Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag brukar också försöka med det men i år har jag ingen aning om hur det blir i jul :confused: så jag drar mig lite för att köpa något.
Men om det dyker upp något så 🤷‍♀️

För oss blir det mest julklappar till våra egna ungar. Vi vuxna i släkten köper inget till varann mer än att mina föräldrar och makens föräldrar brukar få en vinflaska eller liknande mest för att visa att vi uppskattar att dom alltid stället upp för oss. Sen har vi några kusiner till barnen, men det blir inte så mycket och dom får ju trots att vi kanske inte fysiskt firar jul tillsammans :)
 
För oss blir det mest julklappar till våra egna ungar. Vi vuxna i släkten köper inget till varann mer än att mina föräldrar och makens föräldrar brukar få en vinflaska eller liknande mest för att visa att vi uppskattar att dom alltid stället upp för oss. Sen har vi några kusiner till barnen, men det blir inte så mycket och dom får ju trots att vi kanske inte fysiskt firar jul tillsammans :)
Vi brukar ge nästan alla varandra julklappar, och har en del singelhushåll så vi brukar fira tillsammans också. Men i år .. Får se hur vi kan ge varandra julklappar ändå.
Men åtminstone singlarna ska få julklappar, har bestämt mig nu. Får hålla ett öga öppet :up:
 
För oss blir det mest julklappar till våra egna ungar. Vi vuxna i släkten köper inget till varann mer än att mina föräldrar och makens föräldrar brukar få en vinflaska eller liknande mest för att visa att vi uppskattar att dom alltid stället upp för oss. Sen har vi några kusiner till barnen, men det blir inte så mycket och dom får ju trots att vi kanske inte fysiskt firar jul tillsammans :)

Alltså hos blir det ju en del..Vanligt traditionellt julklappsutdelning hos mamma med morfar när han inte firat på annat håll, med sambon och brorsan med sambo och son. Sen nått litet till ett par nära vänner med familj. På sambons sida är det julklappspel istället och så brukar vi ha julklappsbyte på jobbet och i stallet och så brukar djuren få lite 😄. Eftersom jag jobbar halvtid blir det ju mindre att röra med och ännu mer bra och börja i tid, hatar stressen som blir. Ser det inte som nån jäkla sport att vara ute så sent som möjligt! Som du säger FengurLaugar vill jag kunna njuta av julefrid istället! 🥰.
 
Vi brukar ge nästan alla varandra julklappar, och har en del singelhushåll så vi brukar fira tillsammans också. Men i år .. Får se hur vi kan ge varandra julklappar ändå.
Men åtminstone singlarna ska få julklappar, har bestämt mig nu. Får hålla ett öga öppet :up:

Jag ljög lite. På min sida har vi faktiskt "hemlig tomte" där vi lottar ut så alla som vill vara med får EN vuxen att köpa till. Väldigt glad att inte vi måste köpa till alla vuxna i släkten, gud så jobbigt 😅 Jag och maken köper inte till varann heller.
 
Alltså hos blir det ju en del..Vanligt traditionellt julklappsutdelning hos mamma med morfar när han inte firat på annat håll, med sambon och brorsan med sambo och son. Sen nått litet till ett par nära vänner med familj. På sambons sida är det julklappspel istället och så brukar vi ha julklappsbyte på jobbet och i stallet och så brukar djuren få lite 😄. Eftersom jag jobbar halvtid blir det ju mindre att röra med och ännu mer bra och börja i tid, hatar stressen som blir. Ser det inte som nån jäkla sport att vara ute så sent som möjligt! Som du säger FengurLaugar vill jag kunna njuta av julefrid istället! 🥰.
Även i år?
 
Alltså hos blir det ju en del..Vanligt traditionellt julklappsutdelning hos mamma med morfar när han inte firat på annat håll, med sambon och brorsan med sambo och son. Sen nått litet till ett par nära vänner med familj. På sambons sida är det julklappspel istället och så brukar vi ha julklappsbyte på jobbet och i stallet och så brukar djuren få lite 😄. Eftersom jag jobbar halvtid blir det ju mindre att röra med och ännu mer bra och börja i tid, hatar stressen som blir. Ser det inte som nån jäkla sport att vara ute så sent som möjligt! Som du säger FengurLaugar vill jag kunna njuta av julefrid istället! 🥰.

Nej och till våra ungar vill jag ha mer genomtänka julklappar som dom faktiskt har nytta av och kommer använda istället för att deras rum ska bli överbelamrade med saker som inte är roliga mer än första dagen. Så jag börjar skriva en lista till dom runt den här tiden och så väljer jag vad dom ska få av oss och resten skickar jag ut till släkten för dom vill gärna ha tips :)
 
Ja men bilen gick igen utan minsta lilla anmärkning så nu har jag en felfri bil förutom den lilla detaljen då att jag inte kommer in i bakluckan :arghh:
Kan man sätta ditt ett vanligt mekaniskt lås tro men då måste först den där lilla styrenheten som vägrar öppna bakluckan först övertalas om att den faktiskt ska öppna den och låta den vara öppen :banghead:
Gaah :rage:
 
Jag ljög lite. På min sida har vi faktiskt "hemlig tomte" där vi lottar ut så alla som vill vara med får EN vuxen att köpa till. Väldigt glad att inte vi måste köpa till alla vuxna i släkten, gud så jobbigt 😅 Jag och maken köper inte till varann heller.
Så har de på Sambons sida med, men han och hans syskon vill sluta med det :confused: jag fattar inte det, tycker för mycket om paket.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
7 979
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 185
Senast: Nixehen
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 574
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
20 622
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Boräntorna
  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Konstigt simsätt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp