Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om den inte är så frisk så är en kanske intresserad av mat?

Prata med jaktlaget på bygden om det finns nån fälla? Med bete går den kanske att fånga därinne eller strax utanför?

Ja vi är ju jägare själva båda två och har tagit bort skabbrävar förr men det är inte helt lätt att göra det på ett säkert sätt. Tror att en kompis till oss har en fälla så vi ska nog prova den varianten.
 
Alla mina är vuxna, och jag väger varje vecka.
Honorna väger 1015 g, 1055 g, 1201 g, 1151 g och 1238 g.
Hanarna väger 1344 g, 1244 g, 1274 g och 1313 g.

När räknar man med att dom växt färdigt och inte bör öka så mycket i vikt? Det var ju rätt många år sen som jag hade marsvin så jag vill ha lite koll på våra så dom inte drar iväg för mycket och blir feta :) Våra är lite drygt 7 månader nu.
 
När räknar man med att dom växt färdigt och inte bör öka så mycket i vikt? Det var ju rätt många år sen som jag hade marsvin så jag vill ha lite koll på våra så dom inte drar iväg för mycket och blir feta :) Våra är lite drygt 7 månader nu.
De slutar växa fort vid 12 månader ungefär, men är inte riktigt färdigvuxna förrän vid 18-24 månader. Lite individberoende är det allt när de är klara, precis som slutvikten också är individberoende.

Jag har en tjockis (honan som väger 1151 g) och en som är aningens mager (hanen på 1313 g). Övriga är alldeles lagom tjocka.
 
Herregud, jag är typ så nervös så jag skakar efter ett telefonsamtal jag skjutit på alldeles för länge... har äntligen bokat tid hos tandläkaren efter flera år :o

Har inte haft någon tandläkarskräck egentligen, haft tandställning, dragit tänder och allt möjligt. Men sen jag blev vuxen kändes det som att det började det bli så krångligt att gå till tandläkaren, jag fick helt omöjliga tider med kort varsel hem i brevlådan, argt bemötande när jag försökte boka om, skäll för att jag gjorde fel med tandborstning och allt möjligt när jag väl var där, så jag stoppade huvudet i sanden och sa till dem att jag bytt klinik för att de skulle sluta ringa... så vuxet 🙈

Men nu är det utlovade klinikbytet gjort och jag fick tid redan på måndag, så lite stolt är jag :D
 
Vavvan är inte alls bortskämd... :angel: Ja, det är hennes sängar båda två :laugh:
20201121_172340.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
63 64 65
Svar
1 283
· Visningar
38 550
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 257
Senast: Scata
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 547
Senast: Wille
·
Fritid Är det någon som har eluppvärmda skosulor? Vilken sort/vilket märke använder ni och hur tycker ni de är? Hur fungerar de? Framförallt...
Svar
7
· Visningar
423
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp