Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blöh. Hittade annons om ett jobb jag troligen hade stortrivts på (och troligen hade haft hyfsade chanser att få), meen det ligger på andra sidan stan. Inte en chans att jag försöker åka genom stan i rusningstrafik och inte heller var det längs med "min" pendeltågslinje :( (Att flytta till andra sidan stan är inte ett alternativ i nuläget)
 
I början av det här året köpte vi en lägenhet inne i stan och började planera bröllop. Åh nu sitter man här, i nån jävla lock-down på 38 kvm, kan inte njuta av stadslivet och för bröllopets del ser det hemskt mörkt ut så nu lär vi tappa pengar på det också. Känns lite som att vi hade kunnat flytta ut i villa direkt för jag fattar inte vad vi ska höra här inne i denna oändliga pandemi som aldrig verkar vilja ta slut.

BLÖÖÖÖÖÖÖÖÖRK. Är less idag.
 
Han var verkligen one of a kind :heart

Det var så häftigt när han var med i högvakten, han hade INGA tvivel om att alla för där för att se honom :love:

Nog blir det lite dimmigt när man ser det här:

Uff, nu är det någon som skär ordentligt med lök. :love: När man ser många av loppen slås man av att Jan-Olov Persson sitter med spöt rakt ut och knappast verkar driva öht. Vilken vinnarskalle han hade, faksen.
 
...och så Hemnets jävla reklam hela tiden som bah: ”Hej, du tittade på en liten villa långt utanför stan. Här är ett förslag till dig! Pampig villa med generös takhöjd, panoramafönster och strandtomt 578 kvm på Djurgården 87 340 000:- ring för visning”

Ah... tack? :crazy:
 
Hemkommen. Det var både jätteläskigt och jättekul med skrivarcirkel. För att presentera oss själva skullle vi - under 10 min - skriva om "Min/mitt första...." och sedan läsa HÖGT för resten av gruppen... :nailbiting: Att prata inför grupp är något av det värsta jag vet, och till råga på eländet läsa upp något man själv har skrivit.
Men jag dog inte, och jag lärde mig massor. Till nästa gång ska vi hitta på en karaktär. Uppgiften är sedan att skriva max två sidor ur den personens dagbok.
 
Jag hade precis kollat klart på en youtubevideo och skulle gå och lägga mig, så fick jag jätte-ångestattack så nu vet jag inte om jag ändå ska gå och lägga mig eller om det är bättre att sitta kvar här och distrahera mig tills ångesten lugnar sig så jag inte panik-gör några dumheter :cautious: Men har heller inget att titta på så vet inte riktigt vad som är vettigt.
 
Jag hade precis kollat klart på en youtubevideo och skulle gå och lägga mig, så fick jag jätte-ångestattack så nu vet jag inte om jag ändå ska gå och lägga mig eller om det är bättre att sitta kvar här och distrahera mig tills ångesten lugnar sig så jag inte panik-gör några dumheter :cautious: Men har heller inget att titta på så vet inte riktigt vad som är vettigt.
:heart
Tycker du om att titta på Simons' cat? Jag kan titta på de flera gånger, en liten katt med mycket åsikter :love:
 
Borde göra något att äta, har bara ätit frukost idag och det är nog inte så lämpligt. Min mamma är av någon anledning sur och "har bara ingen lust" att vara delaktig i att göra något att äta. Tror att hon behöver det också, men just nu orkar jag inte med henne också. Är inte första gången det här händer.

Men min katt ligger i samma soffa som jag är i, tror att det är första gången (hon är en "vildkatt") :heart
 
Nyss kom hon hit och var ännu mer sur, tyckte att jag skulle ge min hund medicin och ta ut henne. Det har jag inga problem med, men det är inte så trevligt hur hon sa det. Jag hade uppskattat om hon iaf sa vad det var istället för att bara vara otrevlig.

Just nu (och x antal gånger innan) ser jag fram emot att bo själv med bara djuren. Och förhoppningsvis slippa stressen över att någon plötsligt är sur över något. Att kunna vara avslappnad hemma utan andras åsikter. Att både bestämma själv och att ha allt ansvar, för då vet jag det. Men det lär väl dröja några år innan det är möjligt.
 
:heart
Tycker du om att titta på Simons' cat? Jag kan titta på de flera gånger, en liten katt med mycket åsikter :love:

Aldrig sett, så ingen aning. Men jag tycker överlag inte så mycket om katter (om man vågar säga så här där ca hälften verkar vara katt-fanatiker ;):nailbiting: ) så antagligen inget för mig.

Men nu har jag iallafall gått och lagt mig utan större missöden eller dumheter så det är bra. Ska försöka sova nu (utan medicin... :cautious: )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
729
· Visningar
37 955
Senast: Wille
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 605
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 826
Senast: Marita73
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
11 971

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Rallylydnad
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp