Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har efter 18 år med p-piller slutat och börjat känna att min kropp GÖR SAKER för första gången i mitt vuxna liv. Det var fascinerande ungefär en halv cykel tills jag insåg att detta även innefattar PMS och mensvärk som jag aldrig tidigare haft 😅 Så nu har min kropp levt sitt eget liv i två veckor, har haft extremt ont i brösten och mått allmänt svajigt. Hade världens sammanbrott igår och allt sammantaget funderade jag på om jag ändå inte kan vara med barn? Men nej, fick mens idag så detta är alltså en del av en vanlig cykel😑🔫 Så nu ligger jag här men sån mensvärk att jag inte kan ställa mig upp. Saknar mina p-piller när inget kändes alls 😅
 
Jag kommer tydligt ihåg en sida ur en bamse tidning från när jag var liten där de berättade lite om brandsäkerhet och djur efter en serie där det handlade om någon häst som sprungit tillbaka in till stallet. De berättade att vilda hästar hade typ utvecklat en överlevnadsinsikt som detta beteende berodde på. Att när grässlätterna brann så var det större chans att överleva om vildhästen vände om och sprang rakt igenom elden till andra sidan där det hade redan brunnit än att försöka springa ifrån elden.
Ingen aning om det är sant dock (jag tolkade det som sanning såklart, det var ju bamse :p), har någon av er hört något liknande?
Jag har också läst det nånstans. Gräset som brinner är väl bara några meter och på andra sidan har det ju slocknat.
 
Alltså jag gillade det innan. Sen såg jag brittiska versionen Taskmaster och nu kan jag inte kolla på svenska eftersom taskmaster var hundra ggr vassare och roligare för vuxna :( behöver minst 15 säsonger till av det
Jag kollade lite på Taskmaster när den fanns på nån playkanal och tyckte deltagarna var så tråkiga. :down:
 
Fick det finaste messet från familjen som kom hem till städhuset, och nu sitter jag och grinar. Eventuellt är det slutet på månaden och jag är svajig. Ehum.
Ändå rätt trevligt 😅 jösses vad jag vill göra det här på heltid. :heart
 
Hoppsan, råkade köpa några böcker på bokrean 😬

IMG_20210226_221547.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 191
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
50 794
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 775
Senast: Nepenthe
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 153
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp