Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min hade nog inte haft några problem med det heller, men jag vill gärna att så lite som möjligt ska vara tvång eller att jag bara sätter henne i situationer utan att hon är bekväm med det.

Hade samma tänk när vi tränade på att åka bur. Tränade länge på att hon självmant ska gå in och tycka det är en positiv sak, i stället för att göra som säkert även det hade funkat och bara putta in henne/stoppa in henne. Nu kastar hon sig in i buren och sitter sen och purrar i den, känns bättre då för matte :D

Ja, jag är världens fjantigaste:angel:

Så fort jag tar fram väskan eller den står framme så går Megara och lägger sig i den. Ofta får jag hälla ut henne ur väskan. Häromdagen så smet hon in i garderoben, klättrade upp på kläderna till hyllan där väskan står och klämde in sig där. Fick ta ner väskan för att få ut henne.

Däremot att ge henne cortison skulle vara en mardröm eftersom hon blir skogstokig av att bli fasthållen. Vi jobbar på det, men hon hatar det verkligen. Megara har mycket integritet om vi säger så :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
67 68 69
Svar
1 378
· Visningar
41 944
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 322
Senast: Scata
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 563
Senast: Wille
·
Fritid Är det någon som har eluppvärmda skosulor? Vilken sort/vilket märke använder ni och hur tycker ni de är? Hur fungerar de? Framförallt...
Svar
7
· Visningar
424
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp