Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Släppt ut några lyckliga hästar en stund i sommarhagen och färskt gräs. Jag flyttar ner dem till vinterhagen senare men just nu var de lyckliga att få byta hage ett par timmar efter en natt på stall och besök av hovslagaren och jag är glad att de får springa av sig lite innan de ska ner till vinterhagen.
 
Varit ute och fixat stall en stund.

Hängt ut tvätt... :nailbiting: Ja, det är ju inte så att jag tror att den ska torka ute precis, men jag har förhoppning om att den får ialla fall lite av den "goa" utomhusdoften..... :love:

Har inomhushängd tvätt som behöver vikas, och så ska jag bädda klart i sängen. Jag började, men sedan kom dammsugning emellan (får passa på när make och hund går ut - vill inte ha folk och fä ivägen när jag dammsuger :p!).
 
Haft ett lugnt arbetspass idag med, slappat lite i soffan när jag kom hem, var ju såååååå segt att lämna sängen imorse. Har även bäddat rent och pysslat lite. Nu blir det tidig middag för min del; tacorester och sen stallet. Sambon får fixa kräftpasta sen när han vill :).
 
Dricker kaffe och känner mig riktigt nöjd över att jag inte beställt en färdig tårta.
Äldsta sonen kom och frågade mig ifall jag kom ihåg att han fyller år på tisdag. För han vill gärna äta tårta som vanligt (presenter har han redan fått)."Som vanligt" innebär att vi dekorerar egen födelsedagstårta som vi gjort i alla år, och jag har inte ens insett hur viktigt det blivit för honom. Jag som t om funderade på att hoppa över egen tårta i år och köpa :crazy:
 
73B01818-FA47-4B15-837E-E8BBC74444C5.jpeg

Gud vilken seg och skön dag. :love:
 
En uteritt till grannbyn och lite runt. Fint väder och ingen blåst 🍂
Undrar om inte gräset kommit igång och växer än? Så himla grönt överallt och undrar om inte gräsmattan också vuxit något. Snart får man klippa året om :cautious:

Skulle behöva plugga in två kapitel idag. Känns seeeegt 📚 Jag är ingen pluggmänniska :arghh:
Med tanke på gräsmatta så såg min ut så här igår 🤬 Fin va? 🙈
20201107.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 499
Senast: skogaliten
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
29
· Visningar
1 129
Senast: BernT
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 537
Senast: BernT
·
Mat Jag vill göra Keto/LCHF osttortillas dvs kunna ha ett knaprigt ostskal att fylla alternativt rulla in saker direkt i pannan och göra en...
Svar
3
· Visningar
483
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sätta upp gammal tapet?
  • Bra djurtrimmer, tips?
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp