Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
:confused:
Har vi kommit så långt att folk inte vet vad kortbetalning är längre?
- Hej hur betalar jag X, swish eller betalar jag med klockan?
- Hej! Du kan betala med kort.
- Vad?
- Kort.
- Nu förstår jag inte?
- Kortbetalning? (jag visar upp ett random kort och viftar med det)
- Näe jag fattar inte? Swish eller kan jag betala med klockan?
- Nej... Kort. Kreditkort. Bankkort. Som på mataffärerna?
- Jag får komma tillbaka senare!
- Ok?

:eek:

Fick mig att tänka på att jag ett tag nu tänkt att jag måste plocka fram mina kontanter och lära mig de "nya" mynten. Har nämligen fortfarande någon 1900-talstanke om att det är bra att kunna skilja ut 1-kronor från 5-kronor osv, att det tillhör allmänbildning eller något om man inte vill stå som en trött gamling vid kassan och vända på varje mynt. Men så läste jag ovan och blir osäker...det verkar INTE vara det man ska lägga sin tid på om man vill hänga med :DO_o
 
Det äter inte ens näbbmöss eftersom de är giftiga/smakar illa så det är bara ren nöjesjakt och möjligen vilja visa upp hur duktiga de är för dig. Sedan är det lite otur när de tröttnar på jakten mitt i och musen fortfarande lever.

Den som inte var död är inte en näbbmus. Den blev inburen igen senare och är nu ordentligt uppäten minus inälvor. Inälvorna brukar ligga under matbordet när jag vaknar på morgonen.
 
:confused:
Har vi kommit så långt att folk inte vet vad kortbetalning är längre?
- Hej hur betalar jag X, swish eller betalar jag med klockan?
- Hej! Du kan betala med kort.
- Vad?
- Kort.
- Nu förstår jag inte?
- Kortbetalning? (jag visar upp ett random kort och viftar med det)
- Näe jag fattar inte? Swish eller kan jag betala med klockan?
- Nej... Kort. Kreditkort. Bankkort. Som på mataffärerna?
- Jag får komma tillbaka senare!
- Ok?

:eek:
Man kan blippa klockan eller mobilen i affären (även mataffären), himla praktiskt när man som jag jämt glömmer korten :rofl:
 
20201002_183200.jpg

Fin instagram bild iallafall, jag offrade min fot för den :angel:
 
Har testat parfymer i butik (det är ett måste för mig - hälften av de som jag gillar i flaskan luktar hemskt på mig..ett skäl till att min parfym är typ 10år gammal nu - jag ledsnade ordentligt.). Nu doftar jag av 3st olika, och rätt rejäla sprut (typ lika mycket av varje som jag skulle använt av en av dem..så kan det gå när en får hjälp. Men hey, jag uppskattar att hen plockade fram och grejade åt mig.). Mitt huvud är trött. Jag ska dammsuga och busa med katten. Jag borde inviga träningsskorna på gymmet ikväll också, inte varit dit den här veckan...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 812
Senast: Barbabelle
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 402
Senast: Nixehen
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 655
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 127
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp