Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Proverna igår visade höga levervärden så nu tror vården att jag är alkoholist. Druckit typ två glas vin på ett halvår, så den ettiketten passar inte.
Just börjat med medicin som kan ge leverpåverkan, så antar att det är den som ger utslag på blodproverna. Är dock jobbigt att behöva förklara att jag väldigt sällan dricker, när vården tror motsatsen.
De dem ta PEth-värde om de inte tror på dig.
 
Proverna igår visade höga levervärden så nu tror vården att jag är alkoholist. Druckit typ två glas vin på ett halvår, så den ettiketten passar inte.
Just börjat med medicin som kan ge leverpåverkan, så antar att det är den som ger utslag på blodproverna. Är dock jobbigt att behöva förklara att jag väldigt sällan dricker, när vården tror motsatsen.
Tror vården det trots att du börjat med medicin som ger leverpåverkan?? :(
 
Japp. Märkligt nog.
Men gud så märkligt! Och jag fattar att det känns jättehemskt att inte bli trodd om något sånt!
Om jag inte minns fel så tar du nu en medicin jag också går på. När jag hade den i kombination med annan medicin som kan påverka levern fick jag höjda värden. Det ansåg man ju direkt berodde på medicineringen. Trots att jag för det mesta får ny läkare pga att de verkar ha väldig omsättning på läkare där så var det ingen som liksom antydde annat.
Fy, så trist bemötande! :(
 
Men gud så märkligt! Och jag fattar att det känns jättehemskt att inte bli trodd om något sånt!
Om jag inte minns fel så tar du nu en medicin jag också går på. När jag hade den i kombination med annan medicin som kan påverka levern fick jag höjda värden. Det ansåg man ju direkt berodde på medicineringen. Trots att jag för det mesta får ny läkare pga att de verkar ha väldig omsättning på läkare där så var det ingen som liksom antydde annat.
Fy, så trist bemötande! :(
Ja, sjukt jobbigt. 😓

Vad gjorde de när du fick förhöjda värden?
 
Ja, sjukt jobbigt. 😓

Vad gjorde de när du fick förhöjda värden?
Jag fick gå så med värden som låg lite på gränsen ett tag utan åtgärd. Man bara kollade så att det inte blev värre. Jag är ju inte direkt en stordrickare jag heller. Så det var rätt givet att det var medicineringen.
Jag tyckte inte de 2 andra medicinerna hjälpte direkt. Så de togs bort. Det var ju en lite enklare lösning än för dig.
 
Jag fick gå så med värden som låg lite på gränsen ett tag utan åtgärd. Man bara kollade så att det inte blev värre. Jag är ju inte direkt en stordrickare jag heller. Så det var rätt givet att det var medicineringen.
Jag tyckte inte de 2 andra medicinerna hjälpte direkt. Så de togs bort. Det var ju en lite enklare lösning än för dig.
Den här medicinen hjälper mig iofs inte det minsta just nu, men läkaren ville testa höja när vi pratade igår. Men ja, nu ser ju inte proverna bra ut så får väl se.

Känns rätt hopplöst med medicin dock. Provat de flesta mediciner genom åren utan resultat. Har haft bra perioder, men inte tack vare någon medicin.
Pratas dock om andra insatser nu, så får försöka hålla ut och se om det hjälper typ.
 
Naglarna är fixade och nu ska jag fixa mat. Hade tänkt duscha först men jag fick justera planen lite. Dottern åkte nämligen med sin pojkvän hem efter friidrotten och rätt buss går inte från hans bostad.

Nåja, det är bara knappt tio minuter dit med bil så det löser sig nog :) Så får jag duscha efteråt. Ska sätta igång tvättmaskinen också.
 
Den här medicinen hjälper mig iofs inte det minsta just nu, men läkaren ville testa höja när vi pratade igår. Men ja, nu ser ju inte proverna bra ut så får väl se.

Känns rätt hopplöst med medicin dock. Provat de flesta mediciner genom åren utan resultat. Har haft bra perioder, men inte tack vare någon medicin.
Pratas dock om andra insatser nu, så får försöka hålla ut och se om det hjälper typ.
Hoppas du också kan få annan hjälp som funkar för dig!
Vad som funkar för en är ju så himla olika. Men för mig blev räddningen rätt terapeut och metod. Då hade jag provat det mesta och trodde nog inte jag skulle kunna må bättre någon längre period. Men det vände tack och lov med dennes hjälp.
Hoppas detsamma för dig!
 
Hoppas du också kan få annan hjälp som funkar för dig!
Vad som funkar för en är ju så himla olika. Men för mig blev räddningen rätt terapeut och metod. Då hade jag provat det mesta och trodde nog inte jag skulle kunna må bättre någon längre period. Men det vände tack och lov med dennes hjälp.
Hoppas detsamma för dig!
Jag tror att vården tänker rätt gällande min behandling, har bra stöd och de gör verkligen allt de kan. Men ansvaret för att bli frisk ligger i slutändan på mig själv och jag är väl inte riktigt där än att jag klarar av det. Typ.
 
Såg en alldeles fruktansvärd filmsnutt på Facebook nyss. En liten tjej blev mobbad för sin kropp och "lösningen" från föräldrarnas sida var inte att säga ifrån utan att sätta på flickan en gigantisk t-shirt över bikinin. Usch, jag blev så fruktansvärt illa berörd..

Lite längre ner i mitt Facebookflöde kom den här
FB_IMG_1620148133520.jpg

Mycket trevligare.
 
Haft ont i huvudet till och från hela dagen .. Inte lätt när man behöver sitta vid datorn. Försöker mentalt samla ihop mig också för ett besök på min vfu plats för att äntligen få de där jäkla pappret (!) Är inte speciellt sugen men måste ju. Snark får dra täcket över huvudet tidigt idag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
76 013
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
857
Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 420
Senast: Sirap
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 824
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp