Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det har varit så mkt på alla plan nu länge. Känner mig helt slut och blev rätt deppig idag av tomhet på energi. Satte mig med Vovvi på toa och grinade ett tag efter att saker gått fel flera ggr och jag till slut dunkade i huvud och nacke hårt i en spiselkrans(utan spis under).
Sambon fyller år imorgon och jag har samlat in lite videohälsningar till honom. Min bästis som är underbart omtänksam och helt störd humormässigt skickade livets asgarv och kärlek.
Nu känns det bättre! ❤️
Tycker det är så dränerande och deppigt att inte kunna umgås med folk som vanligt utöver att det är galet mkt jobb.
Känns ju löjligt att gnälla om att inte få träffa folk nu när andra har det 1000 ggr värre. Men idag var väl one of those days.
 
Nu har jag rostat klart. (bland annat sa hade jag ett val av en city council som anser att alcohol ar moraliskt forkastligt och darfor inte gar pa en "etablissemang" som serverar det. I ett omrade dar vingardar ar den storsta industrin.🙄 Gissa hur lang tid det tog att hitta det. :cautious:)

I morgon ska det laggas pa ladan inne i "kommun huset" som ar den officiella "drop boxen" som star innomhus. Har laggs inga rostsedlar pa nagon lada som skulle kunna vandaliseras eller nagot. :mad: Inte for att det nagonsin har hant ... men MIN rost ska absolut raknas. So there!
 
Happ. Det är visst inte meningen att jag ska ta mig till jobbet idag. Bilen startar inte (tändningslåset som strular). Ringde jobbet och samordnaren bad mig lösa det då det verkligen är fullt. Säga så får ju mig att gå upp i stress direkt!!! Vill inte ha bakslag för fan.
 
Jag måste VERKLIGEN sätta fart nu. Ska vara i stallet med hästarna inne och hyfsat rena om en timme, det tar i bästa fall 10 minuter att åka dit, hundarna måste få sin morgonpromenad osv, det är/har varit minusgrader så måste skrapa bilen, och jag sitter fortfarande i pyjamas...
 
Här är bara -2,6 grader. Jag är väldigt tacksam över att jag inte ska någonstans och kan nöja mig med att titta på eländet.
Jag tittade bara i mobilens app, det känns betydligt kallare IRL 🥶

I stadsbussen var ACn på full effekt, det blåste iskallt ifrån där luften kommer (vad det nu heter?). Älskar långfärdsbussarna, det är alltid lagom temperatur där 🙏🏼
 
På jobbet och är redan trött, har ont i kroppen och huvudet och skitförbannad.
Hur tänker folk när de stormar in och knackar och bankar på dörren till receptionen (som är stängd, och inte öppnar förrän om en halvtimme)
Jag kommer ut pga vill vara snäll. Människan vräker sig in och respekterar inte corona-avspärrningen.
Kortet funkar inte, säger hen och slänger på skrivbordet. Fixa det.

Jag frågar efter numret på baksidan av kortet. Han har inget nummer på kortet för det har slitits ut. Förklarar att jag då måste göra ett nytt kort och han kan slänga det gamla. Får svaret "Men jag behöver ett nytt kort nu! Jag har kurs om 2 minuter!" :banghead:
Fräste faktiskt tillbaka med ett "Ja. Jag kan inte göra kort fortare än jag kan göra kort." Hen muttrade något om "men skynda dig".

Är man lärare kanske man ska komma lite tidigare till jobbet än 2 minuter innan föreläsningen börjar? Men vad vet jag :meh:

Ursäkta gnäll men jag blev så förbannat trött.
 
Jahopp. Dags att ta sig ur sängen och påbörja dagen, så jag hinner jobba lite hemma innan jag måste åka in för möte på plats efter lunch.
1 plusgrad ute enligt telefon iaf...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
535
· Visningar
28 421
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 770
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 472
Senast: Marita73
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
21 22 23
Svar
451
· Visningar
11 150
Senast: doppler
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp