armar men tryckt till revben ett gäng gånger.

Nu senast ramlade jag i en grop jag inte såg i det höga gräset och landade handlöst i nedförsbacke med armen under mig. Tryckte till revben med arbågsleden. Gör fortfarande ont fast det är flera veckor sedan.
Det gör ont att ligga på den sidan och i början kan det vara svårt att skratta, hosta eller bli andfådd.
 
Senast ändrad:
Just kommit hem och skäms. Varit hos läkare och efter det åkte jag och hämtade upp saker på Clas Ohlson som jag beställt - dessutom två olika just när folk börjar strömma hem från jobbet :o:down:

Dessutom har jag tuggat sönder två tänder som måste fixas, grrr. Tack och lov är de inte särskilt synliga.
 
Det gör ont :D

Smärtan är densamma vilket revben man än skadat. Tro mig. Jag har testat ett antal varianter. Har aldrig brutit några ben eller armar men tryck till revben ett gäng gånger.

Nu senast ramlade jag i en grop jag itne såg i det höga gräset och landade handlöst med armen under mig. Tryckte till revben med arbågsleden. Gör fortfarande ont fast det är flera veckor sedan.
Det gör ont att ligga på den sidan och i början kan det vara svårt att skratta, hosta eller bli andfådd.

Check på ont :D

Jag drack lite mycket snaps på kräftskivan och lyckades trampa snett i en trappa på väg hem och på något vis trilla baklänges åt sidan över järnräcket, väldigt graciöst enligt sambon. Alltså jag vet inte hur jag lyckades egentligen :laugh:

Nedersta revbenet på vänstra sidan som har fått sig en smäll. Det har blivit värre och värre för varje dag nu. Jag kan andas relativt obehindrat, djupa andetag är inte det skönaste men det går, däremot kan jag inte luta mig en centimeter åt höger för då känns det som knivar på vänster sida. Detsamma händer om jag känner över området och även om jag råkar skratta eller typ luta mig tillbaka i soffan :cautious:

Innan råkade jag tappa en sak och försökte reflexmässigt fånga det i luften och böjde mig snabbt neråt, kan säga att det gjorde en smula ont och att jag svor på mer än ett språk :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 821
Senast: Barbabelle
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 403
Senast: Nixehen
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 659
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 136
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp