Vad gör vi? Del CXX

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
I dag har jag jobbat i 9 timmar och varit ansvarig for en "stuff the bus" (valgorenhet dar man samlar in matvaror) och samtidigt ett event dar vi recryterar nya anstallda. Allt utomhus (och iforda munskydd som ar lag pa har just nu) dar vi fyllde en skolbuss med mat och jag fick 4 personer att skriva en jobb ansokan. Av de 4 tror jag att tva ar helt klara ... en ar en kanske ... och den 4de vill vi nog inte anstalla.:p
Men om de tre gar igenom far jag ungefar 40,000 SEK i bonus😎 Det skulle sitta bra!
 
Klockan ar nu 8:38 och jag ar helt slut. Jag har atit middag fran en "food truck" dar jag var och recryterade/samlade mat. Jag valde den Mexicanska food trucken och kopte Gorditas. Det av majsmjol med olika kott sorter -ser ut som en platt palt- som man friterar, skar upp i kanten och fyller vidare med sallad/eller vitkal och salsa, hot sas, mexican graddfil och bonor. Det ar verkligen mat gjort av gudar. :love: SA himla gott och lange sedan jag at, som tur ar. Jag far nog promenera over 20,000 steg i morgon ocksa. :cautious:
Nu sitter jag har med ett glas vin ... eh ... mitt andra faktiskt. jag ar fortfarande sugen pa att tugga pa nagot, men har inget hemma.:meh: ... som tur ar.:grin:
 
Min rygg har kommit ikapp de senaste veckornas dÄliga sittstÀllning (det dÀr med höglÀge av ben verkar inte vara toppen för ryggen...), och av nÄn anledning har jag ont i knÀvecket ocksÄ.. SÄ dagen börjar med att ligga i sÀngen med en vetekudde. :down:
 
Klockan ar nu 8:38 och jag ar helt slut. Jag har atit middag fran en "food truck" dar jag var och recryterade/samlade mat. Jag valde den Mexicanska food trucken och kopte Gorditas. Det av majsmjol med olika kott sorter -ser ut som en platt palt- som man friterar, skar upp i kanten och fyller vidare med sallad/eller vitkal och salsa, hot sas, mexican graddfil och bonor. Det ar verkligen mat gjort av gudar. :love: SA himla gott och lange sedan jag at, som tur ar. Jag far nog promenera over 20,000 steg i morgon ocksa. :cautious:
Nu sitter jag har med ett glas vin ... eh ... mitt andra faktiskt. jag ar fortfarande sugen pa att tugga pa nagot, men har inget hemma.:meh: ... som tur ar.:grin:

Nu blir jag hungrig :D Var bor du nÄgonstans?
 
Dricker kaffe och ska börja klippa löv till sonens vÀxtvÀgg. 32 blad ska klippas och limmas upp.
Hela helgen har barnen sovit i vÄrt rum, och mannen i gÀstsÀngen sÄ vore skönt om tapeten och berget kom upp idag sÄ :D
 
Försöker somna om efter att ha slÀppt ut hÀstarna. Lillponnyn var pigg och hungrig :up: .

Jag somnade först vid 1 i natt, sÄ skulle behöva fÄ sova lite till, men tycks svÄrt.
Kommer dessutom hö sen, sÄ fÄr inte sova pÄ fm utan har typ en timme pÄ mig. Tycks kört. FÄr ta en tupplur i eftermiddag istÀllet.
 
Funderar pĂ„ att möblera om Tog fram ett mĂ„tt band och konstaterade att det fungerar. Å satte mig i soffan :D Jag Ă€r ledig pĂ„ fredag sĂ„ jag gör det dĂ„, har tre lediga dagar pĂ„ mej dĂ„.
 
Är ledsen. Min Nypon, drygt sex Ă„r gammal, ska fĂ„ vandra vidare till de evigt gröna Ă€ngarna senare idag. Han har en tumör pĂ„ sköldkörteln, och nu börjar det mĂ€rkas att den pĂ„verkar honom, sĂ„ nu Ă€r det dags.
Nypon-6-2.jpg
 
Jag har idag min enda lediga dag den hÀr veckan :D
Jag blev vÀckt av 26-Äringen vid 7. 30 och jag har tagit det lugnt sen dess. Tagit undan lite torr tvÀtt och tömt diskmaskinen.
Nu ska jag till stallet. DÀrefter handla mat, hÀmta ut ett paket, duscha, köra till stan för att fixa fransarna, hem och pausa nÄgon timme och slutligen köra till RöstÄnga för att hÀmta dottern :)
Tanken Àr att jag under tiden ska se pÄ Vinterstudion och uppfinna nÄgon sorts mat :)
 
Har varit uppe och Àtit pannkaksfrukost men nu ligger jag nedbÀddad igen. Kroppen fick nÄgon stressreaktion igÄr och jag har haft hjÀrtrusningar till och frÄn sedan dess, och haft svÄrt att sova inatt. FörstÄr inte hur en stressreaktion kan hÄlla i sig 12 h? Aja, mycket bÀttre nu iaf men kÀnner mig helt uttömd, sÄ ligger hÀr och myser med hunden.
 
Har varit uppe och Àtit pannkaksfrukost men nu ligger jag nedbÀddad igen. Kroppen fick nÄgon stressreaktion igÄr och jag har haft hjÀrtrusningar till och frÄn sedan dess, och haft svÄrt att sova inatt. FörstÄr inte hur en stressreaktion kan hÄlla i sig 12 h? Aja, mycket bÀttre nu iaf men kÀnner mig helt uttömd, sÄ ligger hÀr och myser med hunden.

Det lÄter vÀldigt obehagligt! Hoppas det gÄr över.
Ä andra sidan lÄter pannkaksfrukost och hundmys vÀldigt hÀrligt :love:
 
Lite kortare promenad idag. Men vi lyckades trÀffa pÄ nÀrmaste grannen som stod och eldade grenar och kvistar vid ÄkervÀgens kant. Vi har bott grannar lÀnge men aldrig lyckats trÀfffas. Trevligt att fÄ bekanta sig lite och fÄ presentera sig sjÀlv ocksÄ.
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Skola & Jobb Den hÀr vintern har fÄtt mig att undra om jag verkligen orkar fortsÀtta köra buss. Jag Àlskar det verkligen, det Àr mitt drömyrke sen...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
5 403
Mat Jag vill göra Keto/LCHF osttortillas dvs kunna ha ett knaprigt ostskal att fylla alternativt rulla in saker direkt i pannan och göra en...
Svar
3
· Visningar
473
Senast: Dorinda
·
  • LĂ„st
Tjatter Är helt dödstrött och piggare lĂ€r jag inte bli... vaknade tidigt för jag mĂ„ste hinna med en massa saker innan jag Ă„ker till Stockholm...
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
67 301
Senast: Calmiche
·
Kropp & SjÀl Jag har sen tonÄren svettats mycket pÄ nÀtterna. Det började i samband med att jag sattes in pÄ Cipramil nÀr jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 310
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp