Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gick ut och sprang med bästaste pappa i solen direkt efter lunch. Det var så himla härligt!
Sen snabbdusch och efter det har jag hamrat på med jobb så det flugit spik åt alla håll, jäklar vad jag har varit produktiv!

Ska avsluta lite grejer nu sen helg! Som kommer innehålla promenad i skog med bästa kompisen och visning av lägenhet jag är taggad på. :up: Blev löjligt pepp på livet efter den där löprundan, nästan så jag får tagga ner lite :D
 
Är så jäkla trött idag. Känner mig som en urvriden trasa. Är typ ett emotionellt vrak pga slutkörd och pms.
Så när sambon kom hem öppnade han dörren och skrek "Keeeeet!". Jag älskar paket, eller "ket" som sambons barnbarn säger. Så jag skenade ner och fick öppna massa paket vi fått.
Sen bestämde jag mig för att stänga ner kontoret, stänga av mobilen och sen däcka i soffan med Netflix. Orkar bara inte en mm mer idag. Och tänker tröstäta marängsviss i mängder sen.
Vovvi har varit plåstrad på mig hela dagen. Häftigt hur djur kan vårda en när man är låg. Älsklings-vovvi och älsklingssambo! ❤️
 
Jag känner att vi behöver en uppdatering från @Voeux :D Blev det en Teams-flashning och/eller en soffa?! Eller en blöt fläck som skylls på hunden?! :laugh:

Jo då, jag satt i eget möte som drog över på tiden en hel timme 😅 Så när sambon äntligen slängde upp dörren och kastade sig ut genom ytterdörren på nästa äventyr så stod jag med ena benet innan för ytterdörren med datorn i handen, överlämnade hunden till exet med andra handen, panikavslutade mötet med mina kunder och kastade mig in på toaletten 😅

Sen hann vi med en kort lunch på ett dyrt ställe och jag beställde en räksallad mitt i en mening trots att jag inte alls var sugen på det. Sen satt vi med varsin mobil i handen och jobbade genom hela lunchen 😑 Nu börjar vi dock bli klara för dagen, och ska nog fixa en liten espresso martini!
 
Träffade på en så SNÄLL och hjälpsam kille i järnaffären idag... Jag var helt desperat angående hitta lampor till hästsläpet. Vi har inga bemannade bensinmackar på orten, mekonomen har lagt ner nyligen, osv. Beställde för två veckor sedan (leveranstid 4-5 dagar), och de har fortfarande inte kommit. Besiktning imorgon, och jag vill i alla fall ha försökt byta glödlampor, med förhoppning om att det är "allt" som felar med belysningen.... I järnaffären hade de inga, men killen hjälpte mig till rätt ställe. Det fanns en AD bildelar som jag inte hade en susning om... Maken tycker att jag ska ringa/mejla affären och berätta hur bra service jag fick. Tycker att det låter som en bra idé, förutom att hur jag än - i mitt huvud - formulerar mig så låter jag som Agda 85 år. "En så trevlig ung man...." - typ..... :rofl:
 
Jo då, jag satt i eget möte som drog över på tiden en hel timme 😅 Så när sambon äntligen slängde upp dörren och kastade sig ut genom ytterdörren på nästa äventyr så stod jag med ena benet innan för ytterdörren med datorn i handen, överlämnade hunden till exet med andra handen, panikavslutade mötet med mina kunder och kastade mig in på toaletten 😅

Sen hann vi med en kort lunch på ett dyrt ställe och jag beställde en räksallad mitt i en mening trots att jag inte alls var sugen på det. Sen satt vi med varsin mobil i handen och jobbade genom hela lunchen 😑 Nu börjar vi dock bli klara för dagen, och ska nog fixa en liten espresso martini!

En martini låter helt rätt :up:
 
Den förbannade skärmen funkade inte slussade mellan Elgiganten och Samsung. Men lyckades till sist prata med en vettig person på Elgiganten som sa att jag kan byta eftersom det är samma dag så nu sitter jag och väntar på Elgiganten. Roligare saker kan man göra en fredagskväll
 
Jag har precis landat en stund i soffan. Är trött, men ganska behagligt så. I dag har jag jobbat, varit på vårdbesök, tvättat bilen och varit ute och gått nästan en mil fördelat på två promenader. Det här måste ha varit den finaste februari på länge! Både riktigt, fantastiskt vinterväder och nu en första vårglimt och framför allt - så många dagar med mer eller mindre strålande solsken. Så tacksamt!
 
Jag har precis landat en stund i soffan. Är trött, men ganska behagligt så. I dag har jag jobbat, varit på vårdbesök, tvättat bilen och varit ute och gått nästan en mil fördelat på två promenader. Det här måste ha varit den finaste februari på länge! Både riktigt, fantastiskt vinterväder och nu en första vårglimt och framför allt - så många dagar med mer eller mindre strålande solsken. Så tacksamt!
Första två veckorna var det bara grått, grått och grått här. Och kallt 🥶
Denna vecka däremot - vårväder ;love:
 
Cyklade till stallet innan och satte upp sjukhage. När stolparna väl var i var det en liten fluffig sak som tyckte att de var väldigt bra att klia tänderna på :meh:. Så stolparna blev inkletade med en mix av senap och ett antal sorters peppar, då smakade de äckligt :up:
Sjukhagen är iaf provgalopperad och det funkar, om än bara 3-4 steg. Men i den här hoppar hon förhoppningsvis inte rakt upp några gånger för att hon blir sur på liten fluffig :angel:

Nu ska jag vika in tvätten som torktumlats :)
 
Efter ha varit ett nervvrak hela veckan var de så skönt att checka ut, göra vanliga vardagliga saker tillsammans med min sambo och sen lägga sig på soffan en stund och bara andas ❤️ Njuta av de små sakerna.

Imorgon ska jag snosa häst, inte sätt en häst på hela veckan, har inte orkat när jag kommit hem. Normalt sätt så hade jag nog de men den här veckan nej ..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
1 678
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 352
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 542
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 844
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp