Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är ute på min morgonpromenad. Ganska bra temperatur men lite blåsigt.
Därefter ska jag duscha innan jag kör till jobbet. Justerar arbetspasset lite och jobbar 7.45-17. Därefter ska jag handla lite mat innan jag kör hem och har en lugn kväll :)
Förhoppningsvis hinner jag och 26-åringen se ifatt på Paradise hotel :D
 
Klockan ar nastan laggdags och vi ar pa forsta "camping" stallet med var husbuss. Princess Diva sitter innanfor natdorren och stirrar pa en katt som just lagt sig mindre an en meter fran trappan ... Diva ar MYCKET intresserad och katten har ingen aning om att Rottweiler Diva ser henne precis som kisse katt ser en mus. :angel:
Varje gang Diva lattar pa rumpan och stirrar mer intensivt sager jag "leave it!" ... och hon satter sig sakta igen innan hon vander pa huvudet och tittar anklagande pa mig. :p
Det ser ut som om kissen vill ha en kompis ... Diva just isn't a good choice! :cautious:
 
Ligger och drar mig i sängen. Sängen är dock kattlös och en kattlös säng är tråkig att dra sig i.
Är nyfiken på vad katten gör, vanligtvis kommer hon som en spjut när jag ropar men inte i dag.
Måste nog gå och kolla!
 
Har morgonmedicinerat två marsvin och serverat frukostgrönsaker till allihop. Sonja, som betedde sig rätt normalt redan igår, mår fortfarande bra. Lille Wilmer, som var en smula dämpad under gårdagen, verkar äntligen vara sig själv igen. Just nu känns det riktigt bra. Jag är så tacksam.
 
Nu har skatorna upptäckt kattmaten på altanen .
Dags att seriöst mata in katterna för vintern. Den röda går ut och in som vanligt men den skygga är mer försiktig nu när Torsten bor i huset. Det brukar vara lite krångligt men i år är det på en ny nivå.

Hittills så har jag fått dem att äta ur skålen när den står några dm innanför dörren. Hoppas kunna smyga runt och stänga bakom dem, bara jag får dem att äta längre in i huset, Stänger jag in hunden i badrummet så funkar det nog.
 
Har sovit riktigt bra i natt. TROR att jag sov i ett sträck mellan ungefär kl 23 och kl 4. Verkligen inte vanligt, men mycket skönt :) ! Sedan somnade jag igen till kl 6, och sedan en sista timme till närmare kl 7.

Men NU är jag uppe, och ska åka och handla snart. Måste tyvärr vänta tills IKEA öppnar, för jag har blivit tillfrågad att åka och lämna tillbaka en sak som mamma hade beställt och inte var nöjd med. Får hoppas att de låter mig göra det....

Sedan ska jag väl fortsätta redigera boken. Kanske ut och fortsätta i förrådet en stund. Förra helgen körde jag ju iväg med en del skräp igen, så nu är det mest fråga om att flytta runt på grejerna så att det blir lite mer organiserat där ute.
 
Fungerade inte med hamster ändå.
Fick panikångest igår och drack en flaska vin och tog en massa tabletter. En kompis ringde ambulansen och nu har jag spenderat en natt på medicinavdelning med exvak.
Andra gången den här veckan.
Varför förstår inte psyk att jag behöver hjälp nu på en gång?!
 
Fungerade inte med hamster ändå.
Fick panikångest igår och drack en flaska vin och tog en massa tabletter. En kompis ringde ambulansen och nu har jag spenderat en natt på medicinavdelning med exvak.
Andra gången den här veckan.
Varför förstår inte psyk att jag behöver hjälp nu på en gång?!
Jag hoppas du har en plan för hamstern och att du har personer som kan åka dit direkt om det krävs. Krya på dig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
Svar
8
· Visningar
426
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 458
Senast: Marita73
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
386
· Visningar
9 079
Senast: doppler
·
Hemmet Jag har en surdeg (råg) i kylen som matas varje vecka för ett bröd jag regelbundet bakar. Nu behöver jag 350 g surdeg för ett annat bröd...
Svar
11
· Visningar
535
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp