Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den stora vårstädningen är igång! Jag försöker ta ett rum i veckan. Nu är båda badrummen och hallen klara. Det innebär att torka lister, dörrar, taklampor osv. Sen har vi storstädat också. Och precis lagom till att den strålande solen försvann och det blev kraftig blåst och snöstorm gick jag ut och lagade taket på hönsgården. :cautious: jag ska vattna alla blommor och eventuellt putsa en kristallkrona också, då kan jag tvinga sambon att hjälpa mig montera den i trappen ikväll! :D
 
Alltså jag är så himla fascinerad (och lite irriterad) av grannen som borrar i väggarna ca 4-5 gånger i månaden. Ca 2 timmar åt gången.
Liksom... lägenheten måste se ut som en schweizerost?
Hen har bott här i typ 5 år. Lägenheten blev helrenoverad innan hen flyttade in.
 
Den stora vårstädningen är igång! Jag försöker ta ett rum i veckan. Nu är båda badrummen och hallen klara. Det innebär att torka lister, dörrar, taklampor osv. Sen har vi storstädat också. Och precis lagom till att den strålande solen försvann och det blev kraftig blåst och snöstorm gick jag ut och lagade taket på hönsgården. :cautious: jag ska vattna alla blommor och eventuellt putsa en kristallkrona också, då kan jag tvinga sambon att hjälpa mig montera den i trappen ikväll! :D
Det är inte vår än, så den städningen prokrastinerar jag ett tag till...
Tänker faktiskt prokrastinera hela dagen idag när jag tänker efter :angel:
 
Det är inte vår än, så den städningen prokrastinerar jag ett tag till...
Tänker faktiskt prokrastinera hela dagen idag när jag tänker efter :angel:
Jodå, det är VISST vår, i alla fall enligt kalendern som jag har på jobbet. December, januari och februari = vinter. Mars, april och maj = vår. Juni, juli och augusti = sommar. September, oktober och november = höst. MYCKET logiskt och prydligt...och stämmer alltid på pricken.... ;)
 
Har varit en sväng till närmsta gallerian så att barnet fått köpa fidget toys i automater. Själv fyndade jag en rumsgran för bara 50:- :up: :love: Nu MÅSTE jag läsa. M Å S T E.
 
Jodå, det är VISST vår, i alla fall enligt kalendern som jag har på jobbet. December, januari och februari = vinter. Mars, april och maj = vår. Juni, juli och augusti = sommar. September, oktober och november = höst. MYCKET logiskt och prydligt...och stämmer alltid på pricken.... ;)
Jajajajaja, ute är det tjocka moln som det kommer något flygande ur ibland, det är 5 grader varmt och blåser isvindar = inte vår enligt Scata-termometern ;) Dessutom blommar min JULkaktus, så det så :p
Gick dessutom och hämtade en kopp nykokt kaffe och en fleeceväst för att få upp värmen lite - brrrrr....
 
Jajajajaja, ute är det tjocka moln som det kommer något flygande ur ibland, det är 5 grader varmt och blåser isvindar = inte vår enligt Scata-termometern ;) Dessutom blommar min JULkaktus, så det så :p
Gick dessutom och hämtade en kopp nykokt kaffe och en fleeceväst för att få upp värmen lite - brrrrr....
Haha...nä, precis.... Här är det också sisådär 4 plusgrader och rejält blåsigt. Men det är i alla fall ljust och trevligt ute, och jag har hängt ut en omgång tvätt på tork. Så det känns som vår-vinter här just idag..... :D (Vi behöver inte låtsas om att jag måste täcka över mina penséer och påskliljor varje natt pga flera minusgrader.... ;) )
 
Om jag vill tina oskalade räkor i vatten (saltlake) i kylskåpet, ungefär hur lång tid tar det då :confused: ?

Strunta i det och värm dem i saltlagen på spisen. Jag och särbon gör alltid det. De ska inte koka utan precis bli ljumma, då blir de inte sega.

Edit: Eller är de frusna i lagen? Minst ett dygn skulle jag säga (i stil med kräftor).
 
Nu har min kusins fusktraktor blivit färdig, den ser nu fullständigt meningslös ut. Det är förstängt till allt bakom förarsätet och passagerarsätet så att det inte ens får plats en pelletssäck :cautious:

Den bilen är drar dessutom mycket bensin så den är både dyr i drift och icke miljövänligt samtidigt som den knappt går att använda till annat än bara puttra omkring :down:
 
Förstår verkligen att jag skjutit på projekt -ommålning - då det tar exakt 100 år att ta bort gamla tapeter och rummet är inte ens speciellt stort.
Men snart så börjar det roliga - dvs måla :banana:

Den här väggen är värst. Någon slags skiva som även den blir porös när man drar. Får ta och slipa här sen.
5C1A91DD-087E-4A15-AAFB-9D9F73CFD577.jpeg
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
32 33 34
Svar
668
· Visningar
17 937
Senast: tanten
·
Svar
2 002
· Visningar
62 205
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 622
Senast: Tilly_85
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
64 962
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp