Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Målat vindskivor, reparerat trädgårdsmöbler, fodrat hästar, förberett badtunna, ätit frukost, druckit kaffe, tömt ytvatten i brunnen, städat förrådet och installerat vattnet till gästrummet/stalltoan (vinteravstängt). Redan. Vågar inte tänka på hur mycket mer som ”riskerar” att bli gjort om jag inte sänker tempot...
 
Yaaaaaay, har röjt lite i hallen och nedanför trappan. progress. :D
Nästa etapp är skrivbordet och se om jag kan rensa på riktigt, fick verkligen en kick igår att försöka röja och bara ha så lite som möjligt framme. Har alldeles för mycket prylar, trappan ser i och för sig lite "hemsk" ut när ena sidan består av saker som ska till tippen sen när den öppnar. :p
Sen har ja massa saker som ska till second hand så fort de öppnar igen efter coronan. Börjar bli lite ordning på torpet så att säga. :D
 
Vaknade 06.20 av mig själv så pallra mig upp och åt frukost innan jag åkte till stallet. Alla tre fick bli av borstade innan de fick komma ut,den fjärde han har inte tid för någon borstning han vill ut till sin mat 🙄 En typisk ponny 🤣

Nu tänkte jag pyssla en stund med mitt pussel som tar upp hela köksbordet 😆
 
Borde sätta mig och omvandla magisteruppsatsen till poster inför mötet i Maj.

Men det lockar väldigt mycket mer att ge sig iväg till stallet i solskenet. Hästen fick vara nakenfis vilket jag misstänker hon firat med att ramla omkull flertalet gånger. :angel:
 
Stort grattis på din dag @godisklubba! :banana:

9acb41bd9dba05e29a1781de4ca86469.jpg
 
Nu är skrivbordet rensat me, plockade bort alla lådor som stod under det, nu ska ja gå igenom dom och se vad jag verkligen behöver spara resten åker. Rensning pågår för fullt. Har röjt halva lägenheten nu.
Blir en tripp till mattaffärn å köpa nått å äta också.

Känns ändå bra å röja lite kanske jag vågar bjuda hem folk igen å kan göra något i gengäld från igår. 🙈 :angel: 😇
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
520
Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
973
Senast: tott
·
  • Låst
Tjatter Är helt dödstrött och piggare lär jag inte bli... vaknade tidigt för jag måste hinna med en massa saker innan jag åker till Stockholm...
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
67 850
Senast: Calmiche
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 518
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp