Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit ute på kvällspromenad med våfflorna och fick till världens mest klockrena inkallning på shiban när en kaxig fasantupp spretade upp framför oss på golfbanan, som en trög kapplöpningshare. "Jaga mig, jaga mig!" :laugh: Alltså fasaner måste vara världens i särklass mest korkade fåglar, inte undra på att folk måste hjälpa dem på traven.
Hon är en sådan duktig hund! 🥰
 
Stackars sambon är fortfarande kvar på lagret. Han lät så trött i telefonen stackaren! :(
Jag kände mig hyfsat frisk tidigare idag. Men nu börjar det kännas värre. Hoppas det går över av lite sömn!
Har just pratat med kompis som är nybliven förstagångs-småbarnsförälder. Känns ändå rätt ok för mig i jämförelse. :laugh:
 
Haft en kompis här hela dagen, lyckades få upp henne på min stora studsboll :banana:
Även den lille men han verkar inte vara fullt lika läskig :)

Även jag red kunde hålla högre gångarter en del. Får bli en lugnare tur imorgon för lille hästen. På ridturen var det en del av en tipspromenad, ska försöka rida hela den någon dag.
Blivit några steg under dagen, för tillfället 15000. Men diverse leder har faktiskt uppfört sig hyfsat :up:. Huden är värre, skyller det på min mamma :p
 
Sitter och försöker banka in helgens dressyrprogram i hjärnan och fattar inte alls hur jag utan större ansträngning (såvitt jag minns i alla fall) kunde lära mig en massa olika program och banor när jag var yngre. Det är 12 år sedan jag tävlade dressyr senast och det märks att hjärnan inte blivit yngre sedan dess, så att säga. :angel: I lördags hade jag fullt sjå att memorera en bana på ynka 8 hinder :o Nåja, jag har några dagar på mig innan det är dags för programridning, så det blir säkert bra!
 
Sitter och försöker banka in helgens dressyrprogram i hjärnan och fattar inte alls hur jag utan större ansträngning (såvitt jag minns i alla fall) kunde lära mig en massa olika program och banor när jag var yngre. Det är 12 år sedan jag tävlade dressyr senast och det märks att hjärnan inte blivit yngre sedan dess, så att säga. :angel: I lördags hade jag fullt sjå att memorera en bana på ynka 8 hinder :o Nåja, jag har några dagar på mig innan det är dags för programridning, så det blir säkert bra!
Har du testat att rita upp en ridbana på ett papper och sedan gå med fingret över pappret olika vägar osv? Eller gå runt själv, om inte annat en parkeringsplats eller liknande. Gjorde jag alltid när jag skulle memorera program och det hjälpte massor :)
 
Har du testat att rita upp en ridbana på ett papper och sedan gå med fingret över pappret olika vägar osv? Eller gå runt själv, om inte annat en parkeringsplats eller liknande. Gjorde jag alltid när jag skulle memorera program och det hjälpte massor :)
Jajemen, båda två är go to-tekniker här! Jag sprang runt i vardagsrummet tidigare inför en mycket tveksam sambo som mest undrade vad det är för fel på mig :laugh: Framförallt när jag försökte se ut som en häst som får lång tygel och sträcker på halsen :angel:
 
Sitter och försöker banka in helgens dressyrprogram i hjärnan och fattar inte alls hur jag utan större ansträngning (såvitt jag minns i alla fall) kunde lära mig en massa olika program och banor när jag var yngre. Det är 12 år sedan jag tävlade dressyr senast och det märks att hjärnan inte blivit yngre sedan dess, så att säga. :angel: I lördags hade jag fullt sjå att memorera en bana på ynka 8 hinder :o Nåja, jag har några dagar på mig innan det är dags för programridning, så det blir säkert bra!
Hoppning hade varit kört för mig. Att liksom behöva lära sig banan väl på tävlingplatsen liksom.. Fasa! Hade kommit ihåg 3 hinder. 😂
Dressyrprogrammen har man ju tid på sig att lära in och rida igenom etc.
/dressyrkärring med lite lätt teflonminne 🤯
 
Alltid! Är ganska glad att vi inte är tillräckligt duktiga för piruetter och sånt, då hade det blivit underhållning på riktigt! (för sambon i soffan)
Åh vilka minnen när man memorerade dressyrprogram i vardagsrummet :love:
Vardagsrummet var det enda som räckte till när man kom till program på lång bana (60 m).
Syn för gudarna måste det ha varit när man "på tygeln, satte under sig och gjorde en fantastisk ökad trav på diagonalen" :angel::D:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Fick ett samtal i förrgår från en kvinna som utgav sig från att vara från Telia. Hon gav mig ett erbjudande där jag som gammal kund...
2
Svar
34
· Visningar
1 546
Senast: Görel
·
IT & mobiler Hjälp! Sitter på jobbet med en jäkel till excelblad som jag kämpade och googlade med hela eftermiddagen igår och har inte lust med att...
Svar
5
· Visningar
522
Senast: gulan
·
Fordon På jobbet har vi en liten elbil, men som egentligen är registrerad som motorcykel. En Addax är det. Igår var jag till besiktningen med...
2
Svar
34
· Visningar
3 375
Senast: lundsbo
·
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
615

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp