Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kl är 09.15 och vi har planerat elavbrott...
Jag försöker få sambon att lyssna att han inte kan duscha nu för då tar han slut på vattnet...

Inte heller öppna kylen för då förstörs all vår mat....

Elavbrottet beräknas vara 8 timmar... förhoppningsvis kortare

Vi bor i ett varmt klimat så nu vaktar jag kylen!
 
Skriver exjobb. Har helt kört fast, men har möte med min handledare imorgon. Jag hoppas att det innebär att jag får en del kritik och kan jobba med det imorgon och på fredag. Just nu gör jag inte mycket. Sen hade det varit en kanondag att ha mycket att göra pga att vädret är piss och det finns ingen anledning att åka hem.
 
Knät mycket bättre idag, bara någon form av kvarvarande hummande dov smärta och fortfarande ganska trögt att böja. Blir hemma i dag igen, kanske blir en 10 minuters försiktig promenad någon gång vid lunch så jag kan känna på hur det känns att gå.
Ska nog fortsätta ta antiinflammatoriska, men kommer nog inte behöva ta lika mycket i dag :up:
 
Tror du klarar dig om du har varningtriangeln tillgänglig i baksätet?
Ja det tror jag med men sen måste jag ju försöka få det fixat tyvärr finns det ingen verkstad här i närheten som servar dessa bilar längre och "min" mekaniker har därför inte tillgång till elschemat för dessa bilar tydligen :arghh: Det är kabelbrott någonstans så bilen fattar inte att den ska öppna bakluckan :crazy: All denna elektronik :rage: och enbart "auktoriserade" verkstäder har tillgång till alla delar och scheman tydligen. Min verkstad var tidigare auktoriserad men inte längre och det är så kinkigt när man kommer med denna bil, själva verkstadskillarna är jättetrevliga men är lite bakbundna då de inte kan beställa vad de behöver ibland eftersom verkstaden nu enbart ska befatta sig med vissa märken

Så är det mer bekymmer med bilen får jag väl hitta mig en ny bil men jag gillar min bil men det börjar bli jobbigt när ingen kan serva den :( eller få upp den där förbaskade bakluckan
 
Ja det tror jag med men sen måste jag ju försöka få det fixat tyvärr finns det ingen verkstad här i närheten som servar dessa bilar längre och "min" mekaniker har därför inte tillgång till elschemat för dessa bilar tydligen :arghh: Det är kabelbrott någonstans så bilen fattar inte att den ska öppna bakluckan :crazy: All denna elektronik :rage: och enbart "auktoriserade" verkstäder har tillgång till alla delar och scheman tydligen. Min verkstad var tidigare auktoriserad men inte längre och det är så kinkigt när man kommer med denna bil, själva verkstadskillarna är jättetrevliga men är lite bakbundna då de inte kan beställa vad de behöver ibland eftersom verkstaden nu enbart ska befatta sig med vissa märken

Så är det mer bekymmer med bilen får jag väl hitta mig en ny bil men jag gillar min bil men det börjar bli jobbigt när ingen kan serva den :( eller få upp den där förbaskade bakluckan
Sånt där är så drygt! Min gamla v70 (för typ 15 år sen) dog helt plötsligt, utan förvarning. Elen helt död. Batteriladdning gav inget. Nä, efter bogsering till verkstad visade det sig vara en kabel i bakluckans gångjärn som gnagts av och slagit ut hela bilen. Vansinnigt kass konstruktion. Men el har ju aldrig varit volvos starka sida...
 
Sånt där är så drygt! Min gamla v70 (för typ 15 år sen) dog helt plötsligt, utan förvarning. Elen helt död. Batteriladdning gav inget. Nä, efter bogsering till verkstad visade det sig vara en kabel i bakluckans gångjärn som gnagts av och slagit ut hela bilen. Vansinnigt kass konstruktion. Men el har ju aldrig varit volvos starka sida...
Det här är en Landrover elen är inte heller landrovers starka sida eller snarare det faktum att kablar till bakluckan förr eller senare kommer att gå av :arghh: eftersom man öppnar bakluckan typ nästan varje gång man använder bilen så vad är det för fel på ett vanligt hederligt mekaniskt lås :crazy:
Ja just nu vill jag ha en 245:a igen :cautious: utan en massa elektronik :p
 
Drömde för övrigt att jag hade uppfunnit en maskin som gjorde om barn :nailbiting:

Man placerade barnet i den där maskinen så kom de ut "perfekta". De gjorde precis som man ville, var supersnälla, gnällde aldrig, var superambitiösa och grejer. :up:
Det enda lilla problemet var att de var aningen känslolösa, maskinen tog ju bort alla negativa känslor.

Jag bodde i New York och tjänade multum på rika föräldrar. Tyvärr blev det lite till en mardröm när vissa föräldrar som inte läst det finstilta kring känslolösheten blev sura och stämde mig och hade sig. :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 242
Senast: grodan21
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 186
Senast: Nixehen
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 604
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
20 631
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp