Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lagat en Linas matkasse ikväll
 

Bifogade filer

  • 20210504_171135.jpg
    20210504_171135.jpg
    226,3 KB · Visningar: 38
Suckar lite åt allt. Är för sjuk för att orka göra något, bara att ta en lugn, något längre promenad med hundarna idag fick mig helt slut. Armarna gör ont av någon jäkla anledning också, är därför fast i soffan nu. Tänkte att jag kan passa på att skicka lite mail, skriva saker, kanske måla lite eller göra annat som går att göra stillasittandes, men nej, det är helt mos i huvudet också. Så, det enda jag orkar göra är att sitta still och göra okomplicerade saker, men det är inte kul :( Jag vill GÖRA NÅGOT, önskar att det gick att ha energi till det bara...
 
Mamma fick komma hem idag. Hon har fått ordentliga mängder antibiotika/penicillin i droppet och även fått med tabletter hem. Vet inte om man på något vis försöker mota Olle i grind, infektionen (eller symptomen i alla fall) förra gången kom efter 4-5 månader och de påstår att det inte kan ha med operationen att göra. Ändå gör man så här nu. Men inget dumt i det, kan det hjälpa så är det toppen. De påstår att reaktionen på AZ-vaccinet var en allergisk reaktion, ingen infektion. Men även där blir man ju fundersam.
Strunt samma. Hon mår skit nu, de skulle ha ner slangen i magen på samma ställe som sist, men där var det ju massa ärrvävnad. Så de fick möblera om lite vilket hon såklart får ont av. Men när allt är lugnt, hoppas jag att detta blir bra 🥰

Och jag vet inte varför jag berättar detta för er egentligen. Kanske behöver prata eller nått.
 
Hmpf. Testade att sluta äta pollenpiller, har varit utan i två dagar och nu är jag täppt i näsan, nyser konstant, ont i huvudet och trött som bara den.
Får börja äta dem igen i morgon. Borde verkligen gå och ta reda på vad jag är allergisk mot.
Jag skulle gissa på björk… Ett skit är det :down: Jag har inte testat mig men med hjälp av uteslutningsmetoden så är jag allergisk mot de mesta pollensorterna, dock mest ek. Tips att ladda ner appen Pollenkollen, jag börjar käka min medicin vid första antydan om pollen (brukar vara i februari :grin:) då man behöver bygga upp ett skydd ett tag för att det ska hjälpa bättre.
C241732F-947B-4187-B480-3A7399AB9E8F.jpeg
 
Mamma fick komma hem idag. Hon har fått ordentliga mängder antibiotika/penicillin i droppet och även fått med tabletter hem. Vet inte om man på något vis försöker mota Olle i grind, infektionen (eller symptomen i alla fall) förra gången kom efter 4-5 månader och de påstår att det inte kan ha med operationen att göra. Ändå gör man så här nu. Men inget dumt i det, kan det hjälpa så är det toppen. De påstår att reaktionen på AZ-vaccinet var en allergisk reaktion, ingen infektion. Men även där blir man ju fundersam.
Strunt samma. Hon mår skit nu, de skulle ha ner slangen i magen på samma ställe som sist, men där var det ju massa ärrvävnad. Så de fick möblera om lite vilket hon såklart får ont av. Men när allt är lugnt, hoppas jag att detta blir bra 🥰

Och jag vet inte varför jag berättar detta för er egentligen. Kanske behöver prata eller nått.

Hoppas att hon piggnar på sig snabbt :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
75 993
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
857
Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 420
Senast: Sirap
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 646
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp