Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har så fina vänner! La ut en frågan om någon visste om en korsett som skulle passa mina mått på Instagram och en vän som gör bespoke korsetter hörde av sig och vill göra en för ett jättebra pris åt mig. :heart Har tänkt göra ett experiment för att se om kroppen faktiskt ändrar sig om man använder korsetter regelbundet eftersom att jag ofta får den frågan och inte kan svara på den eftersom att jag använt korsett i ett par timmar max.
 
Har varit ute på någon timmes promenad i skogen. Mitt i mörkret påväg hemåt i som en "skreva" mellan ett brant berg och en kulle höll jag på att bli översprungen av tre rådjur. Efter dem kom en tokskällande hysterisk hund :cautious:

Satan vad rädd jag blev! De sprang förbi mig med mindre än en meter till godo och jag såg dem ju knappt komma pga mörkret, och de hörs ju inte jättebra heller. Hade bara hört skällande hunden komma närmre. Gissar dock på att de blev lika överraskade över att jag var där för rådjur nummer tre snubblade förvånat över en trädstam.

Jäkligt trist med hundägare som har hundar lösa i naturreservat om de inte har stenkoll :rage:

Nu mat!
 
Sambon pratar i telefon. Hör plötsligt att han säger i en lite skrytsam ton "Jo, jag har börjat träna nu. Springer på löpbandet vi har"

Känner att jag måste ropa "du har sprungit EN gång i tio minuter!" Så att personen på andra änden hörde... :angel: :laugh:
 
Jag skulle aldrig våga sitta på en så stor häst som honom även om han är supersnäll. Min är typ maxhöjd. 😅

Min Paso Fino ar 145 cm hog ... da fick jag en dressyr hast, en schoolmaster, som var 175cm hog. Jag fick sta pa en pall for att na upp och borsta ryggen pa honom 🤔 Jag ar radd for hojder och klattrar mycket, mycket forsiktigt pa stegar, pallar och liknande. Den hasten tog aldrig ett steg fel ... blev han radd hojde han huvudet och frustade ... det hande att han gick in i "extended trav eller gallop", men aldrig att han gjorde nagot som jag kunde ha akt av for.
Det skulle inte ha fallit mig in att sitta upp pa honom utan hjalm.

Min lilla Paso som "tappat" mig efter vissa snabba spinns och tvara kast har jag ofta ridit barbacka och utan hjalm (ibland pa samma gang:cautious:). Det ar inte laskigt att sitta upp pa honom nar man ar sa nara marken.:p
 
Desingat en Stigbygel (eller kopierat av en annas design ganska mycket) men kan Skriva ut en stigbygel på 7,5 timmar
IMG_20210212_191238290_HDR~2.jpg


59 g utan fotplattan
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
1 748
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 352
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 570
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 853
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp