Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis serverat marsvinen morgongrönsaker. Alla äter med god aptit, och det är lugnt i alla lådorna, eller så lugnt det kan vara när alla äter. Charlie har slutat bråka med flickorna (skönt!) och de andra flickorna är fortsatt snälla mot lille Wilmer (också skönt).

Jag tror det kommer bli bra det här, bara det får sätta sig lite.
 
I dag har jag varit ledig ... vilket inte alls var ledig :cautious: Jag har gjort klar Barnbarnet's kalender. Eller rattare sagt. I morgon blir den klar.
I morgon ar det Thanksgiving och storre delen av dagen kommer att spenderas i koket, trots att vi inte alls kommer att fira en traditionell Thanksgiving utan har dragit ner pa hur manga ratter ... och vilka ratter ... till ett minimum. Det ar min favorit helg i vanliga fall. Vi brukar alla vara hos ena sonen och sitta runt bardisken/jobba i koket ... dricka goda drinkar/vin/ol och ha sa himla trevligt hela dagen.
Jag saknar inte maten, men jag saknar att hanga ut i koket och laga den tillsammans och ha trevligt.
 
Underbart. Vi har en på jobbet som testat pos. För covid. Då ska covidteam ta över. Så inte gjort så min kollega ifrågasatte chefen varför de inte tagit över som ska. Chefen blev otrevlig och sa att det var arbetsvägran att ifrågasätta. Min kollega avbröt arbetsanpasset vid lunch och gick hem. Går bra nu :crazy:. Fick veta nyss. Nåååja släppa eländet till imorn bitti får vi se...parkerat i soffan till bonde nu, mkt trevligare :).
Börjar misstänka att min chef har dubbeljobb när jag hör om din :crazy: Vilken idiot!
 
Sitter och jobbar. Har redan hunnit med massor.
Skönt med jobba hemifrån när man vet att på jobbet är det typ bara en person att hjälpa på 8 timmar och att man kommer klättra på väggarna där.
Hemma kan man i alla fall pausa när man vill och jobba ostört med lite mer koncentrationskrävande arbetsuppgifter. :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 446
Senast: skogaliten
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 501
Senast: BernT
·
Mat Jag vill göra Keto/LCHF osttortillas dvs kunna ha ett knaprigt ostskal att fylla alternativt rulla in saker direkt i pannan och göra en...
Svar
3
· Visningar
483
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Tjatter Är helt dödstrött och piggare lär jag inte bli... vaknade tidigt för jag måste hinna med en massa saker innan jag åker till Stockholm...
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
67 766
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp