Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bra potatis är vansinnigt gott :d Jag förstår aldrig när folk säger att de inte tycker om potatis, det finns ju massor av olika sorter med olika smak! Plus att de olika sorterna är ju olika lämpade för tillagningssätten... vissa bli bäst kokta, andra blir bäst som klyftpotatis osv. All potatis är verkligen inte skapad lika :laugh:

:cautious: Not at all ... Potatis ar helt klart overrated. :wtf:
 
Jag älskar potatis och är den riktigt bra kan jag äta bara den utan problem :love: När jag började jobba efter grundskolan var det på en gård som hade både mjölkkor och potatisodling så jag lärde mig mycket om potatis där.

Min mormor och morfar i Vannas, utanfor Umea i Vasterbotten, odlade 2 akrar med potatis ... en med mandelpotatis som var "mannisko foda" och en aker med rod potatis ... som var grisarnas mat. :cautious:
Nar jag var runt 20 ar gammal serverade min blivande svarmor roda potatisar vid middagsbordet. Jag var i schock. :crazy: och konstaterade till henne att, "Potatisen ar rod!". Da hon ansag att det var ett rimligt konstaterande svarade hon bara ja, jag hade ratt.
Jag som inte kunde nagot om potatis eller odling fragade da om manniskor verkligen kunde ata rod potatis. :meh: Det var den enda gang hon var verkligt upprord pa mig ... och forklarade att det, MINSANN, var den basta potatis som fanns. So there! :nailbiting:
Numera koper jag antingen "fingerlings", sma fastkpotatisar, (garna rod eller morkt lila) eller rod potatis nar jag koper potatis. :rofl:
 
Potatis med massor av gradde, smor, kryddor, och mer kryddor kan vara riktigt gott ... sarskilt om man ocksa har bacon i en casserole ... kan faktiskt vara gott.

Särbon brukar steka bacon eller rimmat sidfläsk. När baconet/fläsket är stekt råsteker han tunt skivad potatis i fettet som smält ut, med en klick smör också. Det är inte nyttigt någonstans men vansinnigt gott :D
 
Bra potatis är vansinnigt gott :d Jag förstår aldrig när folk säger att de inte tycker om potatis, det finns ju massor av olika sorter med olika smak! Plus att de olika sorterna är ju olika lämpade för tillagningssätten... vissa bli bäst kokta, andra blir bäst som klyftpotatis osv. All potatis är verkligen inte skapad lika :laugh:
Känner att jag har lite att lära mig :p Men jag gillar oftast potatis. Har kommit på att det är riktigt gott i linsgryta.
 
Ländryggssmärta.. strålar ut i höfterna och ner i benen. Galet oskönt! Funderade först på om det var hormonspiralen som börjar stöka (dags att byta den inom några månader).
Får alltid ont i ryggen vid ägglossning men den här gången är det värre än värst. 😭

Har historik med diskbuktning i ländryggen men det här är värk på ett helt annat sätt..
Kan inte sitta för länge och kan inte ligga på sidorna..

Jag som skulle ut och njuta av en ridtur på hästen som äntligen är ohalt.. 🥺
 
Fattar inte varför jag sover helkass numera. Kanske mörkret. Sov bättre än igår i alla fall.
Ska snart skynda iväg och handla och sen vandra någon 2-3 timmars grej med kompisen och käka ute i naturen, kompisen har torkat tusen olika grejer och det ska bli soppa. Hoppas på inget regn.
Sen ska vi hem och spela brädspel, äta pekinganka och mysa. Promenad vid tolvslaget kanske.

Känner dock att jag inte orkar/vill/att jag kommer göra bort mig, men det är nog någon form av depression som talar, och hade jag inte vetat bättre hade jag stannat hemma och tjurat.
 
Ska äta frukost :) Ska ut och rida med kompis vid 10 tiden. Alla hästarna och hunden får följa med så är motioneringen av dom klar inför att hästarna måste stå inne i natt. Har dåligt samvete över att dom ska behöva stå inne 12 timmar, minst, men det är som det är på nyår...
 
Fattar inte varför jag sover helkass numera. Kanske mörkret. Sov bättre än igår i alla fall.
Ska snart skynda iväg och handla och sen vandra någon 2-3 timmars grej med kompisen och käka ute i naturen, kompisen har torkat tusen olika grejer och det ska bli soppa. Hoppas på inget regn.
Sen ska vi hem och spela brädspel, äta pekinganka och mysa. Promenad vid tolvslaget kanske.

Känner dock att jag inte orkar/vill/att jag kommer göra bort mig, men det är nog någon form av depression som talar, och hade jag inte vetat bättre hade jag stannat hemma och tjurat.
Du borde sova BÄTTRE av mörkret... Jag läste bara för något tag sedan hur vi helt generellt sover längre på vinterhalvåret just eftersom det är mörkare :) !
 
Du borde sova BÄTTRE av mörkret... Jag läste bara för något tag sedan hur vi helt generellt sover längre på vinterhalvåret just eftersom det är mörkare :) !
Jag tror att jag eventuellt sover sämre på vintern. I och med att det är mörkt större delen av dagen går jag omkring som en sömngångare och orkar inte göra något på dagarna. Jag är då mindre fysiskt trött och sover sämre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
75 142
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 599
Senast: ako
·
Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 225
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 321
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp