Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
christmas sweaters är ett tradtitionellt skämt i ffa nordamerika men jag har aldrig sett en klänningversion.
Själv är jag sugen på den här :D

Screenshot_20201121_200106.jpg
 
Underbart kravlös lördag (jag har aktivt motarbetat både inre och yttre krav på att jobba i helgen - och jag vann! (åtminstone idag)), så jag sitter framför brasan och läser en bok som jag har tänkt läsa länge men aldrig fått tid till. Funderar på om jag ska brygga kaffe och ta en bit choklad, eller rent av hälla upp ett glas vin trots att klockan inte ens är 15.

Låter mys! 😍
 
Nåja. Var ju bra att pållan gick ordentligt igår eftersom det fick bli vilodag idag igen eftersom det kom en del annat emellan och det var ju lika bra det var skitväder idag då 😆. Gjorde middagen enkel för oss; tog med en pizza hem att dela på och så juligt helggodis och såg på Rederiet 😄.

Sen upptäckte jag att jag hade en starkcider som gick ut för en månad sen så fick bli den och ett bad ikväll; varför inte lixom :D. Men nu är det strax sovtajm.
 
Funderar på att sätta på en tvättmaskin, tycker ni det är ok i en hyresrätt vid den här tiden? :nailbiting:
De flesta hyresrätter har regeln att det ska vara tyst i huset efter kl 22. Jag skulle INTE sätta igång en tvättmaskin om det inte fanns extremt bra anledning till det (typ, om någon av hundarna pissat eller spytt på mitt täcke så att jag inte kunde sova utan att frysa ihjäl). Har själv varit med om att grannar kört maskiner mitt i natten och väckts av tvättmaskinernas centrifugerande. Vansinnigt irriterande.
 
De flesta hyresrätter har regeln att det ska vara tyst i huset efter kl 22. Jag skulle INTE sätta igång en tvättmaskin om det inte fanns extremt bra anledning till det (typ, om någon av hundarna pissat eller spytt på mitt täcke så att jag inte kunde sova utan att frysa ihjäl). Har själv varit med om att grannar kört maskiner mitt i natten och väckts av tvättmaskinernas centrifugerande. Vansinnigt irriterande.
Jo, tänkte lite så också. Jag tar det imorgon! Hann bara inte med typ något av det jag hade tänkt ikväll...
 
:laugh: Åh herregud, en bekant, eller jag vet inte hur jag ska benämna honom, han har känt maken i hela sitt liv även om vi egentligen aldrig har umgåtts privat men har många många gemensamma nämnare bjöd över sig själv i kväll. Herregud vad han drack whiskey, jag undrar hur han kommer att må i morgon. :sneaky: Tyckte även lite synd om hans chaufför hem, men det hade gått bra hem åtminstone. Men jag har skrattat mycket och vi har lärt känna varandra bättre. Och innan någon blir upprörd över att vi umgås trots corona, det finns redan stora kontaktytor mellan hushållen så det spelar ingen roll.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 389
Senast: manda
·
Mat Jag vill göra Keto/LCHF osttortillas dvs kunna ha ett knaprigt ostskal att fylla alternativt rulla in saker direkt i pannan och göra en...
Svar
3
· Visningar
473
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Tjatter Är helt dödstrött och piggare lär jag inte bli... vaknade tidigt för jag måste hinna med en massa saker innan jag åker till Stockholm...
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
67 299
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 310
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp