Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Rosett

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OQ5Q1q/app-larmet-i-stockholm-jag-kan-inte-boka-tid

Så du bokar direkt via appen - när den fungerar igen :meh: Som sagt, länken ligger där, just nu Fas 3, när du går in. Kolla igen, den var lite lurig och jag såg den inte först.
För att boka en vaccintid i Region Stockholm ska man gå in via appen Alltid Öppet. Där kan man se vilka vaccintider som finns lediga, om man tillhör åldersgruppen 60 plus.
 
sitter i dagens sista möte - långt möte som drar över en timme efter min dags slut. Trög i huvudet idag + pollen som gör att det känns som att det är kramp i bihålorna, och rinnande ögon. fräääsch :meh:
 
Lönesamtalet gick ändå bra! Jag hade räknat lite och vet ju lite att det är extremt knapert på jobbet rent ekonomiskt nu, och fick 20 kronor mer än det jag tänkte skulle kännas som en okej nivå.

Bara att ladda inför lönesamtal i höst igen då :angel: och så ska jag få förra årets lönenivå retroaktivt. 10 månader, så det blir en liten trevlig slant :up:
 
Okej....En vecka sedan jag sa upp mig då. Plötsligt undrar jag om jag inte gjorde fel som inte kämpat mer...Fast jag har ju för fan kämpat mer än rimligt, det vet jag innerst inne! Samt så är jag förbannad på att chefen påstod att hon ville se en förbättring efter EN medicinmiss på bra länge! Hugg de som glömmer ständigt istället. Trött på höksynen som ständigt ifrågasatt varför jag inte alltid hunnit galet planerade besök utan rimlig förflyttningstid. För ja. Kollegor tog ju ÅTERIGEN upp om bristande förflyttningstid på förra APT:t. Ja, jag tänkte då att fyyyy faaaan så skönt att pappret om egen uppsägning är inlämnat och underskrivet.
 
Jag ligger nedbäddad i sängen och läser om den sista delen en boktrilogi; har läst om hela serien under helgen. Det är skönt med teflonminne ibland för jag kommer verkligen inte ihåg någonting - mer än att jag gillade böckerna förra gången - och tror att jag har nästan samma behållning av böckerna den här gången.

Har dock fått inse det opraktiska i att ha bokhyllan sorterad efter färg, efter att ha fått vända upp och ner på hela bokhyllan för att hitta del två och tre, som inte alls hade samma färg på bokryggen som del ett! :meh:
 
Okej....En vecka sedan jag sa upp mig då. Plötsligt undrar jag om jag inte gjorde fel som inte kämpat mer...Fast jag har ju för fan kämpat mer än rimligt, det vet jag innerst inne! Samt så är jag förbannad på att chefen påstod att hon ville se en förbättring efter EN medicinmiss på bra länge! Hugg de som glömmer ständigt istället. Trött på höksynen som ständigt ifrågasatt varför jag inte alltid hunnit galet planerade besök utan rimlig förflyttningstid. För ja. Kollegor tog ju ÅTERIGEN upp om bristande förflyttningstid på förra APT:t. Ja, jag tänkte då att fyyyy faaaan så skönt att pappret om egen uppsägning är inlämnat och underskrivet.
Jag tror ändå du gjorde rätt, du behövde verkligen komma därifrån :heart
 
Dagens bästa. Flexar ut för jag har ändå inte så mycket att göra för tillfället och mensvärken är tillbaka.
Loggar in på spelkompisarnas Discord. En kompis är uppe. Det är seeeent för honom så jag frågar vad han sysslar med, varpå han tokvrålar "I'm in the sewers with a naked man!"
Oookej då. :rofl::angel:

Nu ska jag prova lite yoga och se om det hjälper mot mensvärken.
 
Varit och storhandlat på Willys. Lite irriterad på att de inte har tre saker jag verkligen behövde. Tydligen kommer det nya leveranser på onsdagar så får väl passa på då - de håller dessutom på att bygga om så jag vandrade omkring och förvirrat letade efter saker och fick fråga en miljon anställda. Sedan bygger de om snabbkassorna och en i personalen stod och försökte hjälpa hela tiden, och hade dessutom fel på hur jag skulle scanna som en annan anställd förklarade för honom. Sedan, vilket irriterade mig, stod han precis bakom och tittade när jag slog in min kod. Fick till slut be honom att flytta sig lite och skyddade koden så gått det gick. Inte ok.
Det gör dom här med,hittade inte ett skit.
 
Har satt mig själv i rävsaxen,har ff kvar att rodda med pappas lägenhet städning,reno o försäljning, och ska skriva på mitt "sommar"hus (120kvm+110kvm) i skåne på fredag em och beräknas få valpar 13 maj.
Känns som jag kanske bitit i en för stor kaka. :nailbiting:
 
Proverna igår visade höga levervärden så nu tror vården att jag är alkoholist. Druckit typ två glas vin på ett halvår, så den ettiketten passar inte.
Just börjat med medicin som kan ge leverpåverkan, så antar att det är den som ger utslag på blodproverna. Är dock jobbigt att behöva förklara att jag väldigt sällan dricker, när vården tror motsatsen.
 
Har precis tagit itu med en viktig sak som behövde göras, inget komplicerat men bröt ändå ihop lite efter det. Ska prata med psykologen om det på torsdag, känns som om det behövs någon strategi för att klara sådant framöver, utan att bryta ihop...

Nu är det iaf gjort, hundarna matade, morsan har fått lektion i hur nya skrivaren fungerar och killen jag träffar har åkt iväg för att skjutsa lillasystern och samtidigt handla extremt god mat till oss. Har tagit en alvedon nu i hopp om att känna mig lite piggare på mat när han är tillbaka.
 
Proverna igår visade höga levervärden så nu tror vården att jag är alkoholist. Druckit typ två glas vin på ett halvår, så den ettiketten passar inte.
Just börjat med medicin som kan ge leverpåverkan, så antar att det är den som ger utslag på blodproverna. Är dock jobbigt att behöva förklara att jag väldigt sällan dricker, när vården tror motsatsen.
Åh vad jobbigt :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
75 982
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
857
Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 419
Senast: Sirap
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 616
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp