Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska strax ta ut en ponny i paddocken. Det är en sån där vild och galen hingst :cautious:

IMG_20210409_100025.jpg
 
Sitter i soffan med en kopp te och njuter av att inte behöva gå ut i rusket.
Perfekt att lyssna på bara.

Pluggar och har Married at first sight Australia igång i bakgrunden.

Har skickat in två ansökningar till YH-utbildningar i höst :nailbiting:
Ska få in några till, alltid bra med alternativ.
 
Trodde jag skulle må förskräckligt idag med tanke på hur mensen slog till igårnatt, men inte då! Plus i kanten för det. :D Dessutom skiner solen, så jag ska såga itu ett lammben och ge våfflorna att gnaga på ute i trädgården medan jag planterar om resten av chilisarna!
Ledig fredag idag.
 
Min chef kallade precis mig till min arbetsplats för en intervju för en tjänst för att göra ungefär det jag gör nu. Det här kan vara den underligaste procedur jag någonsin har varit med om :rofl: Men jag antar att jag ska skriva ut alla mina betyg på onsdag innan jag åker till jobbet :p Och det fina intyget från bussjobbet. Och kanske intyget från VFU:n. Kanske att jag skulle ange nuvarande chef som referens?

:rofl: :rofl:
 
:banana:Nu har dottern klarat av teoriprovet och bokat tid för körprovet, hon tackade nej till den första tiden eftersom det var på hennes studentdag. ;) Men hon fick veckan efter. Äntligen är det snart en till med körkort i familjen! :)

Angående bilar, just nu har vi tre bilar i familjen, en som helt klart är makens, jag vägrar köra den och kallar den skrotbil. ;) Den går enbart som arbetsbil fram och tillbaka till jobbet för maken. Sen har vi min volvo, dvs den jag får in hunden och allt annat viktigt att ha med sig, men den är automat så därför köpte vi även en annan volvo av makens kusin som är manuellt växlat och används främst för övningskörning med dottern men även som extra bil när någon har vår "åka långt" bil, dvs min volvo. ;)
 
:devil: Min inre bitch kom fram när gubben från Vattenfall försökte lilla gumman mig, jag ringde och informerade att en lastbil med container med öppet lock dels hade kört av våra gamla luftledningar som går över vägen (ingen el kvar i dem) men att hen även körde in i ledningen som elen faktiskt går i. Gubben försökte hävda att jag hade ringt onödan för lastbilar går minsann under ledningarna, det har de gjort i alla tider. När jag påpekade att locket dessutom stack upp ett antal extra meter och att hela ledningen studsade långt in på vår gård så gick han väl med på att kolla upp ledningen åtminstone. :meh:
 
Jag har precis läst ut en bok och ska strax sätta igång en film. Jag har duschat inklusive hårinpackning samt satt igång tvättmaskinen och därefter hängt upp tvätten.
Dottern kommer strax hem från skolan men hon åker direkt till sin pappa så vi hinner bara säga hej och hej då.
 
Hopplöst, gick till läkare på VC för att diskutera ben/vader och undersöka varför de blir som små stammar så fort jag går. Möjligtvis kan det vara något han kallade fönstertittarsjukan, så jag ska tillbaka dit när maskinen de mäter tryck i benen på är tillgänglig. Men sedan tyckte han att han hittade ett blåsljud på hjärtat så nu ska jag till en hjärtmottagning för ett ultraljud av hjärtat.

Man ska aldrig gå till läkare. De hittar alltid något nytt fel :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Fick ett samtal i förrgår från en kvinna som utgav sig från att vara från Telia. Hon gav mig ett erbjudande där jag som gammal kund...
2
Svar
34
· Visningar
1 492
Senast: Görel
·
IT & mobiler Hjälp! Sitter på jobbet med en jäkel till excelblad som jag kämpade och googlade med hela eftermiddagen igår och har inte lust med att...
Svar
5
· Visningar
515
Senast: gulan
·
Fordon På jobbet har vi en liten elbil, men som egentligen är registrerad som motorcykel. En Addax är det. Igår var jag till besiktningen med...
2
Svar
34
· Visningar
3 357
Senast: lundsbo
·
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
607

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp