Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite irriterad över att en av apelsinerna hunnit mögla, den låg på diskbänken typ en dygn knappt... Hur snabbt sprider sig mögel inne i en apelsin? Just denna har redan gått döden tillmötes i soppåsen, men generellt? Nu var ungefär 25% av den möglig (som jag kunde se). Hade det gått att rädda någon del av den?
 
Insåg precis att bukes kattkollektiv skulle avsky mig som matte, jag tar noll hänsyn till om katt ligger bekvämt på mig om jag måste flytta på mig eller om de ligger på något jag ska ha 😂
20210221_191757.jpg
Tur Flinget är van och tycker matte är bäst ändå 😁
 
Haft möte med vården och kommunen och kommunen vägrar genomföra det vården bestämt för att de tycker det är orimligt. Så vården fick vika sig.
Känns så skönt att kommunen såg det på samma sätt som jag utan att jag ens behövde yttra mig om det. Äntligen fick jag svar på att det kanske inte är jag som är oresonlig.

Sjukt trött dock då jag efter min vakna natt på akuten knappt lyckats sova något. Så förhoppningsvis kan jag somna tidigt ikväll då jag ska vara hos tandläkaren kl sju imorgon bitti..
 
Som sagt, jag skulle inte säga att jag inte ville ha skador på henne... gamla skadorna har gått upp och något nytt bak :(
Hästen var inte alls glad över att ha främmande folk som skulle bestämma över henne och blev mycket sur, så vad det är bak vet vi inte.
Vid sådana här tillfällen hade det varit trevligt om hon hade varit en såndär välhanterad snäll gammal travare :angel:

Nu är hon dock på transporten, det behövde diskuteras lite först :meh:
 
Mitt självförtroende sviktar rejält just nu, och börjat tvivla på mig själv om de här verkligen är rätt väg att gå. Jämför mig själv med alla andra hela tiden vilket man inte borde egentligen samtidigt som jag tänker att de kanske är fel på mig.

Suck just nu känner jag bara för att dra något gammal över huvudet och skita i allt. Jag sliter som ett djur med mina studier men teori är en sak praktik är en annan. Kanske är de som sagt något fel på mig, för att jag själv inte vill ha några barn men tycker de är roligt och jobba med barn. För helt ärligt så är jag inte säker på att jag vill ha några 🤷🏻‍♀️ och alltid varit så, vill inte att om jag får några att de ska växa upp som jag gjorde för jag är fruktansvärt rädd för att arv och miljö spelar för stor roll här. Trots att min mamma är den mest kärleksfulla och omtänksamma människa jag känner. Nej mitt självförtroende har nog fått en rejäl knäck, och de är kanske mitt största problem tvivlet på mig själv att jag inte kan/fixa saker.

Så nu bryta ihop och komma igen, får hinka lite kaffe innan de är dags att laga mat.
 
Efter jobb och ett par ärenden blev det stallet ikväll i lugn och ro; fixade boxen och borstade pållan som tuggade nöjt på sitt insläppshö, mys 🥰. Sen blev e-handlingen gjord före dusch och kvällis till Farmen och Torpet :). Dock tar de nu en plockavgift, lite trist. Men ändå värt det i dessa tider!
Upptäckte avgiften när jag skulle betala veckans handling. Jag blev rätt sur, inte för att de tar en avgift men för att det inte fanns någon info över huvud taget på sidan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 191
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
50 785
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 770
Senast: Nepenthe
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 152
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp