Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon undrade hur en kokbok från 1904 ser ut. Alldeles precis så här :D ! Jodå, båda mina böcker kom idag :) .
20210408_173438.jpg
 
Någon undrade hur en kokbok från 1904 ser ut. Alldeles precis så här :D ! Jodå, båda mina böcker kom idag :) .
Visa bifogad fil 67573

Älskar patinan, och känslan att någon/några har stått och bläddrat i just den boken för mer än 100 år sedan för att få veta hur man egentligen gör den godaste kålsoppan/matbrödet/såsen till söndagssteken. Utan mikrovågsugn och induktionshällar och mixers.
 
Fan också, vi konkade vårt företag i företagssimuleringen... lösningen? Att börja om med nytt företag enligt kursledaren och skriva en rapport på 1-2 A4 sidor om varför vi konkade.. med andra ord blev två dagar bortkastade för att vi tänkte gå all in :banghead: Ajaaa, nya tag imorgon :arghh: Ska åka till systemet och handla vin :meh:
 
Jag också. 😅 Jag har dessutom slut hjortron i frysen, och på grund av Brexit vette fan om jag någonsin kommer att ha ett lager igen. :(
Eventuellt om jag hyr en bil och åker upp till norra Skottland på skattjakt!

Jag maste ta mig till staterna fran Minnesota till ostkusten ... precis vid Canadensiska gransen, 350 Svenska mil eller sa (dubbelt sa langt som hela Sverige). ELLER sa kan jag flyga till Alaska for att hitta "cloudberries" i USA. Jag kan ocksa aka ungefar 200 Svenska mil norrut in i Canada en bit och hitta dem dar. Nar gransen oppnar igen. :cautious:
Eller sa kan jag kopa snor-dyra felix burkar med sylt fran Amazon.:D
 
Gav mig ut i skogen på cykeln för att motionera hundarna. 1 1/2 timme senare kom jag hem. Sååå skönt med friskluft! Såg ett helt gäng med rådjur, en hare och flera fina fåglar. Och solen går ju ner så sent nu :love: Hade nyladdade lampor men behövde dem bara på hemvägen. Då, när det började bli mörkt så kom även fåglarna igång. Herregud vad högt de sjöng! Helt galna var de :D

Nu har jag duschat, rakat benen och filat fötterna. Dricker nu te och ska sedan klippa naglar och smörja torr hud med riktigt fet hudkräm.

Åh så bra allt känns just nu!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Fick ett samtal i förrgår från en kvinna som utgav sig från att vara från Telia. Hon gav mig ett erbjudande där jag som gammal kund...
2
Svar
34
· Visningar
1 492
Senast: Görel
·
IT & mobiler Hjälp! Sitter på jobbet med en jäkel till excelblad som jag kämpade och googlade med hela eftermiddagen igår och har inte lust med att...
Svar
5
· Visningar
515
Senast: gulan
·
Fordon På jobbet har vi en liten elbil, men som egentligen är registrerad som motorcykel. En Addax är det. Igår var jag till besiktningen med...
2
Svar
34
· Visningar
3 357
Senast: lundsbo
·
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
609

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp