Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
6BCE71DF-7AE0-4F4E-B273-A5F9FFB86A39.jpeg



Drömmer om coronafria ridresor och äventyr. 🏇
 
Jag tog med hunden in till staden när min mamma handlade och passade på att testa henne i konstig miljö. Det var en himla massa småfolk där som körde runt i fusktraktorer :cautious:

När vi trampat runt där ett tag och passerade på en bro var det en katt som låg och spanade ner, precis brevid en relativt stor väg där folk saknar trafikvett. Jag tänkte först att jag kunde schasa bort den men den började bara kurra så jag plockade upp den istället. Vi kom iaf fram till några hus brevid vägen där jag släppte ner katten och även träffade på ägaren som tackade så mycket.
Tänker bara på hur ledsamt det hade varit om katten inte var brevid vägen välmående utan påkörd :cry::crazy:
 
Var jättetrött. Gick och la mig. Nu pigg. 🤷‍♀️
Samma här. Tänkte att det är skönt att lägga sig tidigt. Men alltså nä. Funderar på att gå upp igen. Kanske dammsuga lite. Brukar bli orimligt sömning av att dammsuga.
Bara tanken på att dammsuga är nästan lite av ett sömnpiller.
I detta nu har jag gäspat några gånger så ser inte riktigt vad jag skriver.
Bara babblar en massa nonsens nu känner jag.
Kommer verkligen inte att dammsuga förresten är det hyfsat rent. Faktiskt.
Lite instängt i rummet möjligen. Borde öppna fönstret kanske en stund.
Kvällens mest onödiga inlägg detta.
Men sov så gott 😴🐑🐑🐑
 
Sambon muttrade om jävla galna kamikaze-jockeys när han kom hem. Han var på galoppen och skulle behandla hästar och jockeys. En tränare kom och "You have to fix my elbow!"
Sambon undrade om ngt hänt. Nej då, inget allvarligt. När han kände på den landade handen direkt på en suspekt och kantig knöl. Människan har alltså brutit armen vid armbågen och den där knölen var en av skruvarna man skruvat ihop skiten med. Rörligheten var kraftigt nedsatt pga hur de varit tvungna att låsa allt med skruvar etc. Hade han behandlat den hade det funnits risk för nya benbrott. :banghead::up:
Jockeyn försökte övertala sambon om att testa iaf trots att han sa att han skulle riskera ny fraktur. Människa!O_o
 
Sambons ena dotter och sambo var i vårt grannsamhälle idag för första gången och kikade på ngt museum. De blev helt kära i stället och vill ju gärna bo nära oss. Och det är ju bara 1 mil landsväg dit. De hade ramlat över ett hus på hemnet som de nu vill kika på.
Det vore så himla kul om de flyttade dit. De är så otroligt fina människor som är så himla enkla och sköna att hänga med. Alltid positiva och nära till humor. Och vore ju kul att kunna hänga med plastbarnbarnet. Då kan vi hjälpas åt med ungen och allas hundar etc.
Det finns ju så mkt fin natur, slott, små museum etc här som kan vara kul att besöka med dem och släpa ut barnet i.
När de var på väg hem blev de påkörda av någon dåre. De klarade sig oskadda som tur var. Men de sa att "det kanske var ett tecken på att vi inte ska bo i Sthlm".
Här får de ju ett helt hus med tomt till mindre än halva vad de betalar för sin lägenhet i Sthlm.
 
Såg precis klart uppdrag granskning ”håll käften och lyd”... väldigt intressant eftersom det kretsar kring det område jag just nu pluggar. Det är svårt att inte tänka tanken ”varför finns det så många dåliga chefer???”

Får väl sätta mig och titta på något hjärndött så man styr bort tankarna som flyger hej vilt, blir alltid så fundersam när jag ser sådana program så kommer ju aldrig kunna somna nu... 🤔
 
I kvall gick Maken och jag till en nyoppnad restaurang i sta'n. Forsta gangen sedan sommaren och endast for att vi nu har fatt tva sprutor, men enda anledningen att vi gick dit i dag var for att jag googlade for poutine efter att jag namnt den eminenta ratten har pa buke. De serverar poutine och den var helt fantastisk ... MEN var forratt, portabella mushrooms (bruna svampar 🤔) var nog hojdpunkten trots allt. Sa vansinnigt gott! En long island iced tea var lange sedan och ett glas lokalt vin jag inte smakat tidigare ... Och riktig poutine ❤️
Dit ska vi definitivt ga igen!

Conservatory Bar
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
102
· Visningar
4 666
Senast: Ramona
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 657
Senast: Scata
·
Skola & Jobb Behöver hjälp med att förklara hur jag ska räkna ut följande: Det är en övningstenta så ingen tenta så sett. Talet...
Svar
5
· Visningar
687
Senast: Pratsch
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och har ohyggligt gulligt sällskap medans jag gör det:
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
64 503
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp