Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså.. jag är banne mig avundsjuk nu. Pratade med min syssling igår. Hon har en jättebra lön. Nu berättade hon att hennes bästa vän som sökte nytt jobb och med coachning av henne gick upp från 60 000,- /mån till 100 000,-/mån

Fasen jag har fel jobb. Missunnar henne inte alls detta men kände genast avundsjukan om att åhhh jag vill också

Alltså på riktigt fatta hur mycket kag skulle spendera på mina hästar om man fick in så mycket :angel::D
Whut. Vad jobbar hon med? Vad jobbar vännen med?

... Var anmäler jag mig? Jag kan tänka mig att tjäna mer tack! :D
 
Jag väntar på att veterinären ska ringa och berätta om Sonjas urinodling. Det är banne mig tortyr att vänta, jag vill veta vad vi har att göra med. Är det en uvi som jag tror? Någon urinsten är det inte, det syntes ingenting sånt på röntgen, tack och lov.

Sonja själv mår fortfarande alldeles utmärkt, men hon står på smärtstillande så det är inte så konstigt.
 
Det går bra idag! Jag hade en resa bokad till Paris förra året, som såklart blev inställd. Resebolaget gjorde sig okontaktbara. Jag gjorde ett försök att boka om resan idag och dom svarade i telefon! Helt otroligt. Bokningen är inte bekräftad än, men kommer mest troligt bli det under veckan. Det blir inte Paris, utan en inrikes semester i augusti. Jag hoppas att det kan gå att genomföra. :)
 
Vi överlevde resan ner hit trots en massa skiboxar på E4:n :mad: Kan alla jäkla stadsbilister hålla sig hemma och inte riskera livet på oss som faktiskt kan köra på landsväg! :rage:

Det hela började också bra med att särbon skulle köpa lite snacks på ICA i Ramsele. Där är det någon jäkla fjällturist med en drös ohängda ungar som springer omkring och kladdar på ALLT, inkl särbons varor. Han höll inte tyst kan jag avslöja :angel: Kan ha blivit en rätt ljudlig tirad om puckade turister från storstaden som skiter i coronarestriktioner :rofl: Damen i kassan hade flinat rätt bra :D

Edit: En av ungarna hade geggat så mycket med en glasspinne att den hade gått upp och när kärringen lägger upp den säger hon: "Åh, den är trasig" så hon fick ta en ny :mad:
 
Är också hungrig men sitter i ett möte och lyssnar på när chefen håller monolog. Tydligen ska vi ge bättre service med färre resurser och så måste vi förbättra den tekniska infrastrukturen, men vi har också gjort alldeles för dyra investeringar i den tekniska infrastrukturen...
 
Fått dokument inför lönerevisionen och upptäcker att den högsta procentsatsen man kan få hos oss, med bedömningen enastående prestation är 2,3% O_o Känns snålt för något som anses enastående.. Efter inflationen inräknad så en extra lunch ute i månaden då 😅
 
Vi överlevde resan ner hit trots en massa skiboxar på E4:n :mad: Kan alla jäkla stadsbilister hålla sig hemma och inte riskera livet på oss som faktiskt kan köra på landsväg! :rage:

Det hela började också bra med att särbon skulle köpa lite snacks på ICA i Ramsele. Där är det någon jäkla fjällturist med en drös ohängda ungar som springer omkring och kladdar på ALLT, inkl särbons varor. Han höll inte tyst kan jag avslöja :angel: Kan ha blivit en rätt ljudlig tirad om puckade turister från storstaden som skiter i coronarestriktioner :rofl: Damen i kassan hade flinat rätt bra :D

Edit: En av ungarna hade geggat så mycket med en glasspinne att den hade gått upp och när kärringen lägger upp den säger hon: "Åh, den är trasig" så hon fick ta en ny :mad:
nämen alla fjällturister som minsann håller sig i sin stuga 😒
 
Chefen ropar på kollegan och ber honom komma in på kontoret. Jag hör deras samtal genom väggen.

"-Här, jag tog fram den så att du skulle få smaka lite! Testa att suga på den här!" (Chefen)

"-Mmm.. Smakar lite salt va?" (Kollegan)

"-Ja, eller lite lakritsaktigt kanske?" (Chefen)


Satt som ett stort frågetecken innan jag förstod att chefen bjöd på en ny snussort O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 194
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
50 799
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 775
Senast: Nepenthe
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 154
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp