Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ländryggssmärta.. strålar ut i höfterna och ner i benen. Galet oskönt! Funderade först på om det var hormonspiralen som börjar stöka (dags att byta den inom några månader).
Får alltid ont i ryggen vid ägglossning men den här gången är det värre än värst. 😭

Har historik med diskbuktning i ländryggen men det här är värk på ett helt annat sätt..
Kan inte sitta för länge och kan inte ligga på sidorna..

Jag som skulle ut och njuta av en ridtur på hästen som äntligen är ohalt.. 🥺
Jag har likadant av och till. Har iofs med hormonspiral som suttit ett år på övertid så dags att plocka ut den. I mitt fall tror jag att jag får värre runt där om jag får ångest och om jag sitter för länge i badbaljan har jag noterat....Hm.
 
Jag har likadant av och till. Har iofs med hormonspiral som suttit ett år på övertid så dags att plocka ut den. I mitt fall tror jag att jag får värre runt där om jag får ångest och om jag sitter för länge i badbaljan har jag noterat....Hm.
Jag har nog triggat igång ländryggen med att cykla till jobbet en vecka. Har för mig att diskbuktningen satt in mot buken och då blir den provocerad och klämd när jag cyklar. Det i kombination av att åka mycket bil i jobbet och ägglossning blev för mycket för systemet att klara av. Sitta på en hård stol är omöjligt..

Var på väg in i en utmattning i november men hann bromsa i tid.
Läste att hormonspiralen kan ge depression och bäckensmärta..

Kvinnokroppen är en komplex sak att förstå sig på med alla hormoner i omlopp..
 
Jag har nog triggat igång ländryggen med att cykla till jobbet en vecka. Har för mig att diskbuktningen satt in mot buken och då blir den provocerad och klämd när jag cyklar. Det i kombination av att åka mycket bil i jobbet och ägglossning blev för mycket för systemet att klara av. Sitta på en hård stol är omöjligt..

Var på väg in i en utmattning i november men hann bromsa i tid.
Läste att hormonspiralen kan ge depression och bäckensmärta..

Kvinnokroppen är en komplex sak att förstå sig på med alla hormoner i omlopp..
Aj! :( Ja verkligen. Ibland tror jag att det inte bara är stressen som utlöst ångest utan även den....! Bäckensmärta vet jag ju att den kan ge. Enstaka gång dyker en strålsmärta upp men det är just på vänster sida, har haft bäckenfraktur efter en bilolycka så kan ju inte skylla allt på spiralen. Men ändå.
 
Var på väg ut på promenade. Upptäckte att telefonen inte hade så mycket batteri kvar. Hade tänkte lyssna på slutet av min ljudbok :mad: Så nu laddar jag telefonen såatt jag kan höra slutet på boken under promenaden.
 
Får lite ro av att skriva texter ex. göra sammanställningar när jag inte mår väl. Nu skriver jag färdigt det sista på min lilla översikt av lättillgängliga spannmålsfria kattfoder :D :up: Vad det kan skilja sig i pris trots likvärdigt innehåll! O_o
 
Ännu en dag, ännu en långfrukost i sängen. Sambon visste verkligen vad han gjorde när han i julklapp gav mig ett sådant där laptopställ man kan ha i sängen så att det blir som ett litet bord, där det dessutom finns en bricka på sidan som har precis lagom plats för en stor kopp kaffe samt en assiett med mackor :D

Idag planerar jag dock att masa mig ur sängen före 12, det är ju ändå nyårsafton och jag har lite småprojekt här hemma att ordna med. Ska också fixa toscaflarn samt parmesanchips till kvällen samt skära av en bit av renfilén och gå över med till sambons mamma som sitter ensam i år. :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
75 187
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 645
Senast: ako
·
Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 231
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 335
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp