Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett par dagars regnande och det är GRÖNT ute. :love: Undrar hur det blir när det blir sommarvärme de närmaste dagarna.

Värmen är välkommen. Lönnarna håller på att slå ut och i denna kyla finns inga pollinatörer igång. Jag har massor av gullvivor, scillor och pärlhyacinter. Så mat finns för dem här.

Förr om åren brukade det surra högt i lönnarna. De senaste åren har de varit tyst. Jag saknar det! Det borde vara bra förutsättningar för humlor och bin här hos mig men ändå är det tyst. Lite skrämmande.
 
Ett par dagars regnande och det är GRÖNT ute. :love: Undrar hur det blir när det blir sommarvärme de närmaste dagarna.

Värmen är välkommen. Lönnarna håller på att slå ut och i denna kyla finns inga pollinatörer igång. Jag har massor av gullvivor, scillor och pärlhyacinter. Så mat finns för dem här.

Förr om åren brukade det surra högt i lönnarna. De senaste åren har de varit tyst. Jag saknar det! Det borde vara bra förutsättningar för humlor och bin här hos mig men ändå är det tyst. Lite skrämmande.
Reagerade också på hur tyst det var vid de blommande träden på jobbet… bara några få humlor och bin 🐝
 
Ett par dagars regnande och det är GRÖNT ute. :love: Undrar hur det blir när det blir sommarvärme de närmaste dagarna.

Värmen är välkommen. Lönnarna håller på att slå ut och i denna kyla finns inga pollinatörer igång. Jag har massor av gullvivor, scillor och pärlhyacinter. Så mat finns för dem här.

Förr om åren brukade det surra högt i lönnarna. De senaste åren har de varit tyst. Jag saknar det! Det borde vara bra förutsättningar för humlor och bin här hos mig men ändå är det tyst. Lite skrämmande.
Det är inte så att det har funnits en biodlare i närheten som har lagt ner? Vi märkte stor skillnad när den närmsta slutade. Nu funderar maken på att starta upp med biodling igen, vilket jag hejar på. Med tanke på den mängd honung vi konsumerar så skulle det vara bra. :)
 
Sitter i soffan och försöker ha en väldigt lugn dag.
Sambon har jobb och jobbsamtal mest hela dagen, så inatalar mig att jag har söndag och egentid i vardagsrummet :angel:

Ska skriva ett antagningsprov 13-14:30, men utöver det verkar det tomt.

Vaknade med årtusendets påsar under ögonen också, se rut som att jag inte sovit på flera år. Bra dag för soffanmed andra ord :D
 
Ett par dagars regnande och det är GRÖNT ute. :love: Undrar hur det blir när det blir sommarvärme de närmaste dagarna.

Värmen är välkommen. Lönnarna håller på att slå ut och i denna kyla finns inga pollinatörer igång. Jag har massor av gullvivor, scillor och pärlhyacinter. Så mat finns för dem här.

Förr om åren brukade det surra högt i lönnarna. De senaste åren har de varit tyst. Jag saknar det! Det borde vara bra förutsättningar för humlor och bin här hos mig men ändå är det tyst. Lite skrämmande.

Jag är lite sugen på att köpa ett par sådana där insektshus som verkar säljas överallt just nu, är nyfiken på om det faktiskt hjälper för pollinatörerna! 🤔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: Tassa
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
76 801
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
886
Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 459
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp