Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har slängt ihop lite pulled oumph med tillbehör och ätit med pitabröd. Ska nu se ett avsnitt av någon serie och lösa sudoku på telefonen. Jag har vissa svårigheter att kunna hålla koncentrationen på TV-skärmen, men har lyckats påbörja tittandet av ett par lättsmälta serier den senaste tiden. Och börjar samtidigt bli ganska grym på sudoku. :D
 
Nu är det ANDRA gången som Postnord lyckas skicka paket från Amazon till fel utlämningsställe (helt fel ort, ca 6 mil bort). Det börjar bli tröttsamt, speciellt som de denna gång var VÄLDIGT sena med att leverera avin. Paketet kom till fel ställe redan den 12/11 och vi fick inte avin förrän i förrgår.... När jag sedan skulle hämta paketet i eftermiddags såg jag att orten var fel....igen.... Ringde Postnord (nr 55 i kön... O_o) och de var väldigt bekymrade över att paketet skulle hämtas senast imorgon. Om inte utlämningsstället lyckades se notisen som de lade in, om att skicka vidare till rätt ställe, så skulle paketet returneras till avsändaren. Jag påpekade såklart att vi inte hade fått avin förrän alldeles precis.

Jag tog sedan saken i egna händer. Ringde upp det felaktiga utlämningsstället och förvissade mig om att de hade sett skicka-vidare-notisen. Det hade de, och paketet låg redan bland avgående post. Men MÄRKLIGT att inte Postnord kunde göra samma...? Det vill säga ringa upp utlämningsstället och prata med personalen där....
 
Skulle precis hjälpa morsan att betala räkningarna. Herregud vilket svindyrt abonnemang för wifi + tv hennes ex valt åt henne :banghead: Imorgon ringer jag och byter till något billigare. En snabbkoll på nätet visar att det borde gå att byta till något abonnemang som kostar ungefär hälften av vad hon betalar nu, utan att hon går miste om något alls, hon betalar bara massor för sådant som inte används i nuläget...
 
Blir inget julpyntande ikväll. Hämtade dottern på dagis lite tidigare och när vi kom hem så satt en kompis i hallen :D Äldsta dottern var hemma så hon hade tagit emot honom. Bjöd på kaffe och pratade och när maken kom hem lagade vi mat.
Nu har jag varit ute och gått och ska byta om och gå ner till gymmet. Maken åkte iväg en sväng och ungarna ska sova borta i natt.
Ska träna, duscha och kvällsfodra så snabbt jag kan och sen krypa ner i sängen och kolla Bonde söker fru:D
 
Blivit min hamster slav. Hans bur är vid matbordet och så fort han märker att vi är där sträcker han ut sitt söta lilla huvud ur sitt hus och väntar på att vi ska lägga solrosskott i hans bur.
När han väl fått dom bär han in dom i sitt hus och lägger sig för att sova igen.
Gör vi det inte stirrar han på oss under hela måltiden med sina små pepparkornsögon. Går inte att motstå honom. 🐭
 
Blivit min hamster slav. Hans bur är vid matbordet och så fort han märker att vi är där sträcker han ut sitt söta lilla huvud ur sitt hus och väntar på att vi ska lägga solrosskott i hans bur.
När han väl fått dom bär han in dom i sitt hus och lägger sig för att sova igen.
Gör vi det inte stirrar han på oss under hela måltiden med sina små pepparkornsögon. Går inte att motstå honom. 🐭
Alltså hamster :love:
Några år sedan som juniors hamster dog, men vi saknar han fortfarande. Så rolig och personlig, han kom alltid fram i sin bur och pussade både katt och hund på nosen (till deras förvåning!) och han lärde sig tom hur han skulle ta sig ur en hamsterboll i plast genom att rulla upp den till en hörn i köket och knixa till. Till slut fick jag tejpa ihop den för att han inte skulle rymma...

När jag inte kan ha hund längre så ska jag ha en hamster!!
 
Underbart. Vi har en på jobbet som testat pos. För covid. Då ska covidteam ta över. Så inte gjort så min kollega ifrågasatte chefen varför de inte tagit över som ska. Chefen blev otrevlig och sa att det var arbetsvägran att ifrågasätta. Min kollega avbröt arbetsanpasset vid lunch och gick hem. Går bra nu :crazy:. Fick veta nyss. Nåååja släppa eländet till imorn bitti får vi se...parkerat i soffan till bonde nu, mkt trevligare :).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 486
Senast: skogaliten
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 532
Senast: BernT
·
Mat Jag vill göra Keto/LCHF osttortillas dvs kunna ha ett knaprigt ostskal att fylla alternativt rulla in saker direkt i pannan och göra en...
Svar
3
· Visningar
483
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Tjatter Är helt dödstrött och piggare lär jag inte bli... vaknade tidigt för jag måste hinna med en massa saker innan jag åker till Stockholm...
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
67 812
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp