Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker hämta mig efter de senaste fem dagarna. Upptäckte just att jag inte har någon vitlök som behövs för att marinera ikväll. Så det får bli en tur till ICA, bleh.
 
Nyss kommit hem från hästarna. Det gick betydligt lugnare till nu när jag flyttade över dem till lösdriften än när jag släppte ut dem i sommarhagen efter de stått inne hela natten och fm i väntan på hovslagaren. Han skulle först komma efter 09, sen kl 11 och kom ca 11:30, men de var iaf torra om ben och hovar.

Shettisen gjorde två rusningar mellan hagarna som triggade men de stora hade hunnit springa av sig stallmodigheten så de lyssnade fint på mig när jag ledde ner dem, till skillnad mot i morse när kanaljen hann upp på bakbenen och sprattla utan att slita sig. Vem hade lärt sig något från att bli trampad på foten i somras? Ja, inte var det jag iaf som ledde dem i vanliga stövlar, bägge gångerna. :o

Det var gott att komma ut i sommarhagen och det var gott att komma ut i lösdriften igen. Stog snällt och fint medan jag tog av grimmorna och gick sen snällt och fint till vattenbaljorna som var nyfyllda och drack. Har pratat med en granne längre bort i byn och får hyra in mig på deras ridbana, gratis, så nu hoppas jag på fler vackra dagar så jag kan sätta igång tömkörningen igen. :up:
 
Missade att hoppningen började 15 och inte 16 som jag läste från början, så jag kikar på det nu.
Sen blir det dusch, matlagning och att skriva en uppgift jag missat att jag hade deadline på idag. Pust!
 
Suck. Ytterligare en lampa har slocknad.
Nu har jag fyra ytterbelysningar med trasiga lampor. Alla behöver nån form av stege för att byta. Två kanske jag klarar men resten är omöjliga.
Som gammal tant med både yrsel och svindel så inser jag att jag inte ska försöka balansera och göra det själv. :meh:

Avkomman har också svindel så det hjälper inte ett dugg. Ingen annan hälsar på i min karantän.
 
Jag har fått tillbaka min religioninlämning och det gick jättebra! :banana: Delen jag trodde att det skulle falla på visade sig vara den delen det gick bäst på och jag kan inte klaga på resten, det var bara små detaljer som saknades :)

En nackdel med när det går bra är att när man väl faller så faller man ofta längre. Men nu ska vi (jag) inte måla fan på väggen... det blir säkert jättebra ändå :p
 
Duschat och druckit varm O'boy, nu sitter jag och väntar på att håret ska torka så jag kan platta det. :)
Kom att tänka på då dom var och servade kaffemaskinen i torsdags .Jag har tydligen ansvaret över denna skapelse .Teknikern frågade om vi hade allt .Ja sa jag vi har massor med brygg hela bönor mjölk och massor med O`boy .Han spände ögonen i mig och sa Det är heter inte O`boy det heter choklad :D
 
Kom att tänka på då dom var och servade kaffemaskinen i torsdags .Jag har tydligen ansvaret över denna skapelse .Teknikern frågade om vi hade allt .Ja sa jag vi har massor med brygg hela bönor mjölk och massor med O`boy .Han spände ögonen i mig och sa Det är heter inte O`boy det heter choklad :D
Ja i kaffemaskinerna är det choklad, men det jag har här hemma är O'boy. Sen gillar jag ändå inte chokladen man kan ta i de kaffeautomaterna, smakar inte alls som O'boy utan mer blaskigt...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 054
Senast: BernT
·
Mat Jag vill göra Keto/LCHF osttortillas dvs kunna ha ett knaprigt ostskal att fylla alternativt rulla in saker direkt i pannan och göra en...
Svar
3
· Visningar
474
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Tjatter Är helt dödstrött och piggare lär jag inte bli... vaknade tidigt för jag måste hinna med en massa saker innan jag åker till Stockholm...
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
67 416
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 310
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp