Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så otroligt less på vården. Får olika bud om samma sak från olika håll. Ska ha möte imorgon där det ska bestämmas om en sak som en annan läkare bestämt inte behövs. Vill verkligen inte ha det mötet.
Min psykolog skulle ta reda på mer och sedan ringa mig, men han har inte ringt. Så jag vet inte hur det blir imorgon.

Hur ska jag bli frisk när vården tar min energi?
Usch, stackare! Känner med dig, är allt för välbekant med vårdstrul som tar upp alls ens energi. :( Hoppas att det går okej på mötet ändå, trots allt.
 
@tanten @Diabetikern jag tar både lång och kort, (Tresiba och Humalog). Tog rejält med Tresiba, 80 i går kväll, åt inget efter, låg på 15 när jag vaknade, tog i rejält med Humalog, som 10+12+8 på morgon-lunch men inget hjälpte låg fortfarande kvar och steg tom till över 16. Fick äntligen ner eländet och sedan rasade det, naturligtvis, så jag fick dricka cola för att få upp det igen. Hej rekyl liksom :meh: men nu ligger det tämligen rätt runt 8.

Funderar på vad som gått fel. Möjligtvis stress och ångest som påverkat + infektion någonstans. Avskyr verkligen hela skiten.
Det är så fruktansvärt orättvist.

Jag tar 6 lantus på morgonen och 1-2 på kvällen och runt 3 enheter novorapid till måltider. 80 enheter skulle döda mig.
 
Okej, antog att det kanske inte var planering utan mer ett möte om något skulle bestämmas eller ej. Då är det kanske lite lönlöst att hoppas på ett beslut som du skulle föredra :/
Ska försöka få tag på den andra läkaren imorgon som tog beslutet att åtgärden inte behövdes, hon är chefsöverläkare så hennes ord borde stå över kan jag tycka.
Men ja, borde inte vara min uppgift att reda i detta..
 
Suck. Sonjas urin måste skickas på odling, så jag får vänta tills imorgon innan jag vet. Det är bra att veterinärerna är restriktiva med att skriva ut antibiotika, men det är jobbigt att vänta. Sonja själv står på smärtstillande och mår alldeles utmärkt, så hon lider inte i alla fall.
 
Det har varit en underbar dag med sol hela dagen. Jag fick knäppa upp jackan och stannade till en stund på promenaden i eftermiddags och satte mig på bänk med fin utsikt och bara njöt (och jag var inte direkt ensam, kunde jag notera). Men - jag är SÅ trött, orkar knappt stiga upp på morgonen och är helt beredd att gå och lägga mig typ nu. Är det bara jag eller vad är detta? Är det inte lite tidigt för klassisk vårtrötthet? 😴
 
@tanten @Diabetikern jag tar både lång och kort, (Tresiba och Humalog). Tog rejält med Tresiba, 80 i går kväll, åt inget efter, låg på 15 när jag vaknade, tog i rejält med Humalog, som 10+12+8 på morgon-lunch men inget hjälpte låg fortfarande kvar och steg tom till över 16. Fick äntligen ner eländet och sedan rasade det, naturligtvis, så jag fick dricka cola för att få upp det igen. Hej rekyl liksom :meh: men nu ligger det tämligen rätt runt 8.

Funderar på vad som gått fel. Möjligtvis stress och ångest som påverkat + infektion någonstans. Avskyr verkligen hela skiten.
Har också Tresiba och för mig tar det 3 dagar om jag gör ändring innan det gör någon skillnad. Jäckla meck ibland att lista ut vad det kan vara.

När man smällt i sig en massa kakor så vet man ju och får korrigera därefter men det är ju självförvållat :D och sådant är ju lättare att hantera när man vet.

Sambon höll på att få huvudet avbitet av mig för ett tag sedan. Från ingenstans började mitt socker sjunka och han bara - Du är fasen dålig på att ha diabetes. Varpå jag med lågt socker fräste till rejält och om han nu är så bra på detta varför inte ta ett snack med MINA LÄKARE som är lika oförstående som jag ibland.

Ok off topic.

Önskar det fanns något jag kunde göra mer än lida med dig i tysthet :heart
 
Min chef ringde för ett litet tag sedan. Vi har gått länge och väntat på besked hur framtiden ska te sig. Idag ringde han och sa att på torsdag kommer han upp för då ska papper skrivas och genomgång med allt så nya företaget tar över på måndag...

Jag bara jahopp. Vad innebär det för oss? Vi har svävat i ovisshet länge och det har tagit hårt på oss. Känner själv att den där vilja att prestera och gölra ett bra jobb har liksom varit bortblåst bär man inte vet hur man ska förhålla sig.

Tror det kan bli jättebra med nya som kommer in men vad det innebär för mig vete tusan

Kravet från företaget som tar över var att jag måste vara på plats och följa med. Det känns ju iallafall lovande. Nu måste jag ta tag i det där med lönen också. Kollegan som jobbar 2 dagar i veckan och har 1 ansvarsområde har nästan 10 000,- mer ut än mig som tja just nu styr hela avdelningen då vi är så få. Jag är den som har koll på allt. NU ska jag bara lyckas peppa mig själv för att få upp min lönm när jag pratar med nya cheferna.

Jaghar lätt för att förhandla åt andra men när det kommer till mig själv fallert jag liksom kort.

Gaaahhhh

Planering vad är det?
 
Det är tydligen är en stor vattenläcka på hela vägen och ingen i huset har vatten! De jobbas för fullt men ingen vet om/när det har reparerats.

Allt vatten avstängt - upptäckte jag när jag gick på toa :arghh: Trodde det var bara hos mig först, men (tack och lov?) så är det allmänt. Nu är jag plötsligt törstig och behöver gå på toa igen bara för att jag vet att det inte finns vatten. Bra ursäkt att inte diska dock.

De håller på och dränerar runt husen där läckan har uppstått så gissar att något ljushuvud har grävt av eller stött till något.
 
Min chef ringde för ett litet tag sedan. Vi har gått länge och väntat på besked hur framtiden ska te sig. Idag ringde han och sa att på torsdag kommer han upp för då ska papper skrivas och genomgång med allt så nya företaget tar över på måndag...

Jag bara jahopp. Vad innebär det för oss? Vi har svävat i ovisshet länge och det har tagit hårt på oss. Känner själv att den där vilja att prestera och gölra ett bra jobb har liksom varit bortblåst bär man inte vet hur man ska förhålla sig.

Tror det kan bli jättebra med nya som kommer in men vad det innebär för mig vete tusan

Kravet från företaget som tar över var att jag måste vara på plats och följa med. Det känns ju iallafall lovande. Nu måste jag ta tag i det där med lönen också. Kollegan som jobbar 2 dagar i veckan och har 1 ansvarsområde har nästan 10 000,- mer ut än mig som tja just nu styr hela avdelningen då vi är så få. Jag är den som har koll på allt. NU ska jag bara lyckas peppa mig själv för att få upp min lönm när jag pratar med nya cheferna.

Jaghar lätt för att förhandla åt andra men när det kommer till mig själv fallert jag liksom kort.

Gaaahhhh

Planering vad är det?
Lider med dig! Byter själv företag på måndag pga omorganisation och infon har varit bristfällig!
 
Efter jobb och ett par ärenden blev det stallet ikväll i lugn och ro; fixade boxen och borstade pållan som tuggade nöjt på sitt insläppshö, mys 🥰. Sen blev e-handlingen gjord före dusch och kvällis till Farmen och Torpet :). Dock tar de nu en plockavgift, lite trist. Men ändå värt det i dessa tider!
 
:arghh: jag säger upp mig från uppsatsen från helvetet, idag kom jag äntligen igång, fick en hel del gjort och hela Word börjar spela flipper och sen stängs hela datorn av och allt jag har gjort idag är borta. Finns inte att hitta någonstans på datorn, den här dummat sig i omgångar men så här illa har det aldrig varit. :( Nu har jag druckit ett glas rödvin till maten och lagt ner skiten för idag.
Åh fy fasen. Jag vet när det bråkade med vår magister och man hann se framför sig allt dubbelarbete, vi hittade det alltid dock.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
1 782
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 588
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 854
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp