Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fått en vaxpropp och håller med med vaxol sedan igår. Det gör ju inte ont men är störigt som f-n.

---Sedan small det till i tvättstugan precis och en av maskinerna dog med min tvätt inlåst i sig. Så nu får jag försöka jaga reda på fastighetsskötaren (som inte jobbar jour) och vänta in upplåsning av maskin för att få tillbaka blöt tvätt. Vill helst inte att den ska ligga där och ruttna till imorgon eller när nu tvättmaskinsreparatören kan komma i veckan.

Finns det något smidigt sätt att övertala en låst maskin att öppna luckan?

Den bara blickar felindikation. Jag har försökt det vanliga, avstängning och nystart, avstängning och start på nytt tvättprogram, stänga av elen till den maskinen och nystart. Det blir bara blink blink.

När min tvättmaskin är låst och jag vill öppna för att lägga in mer tvätt när jag glömt något så måste den vara avstängd rätt länge innan låset släpper. Kanske väntade du inte tillräckligt länge?
 
Hämtat paket. ICA Maxi har ÄNTLIGEN tagit sitt förnuft till fånga och flyttat kölappsmaskinen bort från disken i förbutiken. Fram tills nu har den stått precis bredvid kassan, och man fick ta sig ända inpå de som stod vid disken för att kunna nå att ta en kölapp. Helt ologiskt.... :crazy: Och självklart blev det inte bättre av att många tog en kölapp och sedan stod kvar på samma fläck, i stället för att flytta sig bortåt/utåt, när de väntade på sin tur.

Mamma och pappa behövde också ett par saker från Jem & Fix, och där var det såpass folktomt att det var enkelt att hålla stora avstånd :up: .
 
Stallet på morgonen och sen gjorde vi pannkakor :d

IMG_20201108_113954.jpg
 
Har precis varit iväg och tränat, vilket var skönt och svettigt, jag fick röja bort en del negativ energi.

Nu hemma igen med gullefjunet Kissekatt kuttrandes bredvid mig på skrivbordet. Hon lägger sig ihoprullad med ryggen emot bokhögen till höger och tassarna in emot datorns tangentbord. När jag ska trycka på enter får jag försynt flytta en vit framtass åt sidan. :p:love:

Kutter-kutter-kutter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 357
Senast: manda
·
Mat Jag vill göra Keto/LCHF osttortillas dvs kunna ha ett knaprigt ostskal att fylla alternativt rulla in saker direkt i pannan och göra en...
Svar
3
· Visningar
473
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Tjatter Är helt dödstrött och piggare lär jag inte bli... vaknade tidigt för jag måste hinna med en massa saker innan jag åker till Stockholm...
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
67 295
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 310
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp