Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick äntligen iväg jobbansökan till jobbet jag hittade förra veckan. Ringde igår och frågade lite om formuläret man skulle fylla i (tyckte inte att det var helt tydligt) och efter lite ångest och pill med CV + personligt brev så kändes det ok att skicka iväg det iaf. Det är svårt det där, vill gärna fixa i evigheter för att verkligen få ansökan "perfekt" men samtidigt går det ju inte att vänta för länge, för då hinner de anställa någon annan...
 
Nu får det räcka med jobb på magisteruppsatsen för idag. Men det känns som om den ramlat på plats trots allt. Nu är det 16 dagars arbete med att sammanställa allt för att lämna för ordentlig genomläsning av handledaren. Innan dess fortsatt avstämning av resultatdelen på måndag.
28/12 ska den in till GU :nailbiting:
 
Dagen började inte så bra med lite gräl mellan mig och en kollega pga all denna utrustning som folk ska låna hem. Men den slutade bättre - upptäckte bara halvtimmen innan jag slutade att det fanns ungefär ca 14 personer som egentligen inte skulle få låna utrustning, åtta som redan har lånat. Vad är det som är så bra med det?
Jo, jag fick känna mig riktigt duktig som upptäckt det. För det var inte vårt fel, utan isåfall en chef som gjort fel/misstag.
Så jag var elak och kände mig pepp av skadeglädje typ :devil::angel:
Plus att det innebär isåfall åtta skärmar (plus annat) som ska lämnas tillbaka och inte behöva tas ned från våningarna. Alltid något!
 
Jävlar vad jag är bra på att peppa folk. Borde jag bli typ coach? 🤩🤨

5E34DFA2-9DD1-4C42-B38A-D0C2D513E9CA.jpeg
 
Så trött på folk. Det dök upp en post på FB, en person hade fått lite råttor i en "levande-fälla". Folk frågade hur hon avlivade. Dränkning blev svaret. En person tyckte att gasa ihjäl dom var ett bra alternativ. Jag valde att upplysa om att det var straffbart då det är djurplågeri och gav två alternativ. I kommentarsfältet längre ner kom ts fram till att gasning nog lät som ett bra alternativ.

Vad fan är det för fel på folk? :rage:

Är det verkligen olagligt om det är "rätt verktyg"? Många ormägaren köper ju frysta möss i djuraffären som blivit gasade för att bli djurfoder. Men de borde ju med all säkerhet använda rätt saker så det går snabbt som attans.

Gjorde mer ont i mitt hjärta över att läsa att folk ansåg att dränka dem lät som ett bättre alternativ.. :(
 
Blev lite glad ikväll, eller glad kanske är fel men taxfröken fick för ett tag sedan vandra vidare och hennes husse tog det hårt. Han är samtidigt i riskgruppen och törs inte träffa folk. Men i kväll ringde han och berätta att han var hundvakt på obestämd tid åt en äldre taxdam. Hennes husse hade hamnat på sjukhus och husses dotter konstatera att taxdamen inte riktigt trivdes hemma hos dem med en mängd hundar. Men de visste att taxfrökens husse hade blivit hundlös och undra om han kunde förbarma sig. Vilket han självklart gjorde, när han ringde berättade han glatt att de hade varit ute och gått och nu sov taxdamen i hans knä. ❤ Jag hoppas på ett sätt att hon får stanna där, även om jag hoppas att hennes husse blir frisk. :)
 
Lite obehagligt när polisen kommer till jobbet och frågar om vi sett något. En 11 årig pojke som varit försvunnen sen typ 12:00.

88AE438E-896F-4836-A535-C6F84A9CD83E.jpeg


Såg senare på FB att pojken var återfunnen på en mack 6 mil härifrån välbehållen. Bara hoppas det inte var något fuffens som fick honom att hamna där.

Det störde mig lite när jag åkte hem att folk leta från sina bilar på de stora vägarna och körde långt under hastighetsgränserna.
Ser inte så mycket från vägarna, samt man hör inte heller.
Sen samlades stora grupper med människor, de höll inte avstånd, förstår att de vill hjälpa till och leta, men det borde gå utan att stå som packade sillar.

Nåväl pojken återfunnen i alla fall, lite obehagligt när det händer så nära. Har lyssnat lite på skräckhistorier från verkligheten där barn blivit kidnappade osv. Kändes lite kusligt när detta hände.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
64 974
Senast: Scata
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 507
Senast: Wille
·
Fritid Är det någon som har eluppvärmda skosulor? Vilken sort/vilket märke använder ni och hur tycker ni de är? Hur fungerar de? Framförallt...
Svar
7
· Visningar
420
Senast: KesoNeso
·
Kropp & Själ Hej! Jag fick i fredags förra veckan en ordentlig knuff i bröstet av en häst. Gjorde ont men var inte värre än att jag skrek till och...
2
Svar
23
· Visningar
1 270
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp