Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i soffan under ett täcke och fryser :meh: Saknar värmen.
Men nu MÅSTE jag kliva upp och äta nåt (kan inte bestämma mig - proteinpudding eller gröt?) och sen bege mig till stallet.
Och så försöker jag bestämma mig för om hästen ska helklippas eller nån variant av halvklippning i år, det går inte heller så bra...
 
Ligger i soffan under ett täcke och fryser :meh: Saknar värmen.
Men nu MÅSTE jag kliva upp och äta nåt (kan inte bestämma mig - proteinpudding eller gröt?) och sen bege mig till stallet.
Och så försöker jag bestämma mig för om hästen ska helklippas eller nån variant av halvklippning i år, det går inte heller så bra...
Börja med halvklippning och är du inte nöjd kan du helklippa? 😊
 
Klockan ar nastan laggdags och vi ar pa forsta "camping" stallet med var husbuss. Princess Diva sitter innanfor natdorren och stirrar pa en katt som just lagt sig mindre an en meter fran trappan ... Diva ar MYCKET intresserad och katten har ingen aning om att Rottweiler Diva ser henne precis som kisse katt ser en mus. :angel:
Varje gang Diva lattar pa rumpan och stirrar mer intensivt sager jag "leave it!" ... och hon satter sig sakta igen innan hon vander pa huvudet och tittar anklagande pa mig. :p
Det ser ut som om kissen vill ha en kompis ... Diva just isn't a good choice! :cautious:
Den katten vet nog exakt vad den gör. Living on the edge!
 
Elvakaffe o brunch, sen ska jag nog ut och titta efter dammsugare. Då de som jobbar inom hemtjänsten tydligen har höga krav på dammsugare. Problemet är att de som kommer varannan vecka är olika långa och klagar på längt, höjd och ljud och gud vet vad på dammsugare. Så jag börjar fundera på hur många dammsugare jag behöver köpa...
 
Elvakaffe o brunch, sen ska jag nog ut och titta efter dammsugare. Då de som jobbar inom hemtjänsten tydligen har höga krav på dammsugare. Problemet är att de som kommer varannan vecka är olika långa och klagar på längt, höjd och ljud och gud vet vad på dammsugare. Så jag börjar fundera på hur många dammsugare jag behöver köpa...
Om de har så mycket klagomål får väl hemtjänsten ha en dammsugare med sig kan jag tycka. Det är en sak om dammsugaren inte suger tillräckligt. En äldre herre använde sin dammsugare typ som en sopborste och drog ihop skräpet och sopade upp det på en skyffel eftersom dammsugaren var så dålig. Där förstår jag att hemtjänsten sa ifrån att det måste bli en ny. Men klaga på att den är för kort, låter för mycket osv, det är bara trams!
 
Om de har så mycket klagomål får väl hemtjänsten ha en dammsugare med sig kan jag tycka. Det är en sak om dammsugaren inte suger tillräckligt. En äldre herre använde sin dammsugare typ som en sopborste och drog ihop skräpet och sopade upp det på en skyffel eftersom dammsugaren var så dålig. Där förstår jag att hemtjänsten sa ifrån att det måste bli en ny. Men klaga på att den är för kort, låter för mycket osv, det är bara trams!

Ja, min dammsugare har då aldrig sugit dåligt. Man har fått hålla emot både det ena och det andra, när den sugit fast. Att den är för kort just nu, (jag är ju själv ganska lång och hade aldrig problem med den inte städbolaget jag hade innan jag fick rätt till hemtjänst heller) beror på att en från hemtjänsten lyckades paja infästningen till slangen och äsch det går att hålla här... nästa hämtjänst tejpade med silvertejp och sen blev den helt plötsligt för kort och svår att vinkla. Men nu fick jag ju pengar över, när jag äntligen fick retroaktiv lön, så det kanske är dags att förnya även den städutrustningen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
709
· Visningar
37 166
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 587
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 806
Senast: Marita73
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
468
· Visningar
11 917

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp