Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi håller på att byta värmesystem. Sambon slängde just ut den gamla varmvattenberedaren. Den hade en skylt med tillverkningsår på. 1970. Vår varmvattenberedare fick alltså jobba i 50 år!!!! Och absolut inget fel på den. Helt galet.

Pannrummet är dessutom renoverat någon gång efter det, kanske sent 80-tal? Då har dom kaklat runt varmvattenberedaren. :laugh:

IMG_20201018_191853.jpg
 
Vi håller på att byta värmesystem. Sambon slängde just ut den gamla varmvattenberedaren. Den hade en skylt med tillverkningsår på. 1970. Vår varmvattenberedare fick alltså jobba i 50 år!!!! Och absolut inget fel på den. Helt galet.

Pannrummet är dessutom renoverat någon gång efter det, kanske sent 80-tal? Då har dom kaklat runt varmvattenberedaren. :laugh:

Visa bifogad fil 58811
Men ni behåller er gamla varmvattenberedare? Skulle iaf jag gjort om den funkade :)

Edit: gräsligt kakel (?) förövrigt :laugh:
 
Idag blev det markarbete med galoppbommar och ett litet cavalettihinder på volt och arbete med sitsen 😀. Var så roligt för pållan blev så I gasen när vi jobbade med galoppen; hade mycket häst "framför mig" 😄😍.

Efter den härliga genomköraren på ridbanan med bästa hästen slängde jag ihop en köttfärslimpa, hasselbackspotatis, gräddsås och pressgurka till söndagsmiddag 😋 som vi bjöd mamma på 🥰. Cocktailbär med vaniljgrädde till efterrätt 😋.
 
I vårt nya system är beredaren integrerad. Men jag tror inte den är speciellt effektiv eller ekonomisk, så det skulle nog ändå blivit en ny.

Tittar du noga så är det även brunt kakel i taket. :laugh:
Blir ju nyfiken på vilka som bodde där innan :D Brunt kakel till tak... :o

Min varmvattenberedare är från år 1967. lite därför jag köpte gården. Haha nej kanske inte men en fördel att den ger ifrån sig lite värme så badrummet på övervåningen är inte lika svinkallt som den renoverade på 2000nånting-talet är. Golvvärme hade de ju iofs kunnat sätta in :meh:
 
Ugh ... det ar dags att rosta. (Har i Oregon post rostar alla och har gjort sedan sent 90-tal) Det ar dock inte latt att rosta i nagon stat i USA aven om det skiljer sig en hel del. Har rostar man inte bara pa parti eller representant for partiet, man rostar for all mojliga possitioner och alla mojliga och omojliga ganger. Suck.
Jag har inte tittat pa dagen's rostsedel annu, bara oppnat kuvaret, jag haller tummarna for att det inte kommer att ta allt for lang tid att kolla igenom (och gora research pa vissa - som till exempel var stad's commisioner) alla possitioner som ska valjas den har gangen.
 
Blir ju nyfiken på vilka som bodde där innan :D Brunt kakel till tak... :o

Min varmvattenberedare är från år 1967. lite därför jag köpte gården. Haha nej kanske inte men en fördel att den ger ifrån sig lite värme så badrummet på övervåningen är inte lika svinkallt som den renoverade på 2000nånting-talet är. Golvvärme hade de ju iofs kunnat sätta in :meh:
Det var säkert "extra lyxigt" med kakel även i taket :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
511
· Visningar
26 941
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 759
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 419
Senast: Marita73
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
21 22 23
Svar
443
· Visningar
10 978
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Fautras
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp